Hævede og væskefyldte ben/fødder (billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2011

Hailiesmom11

Godt du har fået ringet..

Jeg døjer selv med vand i fingrene..

Masser af vand og skær stærkt ned på salt i maden, det har hjulpet mig meget, selvom det ikke har været ligeså ekstremt som hos dig..

Håber alt bliver godt igen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2011

Ranarupta

MDybvad skriver:

Hej Piger! 

Som I kan se er jeg HÅRDT ramt af væske i fødder og ben. Det gør såå ondt i dem, og jeg kan næsten ikke holde det ud længere... Går som om jeg har svømmefødder på når jeg går om aftenen, fordi jeg ikke kan bøje anklerne pga al den væske

Har i gode råd til hvad man kan gøre for at mindske væsken? Foruden venepumpeøvelser, og holde benene oppe så meget som muligt? Det synes jeg virkelig jeg prøver i forvejen....

Det første er resultatet af at have lagt et lille tryk på foden i en kort stund, og så forbliver hullet der et godt stykke tid! Det andet det andet er bare om aftenen, når jeg lige har smidt benene op. De skinner pga lotion som køler benene. Det sidste billed viser hvordan det ser ud hvis jeg har haft sokker på. Det ser bare for vildt ud, synes I ikke??!!!!  

Håber på gode råd

Knus  

Er du blevet tjekket for svangerskabsforgiftning?

Du skal sørge for at drikke MASSER af vand.
Kroppen er lidt finurlig, men det er sådan, at man umiddelbart ville tro, at man ikke skulle tilføre kroppen mere vand, men hvis man ikke drikker masser af vand, så tror kroppen, at der er tørke og så holder den på vandet.
Hvis man derimod drikker masser af vand, så ved den, at der er overskud og så udskiller den det - hovedsagligt i urinen.
Bagsiden er, at man skal tisse HELE tiden,  men det er bestemt det værd.

Det lyder som en overdrivelse, men jeg havde mere vand i fødderne (ja, faktisk hele kroppen) end dig. Jeg var på et tidspunkt så hævet i ansigtet, at jeg ikke kunne åbne øjnene ordentligt...  

Anmeld

1. maj 2011

camilla28

sådan så  JEg UD DA JEG VENTEDE DEN FØRSTE 

lider med dig kan godt huske hvordan det var

GODE RÅD HAR JEG IKKE NOGLE AF FOR ALT hvad jeg prøvede dengang  virkede ikke

HAVDE  begyndene tegn til svangerskabsforiftning  så holdlige øje med det

Anmeld

1. maj 2011

Nessie

joojoo skriver:

Hej Mette..Hold da op hvor er du belemret med dine fødder... Jeg har dog også selv fået hævede fingre og fødder... Dog er det ikke ligeså slemt men synes stadig det er træls.. og så klør min krop helt vildt især om aftenen...og underfoden..virkelig træls..har du kløe?

Den lille derinde har det vel super? Min hygger sig i hvert fald derinde selvom jeg er ved at kradse mig selv til blods- heh overdrivelse fremmer forståelsen

Men vi er snart ved at være der så du må holde ud endnu Heh jeg går også med H2O sandaler... Men nu er de gået i stykker Må investere i nogle nye

Håber du sidder med fødderne oppe ude i det dejlige vejr ? Hav en god dag og håber du snart får det bedre

Kløe under fødderne og på kroppen, skal du tale med din jordemoder om. Jeg blev sendt hastigt afsted på jordemoderstuen til strimmel og kontrol, fordi jeg kom til at nævne for akupunktøren på sygehuset, at det kløede.

Det kan åbenbart være tegn på lever- eller nyre problemer (kan ikke lige huske hvilken )

Anmeld

1. maj 2011

Nessie

MDybvad skriver:

Ja, jeg er hårdt ramt! ... Ja min mave klør også en del, men det kommer mest i perioder synes jeg. Det er faktisk ikke så slemt. Men har vist læst et sted at det skulle være ganske normalt Selvom det er irriterende...

Er sikker på den lille hygger sig derinde. Det virker i hvert fald sådan Det er bare mig der ofrer sig

Ja vi er heldigvis snart ved at være der!!! Det er bare så skønt! :-)

Er på vej ud for at smække benene op nu ... Håber også du nyder det skøne vejr 

Som jeg også fik skrevet længere oppe, så synes jeg du skal nævne for din jordemoder at du har kløe, da det kan være tegn på nyre-eller leverproblemer (mener altså at det var leveren de snakkede om dengang).

Akupunktur skulle også hjælpe på vand i kroppen, har de evt. noget tilknyttet dit fødested?

Anmeld

1. maj 2011

JonTri

Dine fødder er magen til mine, da jeg ventede den første. min kæreste plejede at tegne forskellige figurer på ben og fødder og så sku jeg gætte hvad det var. Gik som dig til kontrol for ssf og der var også fine bl. pr... fik en dreng ved aks, der efterfølgende blev indlagt til observation for alverdens ting - men det viste sig at han var rask. Som en tidligere skrev, husker jeg heller ikke de første tre døgn og jeg havde det rigtig skidt! Fik officielt aldrig diagnosen, men det er vigtigt at være obs - hvilket du jo også er. Jeg gik fra en størrelse 36 til 39 i sko og rendte rundt i converse klip klappere - og tog 35 kg på - en ordenlig mama! 

Men pøj pøj med resten af graviditeten - har ingen råd, for intet virkede - jo at føde! Meeen det er lige tidlig nok for dig

Anmeld

1. maj 2011

Bruus

rikkekrogh skriver:

Dine fødder er magen til mine, da jeg ventede den første. min kæreste plejede at tegne forskellige figurer på ben og fødder og så sku jeg gætte hvad det var. Gik som dig til kontrol for ssf og der var også fine bl. pr... fik en dreng ved aks, der efterfølgende blev indlagt til observation for alverdens ting - men det viste sig at han var rask. Som en tidligere skrev, husker jeg heller ikke de første tre døgn og jeg havde det rigtig skidt! Fik officielt aldrig diagnosen, men det er vigtigt at være obs - hvilket du jo også er. Jeg gik fra en størrelse 36 til 39 i sko og rendte rundt i converse klip klappere - og tog 35 kg på - en ordenlig mama! 

Men pøj pøj med resten af graviditeten - har ingen råd, for intet virkede - jo at føde! Meeen det er lige tidlig nok for dig

Det lyder som noget jeg kan genkende ... Hvornår kom din søn til verden så, og hvor stor var han?? Gik du tiden ud, til trods for at du var så besværet?

Anmeld

1. maj 2011

Bruus

Nessie skriver:

Som jeg også fik skrevet længere oppe, så synes jeg du skal nævne for din jordemoder at du har kløe, da det kan være tegn på nyre-eller leverproblemer (mener altså at det var leveren de snakkede om dengang).

Akupunktur skulle også hjælpe på vand i kroppen, har de evt. noget tilknyttet dit fødested?

Jeg har lige fået taget blodprøver, som åbenbart er helt fine. Der skulle ikke være nogen tegn på nedsat nyre- eller leverfunktion. Graviditetskløe er ikke unormalt ifølge de bøger jeg har. Der står at det kan forekomme, især sidste del af graviditeten. Men det skader jo aldrig at fortælle det til sin jm, hvis man er bekymret, eller det klør helt unormalt meget ...

Anmeld

1. maj 2011

Clisolka

MDybvad skriver:

Hej Piger! 

Som I kan se er jeg HÅRDT ramt af væske i fødder og ben. Det gør såå ondt i dem, og jeg kan næsten ikke holde det ud længere... Går som om jeg har svømmefødder på når jeg går om aftenen, fordi jeg ikke kan bøje anklerne pga al den væske

Har i gode råd til hvad man kan gøre for at mindske væsken? Foruden venepumpeøvelser, og holde benene oppe så meget som muligt? Det synes jeg virkelig jeg prøver i forvejen....

Det første er resultatet af at have lagt et lille tryk på foden i en kort stund, og så forbliver hullet der et godt stykke tid! Det andet det andet er bare om aftenen, når jeg lige har smidt benene op. De skinner pga lotion som køler benene. Det sidste billed viser hvordan det ser ud hvis jeg har haft sokker på. Det ser bare for vildt ud, synes I ikke??!!!!  

Håber på gode råd

Knus  

Av av av, sådan så mine fødder ud sidste sommer 

Det der hjalp på mig, var at ligge med benene oppe og have dem i et kar fyldt med koldt vand 

Anmeld

1. maj 2011

Bruus

Ranarupta skriver:

Er du blevet tjekket for svangerskabsforgiftning?

Du skal sørge for at drikke MASSER af vand.
Kroppen er lidt finurlig, men det er sådan, at man umiddelbart ville tro, at man ikke skulle tilføre kroppen mere vand, men hvis man ikke drikker masser af vand, så tror kroppen, at der er tørke og så holder den på vandet.
Hvis man derimod drikker masser af vand, så ved den, at der er overskud og så udskiller den det - hovedsagligt i urinen.
Bagsiden er, at man skal tisse HELE tiden,  men det er bestemt det værd.

Det lyder som en overdrivelse, men jeg havde mere vand i fødderne (ja, faktisk hele kroppen) end dig. Jeg var på et tidspunkt så hævet i ansigtet, at jeg ikke kunne åbne øjnene ordentligt...  

Holy Moly... Det lyder da som om jeg ikke har noget at brokke mig over så... Men så må du da også ha' været så ilde tilredt at de har tilbudt igangsættelse før tid, eller hvad?? Det andet kan man jo ikke gå rundt med altså
Som beskrevet, så er jeg blevet tjekket for svangerskabsforgiftning ja. Der er symptomer på det. Men symptomerne er ikke så kraftige at de kan bekræfte at det er SSF, siger de. Så nu holder de bare øje med mig, og så mener de det burde være ok.

Men tak for rådet med vandet. Det vil jeg prøve  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.