Svangerskabsforgiftning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

SussieThyssen

momse22 skriver:

Tror måske du har fat i noget der Det vil jeg helt sikkert gøre, det ville være rart at føle at der virkelig blev taget hånd om det/mig.

Tusind tak for dit svar!

Det var så lidt vense.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Ryberg

momse22 skriver:

Okay, så har jeg da lidt mere at gå efter, tusind tak for det

Mit blodtryk lå i går på 122/180, så ganske tæt på dit, og havde en hvilepuls på 108

Det er ikke voldsomt meget vand jeg har i kroppen, men vil da helt sikkert holde øje med det!

Endnu en gang tusind tak

Nu læser jeg at andre skriver det med ondt i brystet.. det havde jeg også de sidste 4 ugers tid.. det var en begyndende blodprop i lungen hos mig..

så virkelig.. hold øje.. lyt til din krop.. og kontakt FG istedet for din læge.... SERIØST.. FG .... IKKE læge....

Hos mig kontaktede lægen FG... og jordemoderen sender en på FG.. så du kan ligeså godt få FG ind over....

Anmeld

26. april 2011

Stéphanie

Drømmer skriver:

Det kan det i hvert fald have, det var pga, det at de opdagede det ved mig.

Så bare husk en MASSE afslapning, lad manden gøre det hårde arbejde. hihi

Okay, tænkte slet ikke på at nævne det for lægen, og han spurgte egentlig heller ikke Hmm, kan jo ske han havde lidt for travlt, hvem ved?!?

Vil helt sikkert sørge for at slappe af så meget jeg kan

Anmeld

26. april 2011

Stéphanie

SussieThyssen skriver:

Det var så lidt vense.

Anmeld

26. april 2011

Stéphanie

KittyGirl skriver:

Nu læser jeg at andre skriver det med ondt i brystet.. det havde jeg også de sidste 4 ugers tid.. det var en begyndende blodprop i lungen hos mig..

så virkelig.. hold øje.. lyt til din krop.. og kontakt FG istedet for din læge.... SERIØST.. FG .... IKKE læge....

Hos mig kontaktede lægen FG... og jordemoderen sender en på FG.. så du kan ligeså godt få FG ind over....

WHAAAAAAAAAAAAT?!?!?!?

Håber du er helt okay nu?

Vil helt sikkert lytte til min krop! Kan godt se du har ret i det med FG vs. læge, det har bare været det nemmeste med lægen da jeg har 45km til FG og ingen bil hvorimod jeg har 500m til vagtlægen så har virkelig bare valgt den lette løsning lige i nuet, men vil da helt klart ændre det nu. Havde bare ikke lige tænkt at hvis der var noget ville jeg alligevel blive sendt til FG.

Gav det overhovedet mening?

Anmeld

26. april 2011

Ryberg

momse22 skriver:

WHAAAAAAAAAAAAT?!?!?!?

Håber du er helt okay nu?

Vil helt sikkert lytte til min krop! Kan godt se du har ret i det med FG vs. læge, det har bare været det nemmeste med lægen da jeg har 45km til FG og ingen bil hvorimod jeg har 500m til vagtlægen så har virkelig bare valgt den lette løsning lige i nuet, men vil da helt klart ændre det nu. Havde bare ikke lige tænkt at hvis der var noget ville jeg alligevel blive sendt til FG.

Gav det overhovedet mening?

Jeg er helt okay nu Men jeg tog blodtryksnedsættende medicin 1 måned før jeg fødte og 3 måneder efter jeg havde født.. og i 4 uger efter jeg havde født stak jeg mig i benet hver dag med blodfortyndende...

født og født... det endte ud i kejsersnit 37+4 ..

bare lyt til din krop... og selvom der er 45 km. så ring alligevel til FG, fortæl PRÆCIS hvad du oplever og hvad du mærker.. de har altså mere forstand på at kunne vejlede dig .... og så evt. sig at du kan få taget blodprøver hos lægen næste dag... for det er det de gør mht. svangerskabforgiftning, der følger de dine blodprøver for at holde øje med hvornår det giver udsving i lever og nyrer osv. for så er det dit liv er i fare... og den bettes...

Giver det mening? uden at skabe alt for meget panik....

(det er sådan jeg har fået det forstået og fortalt)

Anmeld

26. april 2011

Ryberg

nå jo! Og så skal du holde øje med din vægt... en hurtig vægtstigning er heller ikke godt.... (jeg tog 7 kg. på i løbet af 3 dage)

Anmeld

26. april 2011

liwsmor

momse22 skriver:

Hej piger 

Var lige et smut ved vagtlægen i går da jeg var meget utilpas

Fik meldingen at jeg muligvis havde begyndende svangerskabsforgiftning, og han forklarede en hel om det og også hvad det var jeg skulle holde ekstra øje med. MEN - problemet er at jeg panikkede ret meget så kan faktisk ikke huske hvad den kære doktormand sagde til mig  Og min egen læge har ikke tid til at se mig før fredag!!!! 

Er der nogle dejlige piger herinde der kan hjælpe mig lidt med hvad det er jeg skal holde øje med? Og hvordan jeg skal reagerer hvis det er? Er 32+3 i dag, ved ikke om det kan hjælpe? 

fra en bekymret Stéphanie

du skal holde øje med vand i kroppen, hovedpine, svimmelhed, ondt i øveste del i maven.. men hvis de læge ikke har tid før fredag er det ikke meget slemt. hvis det meget slemt med de her ting skal du kontakt lægevagten eller fødegangen

Anmeld

26. april 2011

malenecl

momse22 skriver:

Hej piger 

Var lige et smut ved vagtlægen i går da jeg var meget utilpas

Fik meldingen at jeg muligvis havde begyndende svangerskabsforgiftning, og han forklarede en hel om det og også hvad det var jeg skulle holde ekstra øje med. MEN - problemet er at jeg panikkede ret meget så kan faktisk ikke huske hvad den kære doktormand sagde til mig  Og min egen læge har ikke tid til at se mig før fredag!!!! 

Er der nogle dejlige piger herinde der kan hjælpe mig lidt med hvad det er jeg skal holde øje med? Og hvordan jeg skal reagerer hvis det er? Er 32+3 i dag, ved ikke om det kan hjælpe? 

fra en bekymret Stéphanie

Har jeg også fået at vide at jeg har - pga. noget æggehvide i min urin. Min jordemoder sagde at hvis jeg fik mere hovedpine end jeg har i forvejen, eller flimren for øjnene, trykken for brystet eller mere væske i kroppen(har i begge ben, fødder, hænder og arme), så skulle jeg ringe med det samme og ind og undersøges.

- Malene, 39+2

Anmeld

26. april 2011

Stéphanie

KittyGirl skriver:

Jeg er helt okay nu Men jeg tog blodtryksnedsættende medicin 1 måned før jeg fødte og 3 måneder efter jeg havde født.. og i 4 uger efter jeg havde født stak jeg mig i benet hver dag med blodfortyndende...

født og født... det endte ud i kejsersnit 37+4 ..

bare lyt til din krop... og selvom der er 45 km. så ring alligevel til FG, fortæl PRÆCIS hvad du oplever og hvad du mærker.. de har altså mere forstand på at kunne vejlede dig .... og så evt. sig at du kan få taget blodprøver hos lægen næste dag... for det er det de gør mht. svangerskabforgiftning, der følger de dine blodprøver for at holde øje med hvornår det giver udsving i lever og nyrer osv. for så er det dit liv er i fare... og den bettes...

Giver det mening? uden at skabe alt for meget panik....

(det er sådan jeg har fået det forstået og fortalt)

Puha, det lyder som en hård omgang! Dejligt at hører at alt er som det skal være nu

Selvfølgelig har du født - efter min mening har man født når der er kommet et barn ud, om det så er på den ene eller anden måde

Vil helt klart kontakte FG fremover i stedet for. Kan egentlig godt se at det er det jeg burde gøre i stedet for lægen.

Det giver ret meget mening, og er ikke engang panikslagen, tror jeg har været udsat for det værste en gravid kan komme ud for så er mega opmærksom på hvad der sker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.