Svangerskabsforgiftning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.025 visninger
24 svar
0 synes godt om
26. april 2011

Stéphanie

Hej piger 

Var lige et smut ved vagtlægen i går da jeg var meget utilpas

Fik meldingen at jeg muligvis havde begyndende svangerskabsforgiftning, og han forklarede en hel om det og også hvad det var jeg skulle holde ekstra øje med. MEN - problemet er at jeg panikkede ret meget så kan faktisk ikke huske hvad den kære doktormand sagde til mig  Og min egen læge har ikke tid til at se mig før fredag!!!! 

Er der nogle dejlige piger herinde der kan hjælpe mig lidt med hvad det er jeg skal holde øje med? Og hvordan jeg skal reagerer hvis det er? Er 32+3 i dag, ved ikke om det kan hjælpe? 

fra en bekymret Stéphanie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Nessie

momse22 skriver:

Hej piger 

Fik meldingen at jeg muligvis havde begyndende svangerskabsforgiftning, og han forklarede en hel om det og også hvad det var jeg skulle holde ekstra øje med. MEN - problemet er at jeg panikkede ret meget så kan faktisk ikke huske hvad den kære doktormand sagde til mig  Og min egen læge har ikke tid til at se mig før fredag!!!! 

Er der nogle dejlige piger herinde der kan hjælpe mig lidt med hvad det er jeg skal holde øje med? Og hvordan jeg skal reagerer hvis det er? Er 32+3 i dag, ved ikke om det kan hjælpe? 

Åhh, kan heller ikke lige huske tegnene på svangerskabsforgiftning, men har din læge ikke en akut tid du kan få i morgen, ellers ville jeg ringe til jordemoderen.

Pøj pøj med det

Anmeld

26. april 2011

Ryberg

momse22 skriver:

Hej piger 

Jeg fik svangerskabsforgiftning sidst i min graviditet.. og det du skal holde øje med er bl.a. væske i kroppen (meget væske) specielt hvis du får i hovedet og på hænderne...

så skal du holde øje med dit blodtryk - det skulle jeg og der kan du købe en blodtryksmåler for knap 200 kr. i bilka, der målte jeg det i hvilende stilling morgen-middag-aften (mit lå 120/180 hvilket var højt)...

Så er der flimren for øjnene, døsighed og hovedpine (hovedpine er som regel pga. det høje blodtryk) .. og så skal du helst holde dig i ro mest muligt og have benene oppe....

Anmeld

26. april 2011

Stéphanie

Nessie skriver:

Åhh, kan heller ikke lige huske tegnene på svangerskabsforgiftning, men har din læge ikke en akut tid du kan få i morgen, ellers ville jeg ringe til jordemoderen.

Pøj pøj med det

Nej han havde absolut ingen tider før fredag var den besked jeg fik i dag

Tusind tak 

Anmeld

26. april 2011

FruEllingsen

Du skal endelig holde dig en MASSE i ro. Det er simpelthen det bedste du kan gøre for dig selv og baby, så benene op i sofaen og se en god film eller 10

Det er vigtigt du passer på dig selv.

Jeg fik selv svangreskabsforgiftning, jeg havde hovedepine, flimmer for øjnene, og vildt ondt lige under brystet.

Håber det ikke bliver alt for slemt, og synes du skal ringe til læge eller jordmoder i morgen, så du kan få en god forklaring fra en fagperson.

Anmeld

26. april 2011

Stéphanie

KittyGirl skriver:

Jeg fik svangerskabsforgiftning sidst i min graviditet.. og det du skal holde øje med er bl.a. væske i kroppen (meget væske) specielt hvis du får i hovedet og på hænderne...

så skal du holde øje med dit blodtryk - det skulle jeg og der kan du købe en blodtryksmåler for knap 200 kr. i bilka, der målte jeg det i hvilende stilling morgen-middag-aften (mit lå 120/180 hvilket var højt)...

Så er der flimren for øjnene, døsighed og hovedpine (hovedpine er som regel pga. det høje blodtryk) .. og så skal du helst holde dig i ro mest muligt og have benene oppe....

Okay, så har jeg da lidt mere at gå efter, tusind tak for det

Mit blodtryk lå i går på 122/180, så ganske tæt på dit, og havde en hvilepuls på 108

Det er ikke voldsomt meget vand jeg har i kroppen, men vil da helt sikkert holde øje med det!

Endnu en gang tusind tak

Anmeld

26. april 2011

SussieThyssen

momse22 skriver:

Nej han havde absolut ingen tider før fredag var den besked jeg fik i dag

Tusind tak 

Altså..jeg vil da mene at du skal tage kontakt til FG i stedet..forklare at du er hylet ud af den, forvirret og rundt på gulvet og ikke kan komme til din egen læge...og at du er bekymret.
De plejer altid at være søde til at tage hånd om en på de diverse FG'er, og så kan du også blive beroliget lidt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. april 2011

Stéphanie

Drømmer skriver:

Du skal endelig holde dig en MASSE i ro. Det er simpelthen det bedste du kan gøre for dig selv og baby, så benene op i sofaen og se en god film eller 10

Det er vigtigt du passer på dig selv.

Jeg fik selv svangreskabsforgiftning, jeg havde hovedepine, flimmer for øjnene, og vildt ondt lige under brystet.

Håber det ikke bliver alt for slemt, og synes du skal ringe til læge eller jordmoder i morgen, så du kan få en god forklaring fra en fagperson.

Det lyder liiiiige som noget jeg kan holde til

Det der med smerter under brystet har jeg haft i et par dage nu, troede egentlig ikke det havde noget med det at gøre? - Troede at det var ganske normalt

Vil helt klart tage noget kontakt

Tusind tak for svar

Anmeld

26. april 2011

Stéphanie

SussieThyssen skriver:

Altså..jeg vil da mene at du skal tage kontakt til FG i stedet..forklare at du er hylet ud af den, forvirret og rundt på gulvet og ikke kan komme til din egen læge...og at du er bekymret.
De plejer altid at være søde til at tage hånd om en på de diverse FG'er, og så kan du også blive beroliget lidt.

Kærligst
Sussie

Tror måske du har fat i noget der Det vil jeg helt sikkert gøre, det ville være rart at føle at der virkelig blev taget hånd om det/mig.

Tusind tak for dit svar!

Anmeld

26. april 2011

FruEllingsen

momse22 skriver:

Det lyder liiiiige som noget jeg kan holde til

Det der med smerter under brystet har jeg haft i et par dage nu, troede egentlig ikke det havde noget med det at gøre? - Troede at det var ganske normalt

Vil helt klart tage noget kontakt

Tusind tak for svar

Det kan det i hvert fald have, det var pga, det at de opdagede det ved mig.

Så bare husk en MASSE afslapning, lad manden gøre det hårde arbejde. hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.