Altså vi er enige om at det ikke har noget med aldre at gøre, men tarvet på barnet.
Jeg kan se det med vores datter. Vi har det stille og roligt herhjemme, og er hun ved folk der er stille og rolige, så er hun det også, er hun ved en som ikke kan sidde stille og snakke med hende, så bliver hun urolig.
Eks. Min mor og Lilje hygger sig gevaldig når hun er på besøg, min mor sidder med hende og snakke, eller leger, og griner med hende. Og Lilje griner, smiler og er glad og rolig. Min svigermor derimod er helt rundt på gulvet når hun sidder med Lilje, hun bliver vendt og drejet, først kigger de på hinanden, når Lilje så ikke lige smiler eller pludre, bliver hun vendt rundt, så hun kan kigge på andre, så kan hun blive urolig, og søge efter mig, det gør min svigermor vender hende igen, prøver at få kontakt, nogen gange med held af 2-3 min varighed, andre gange ender det i vræl til hun kommer over til mig hvor hun får skabt kontakt unden venden og drejen, hvor vi kan snakke, smile og grine til hinanden.
Min svigermor kn bare ikke sidde stille med vores datter, og hun samligner vores datter alt for meget med Liljes fætter som er 14 dage yngre, for han kan meget mere end Lilje. Det forventer hun også Lilje skal kunne, Fætter er født 14 dage over termin, og Lilje er født 5 uger før termin. DE ER IKKE ENS.
Så jo, menneskers tålmodighed har meget at sige for barnet. Ligemeget hvad alder man har 

Anmeld