Hvad man må lægge ører til som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

mortilflere

Mamalou skriver:

Mon han rager på flere gravide maver?

Det ved jeg ik 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Sitrani

Jeg har ikke hørt de vilde kommentarer, men stort set alle GLOR på maven! Haha.. Det er ret sjovt, at man kan kigge SÅ meget på en gravid mave... Men det generer mig nu ikke..

Ellers har jeg egentlig kun hørt "Hej tykke!" og "Hold da op, du er blevet stor!" osv. i den dur... min mor siger heldigvis kun søde ting til mig, som "Hej I to!" og sådan... det synes jeg nu er meget kært, men det er så også hendes første barnebarn, så hun er helt oppe og køre over det

Min kæreste siger "Hej mavsi" og det synes jeg også er sødt nok, for det ligner mere og mere, at det er maven der kommer gående med mig, end omvendt.. haha....

Hilsen Sille, 30+2

Anmeld

25. april 2011

Simon's moar <3

En dag da jeg stod i køen i føtex og netop har lagt en baby bluse på båndet jeg sku købe, står der en ældre dame de, r siger: "neej, hvor er den sød, er den til din dukke?" Jeg vender mig om og siger: "nej, den er til min søn!" Hun undskyldte mange gange og sagde at man ku jo slet ikk se bagfra at jeg var graivd..

En anden gang i en kø i en butik, er der en lille pige på omkring 4 år der siger til sin mor: "Ej mor, hun er godt nok tyk hende der! Jeg tror hun har en fodbold i maven" Moren svarer: "Jeg tror hun er tyk fordi hun har en baby i maven" Pigen siger så: "jamen mor, du er jo også tyk, men du har da ingen baby i maven"

En dag på arbejdet kommer der en gammel ældre ulækker mand og siger: "Puha, der er bare ikk  noget bedre end unge gravide piger!" - hvorefter han spørger efter kundetoilettet. Da han kommer ud derfra igen, smiler han skummelt og lyner lynlåsen op.

En anden kunde på arbejdet var meget intresseret i min graviditet og kom mindst en gang om ugen og spurgte til mig og bebs. Han var ikk oppe ved os og handle mere en et par gange mens jeg var på barsel.. Den dag i dag, kommer han stadig og snakker med mig og er intresseret i Simon.. Det synes jeg er lidt sødt, selvom det er en total fremmed

Anmeld

25. april 2011

JustMe

Mamalou skriver:

Skægt - især den med badedyret Så kan man ikke andet end at trække på smilebåndet

Jeg kunne heller ikke andet end grine af den

Men jeg har heldigvis kun fået kommentarer vedr. maven, og det synes jeg er meget sjovt. Kommer der derimod kommentarer om andre dele af kroppen, der er vokset eller andet, bliver jeg nok stram i betrækket  Men dem har jeg heldigvis undgået indtil videre

Anmeld

25. april 2011

lukasmor

De klassiske som:

"hej tykke"
"er du sikker på at der ikke er 2"
"skal jeg finde en stol mere?"
"vi mangler bordplads"
....ect....

men jeg kan tage stortset alt så jeg griner bare med og ingen har sagt noget for at gøre mig ked af det ;o)

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

STN skriver:

Jeg har ikke hørt de vilde kommentarer, men stort set alle GLOR på maven! Haha.. Det er ret sjovt, at man kan kigge SÅ meget på en gravid mave... Men det generer mig nu ikke..

Ellers har jeg egentlig kun hørt "Hej tykke!" og "Hold da op, du er blevet stor!" osv. i den dur... min mor siger heldigvis kun søde ting til mig, som "Hej I to!" og sådan... det synes jeg nu er meget kært, men det er så også hendes første barnebarn, så hun er helt oppe og køre over det

Min kæreste siger "Hej mavsi" og det synes jeg også er sødt nok, for det ligner mere og mere, at det er maven der kommer gående med mig, end omvendt.. haha....

Hilsen Sille, 30+2

Jeg har også prøvet at andre har gloet rigtig meget på maven, men oftest har jeg fået et smil, når jeg har fået øjenkontakt til dem.

Jeg er overbevidst om, at min mor mener sine kommentar kærligt. Hun taler bare lige ud af posen  

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

Simon's moar <3 skriver:

En dag da jeg stod i køen i føtex og netop har lagt en baby bluse på båndet jeg sku købe, står der en ældre dame de, r siger: "neej, hvor er den sød, er den til din dukke?" Jeg vender mig om og siger: "nej, den er til min søn!" Hun undskyldte mange gange og sagde at man ku jo slet ikk se bagfra at jeg var graivd..

En anden gang i en kø i en butik, er der en lille pige på omkring 4 år der siger til sin mor: "Ej mor, hun er godt nok tyk hende der! Jeg tror hun har en fodbold i maven" Moren svarer: "Jeg tror hun er tyk fordi hun har en baby i maven" Pigen siger så: "jamen mor, du er jo også tyk, men du har da ingen baby i maven"

En dag på arbejdet kommer der en gammel ældre ulækker mand og siger: "Puha, der er bare ikk  noget bedre end unge gravide piger!" - hvorefter han spørger efter kundetoilettet. Da han kommer ud derfra igen, smiler han skummelt og lyner lynlåsen op.

En anden kunde på arbejdet var meget intresseret i min graviditet og kom mindst en gang om ugen og spurgte til mig og bebs. Han var ikk oppe ved os og handle mere en et par gange mens jeg var på barsel.. Den dag i dag, kommer han stadig og snakker med mig og er intresseret i Simon.. Det synes jeg er lidt sødt, selvom det er en total fremmed

Det er sjovt som børn bare er så lige til og siger hvad der falder dem ind. Når jeg henter min bonusdatter i børnehaven, får jeg også ofte kommentar som:

Er du bare tyk, eller har du en baby i maven? 

Sidst var der en dreng der kaldte mig tyksak - jeg kunne ikke andet end give ham ret"

Jeg synes godt nok at den er lidt nasty kommentaren fra kunden, der åbenbart ikke ved bedre end unge gravide - puha  Godt man ikke møder mange af dem!

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

Lukasmor skriver:

De klassiske som:

"hej tykke"
"er du sikker på at der ikke er 2"
"skal jeg finde en stol mere?"
"vi mangler bordplads"
....ect....

men jeg kan tage stortset alt så jeg griner bare med og ingen har sagt noget for at gøre mig ked af det ;o)

Jeg har det helt på samme måde!  

Min kæreste spurgte i dag, om min veninde var gravid (hun var på besøg i går) og det er hun ikke. Han var ellers på nippet til at ønske hende tillykke... Men han var snu at spørge først - og vi har lavet en aftale om, at det er vejen fremover, hvis han er i tvivl Knapt så fedt med en "graviditetskommentar" når det ikke er aktuelt!

Anmeld

25. april 2011

Simon's moar <3

Mamalou skriver:

Det er sjovt som børn bare er så lige til og siger hvad der falder dem ind. Når jeg henter min bonusdatter i børnehaven, får jeg også ofte kommentar som:

Er du bare tyk, eller har du en baby i maven? 

Sidst var der en dreng der kaldte mig tyksak - jeg kunne ikke andet end give ham ret"

Jeg synes godt nok at den er lidt nasty kommentaren fra kunden, der åbenbart ikke ved bedre end unge gravide - puha  Godt man ikke møder mange af dem!

Ja, kunne heller ikk lade være med at grine af hende, hendes mor blev helt flov og undskyldte

Nej, han var simpelthen for ulækker!!!  Har stadig mareridt om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.