Hvad man må lægge ører til som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.052 visninger
28 svar
0 synes godt om
25. april 2011

Mamalou

Da jeg forleden havde min familien på besøg sidder vi efter maden og griner lidt af mine fødder som er blevet til elefant fødder pga. vand. Mine ankler var fuldstændig forsvundet efter en travl dag med bagning, madlavning osv. Det blev også lavet sjov med den efterhånden ret så store mave, som var til de flestes morskab fordi jeg normalvis er en lille størrelse.

Min mor blander sig i snakken idet hun kommer med kommentaren: "Du ser i hvert fald meget gravid ud i hovedet".

Vi griner alle af kommentaren og da min mor får lov at forklare sig, mener hun at jeg ligner en der snart skal føde.

Jeg tager ikke de kommentarer, der kommer tungt men er mere tilbøjelig til at trække på smilebåndet og selv joke lidt.  

Jeg vil gerne høre, hvad I har lagt øre til - både af sjove kommentar, men også de "kloge ord" man får med på vejen omkring hvordan nogle graviditetstegn kan betyde det ene eller det andet. 

God dag til jer alle!

/ Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Rosa

Åhh, men selvfølgelig de sædvanlige med "hej tykke/fede" - altid med kærligst mulige undertone, og så generelt bare drilleri når jeg som højgravid forsøgte at rejse mig op fra min sækkestol som var min bedste ven de sidste 2-3 måneder...  Det har dælme også set sjovt ud! 

Jeg har aldrig følt at det generede mig, og har sagtens kunne more mig sammen med dem over mit svulmende legeme 

Anmeld

25. april 2011

Mumto3

Jeg har selv givet en af de der åndsvage kommentarer

Jeg havde besøg af en veninde der var gået 4 dage over tid, og hun så simplethen SÅ gravid ud, særligt i ansigt, at jeg bare kom til at udbryde: Hold da fast  hvor ser du bare gravid ud!!!

-hun kunne heldigvis ikke lade være med at grine, og sagde: Ja, man kan vel næsten ikke blive mere gravid når man er gået 4 dage over termin

Anmeld

25. april 2011

twinboys

Jeg fik denne her...

Hold da fast mand en stor og flot mave du har, man skulle tro du skulle have tvillinger...

Grinte bare af den og fortalte at der faktisk lå to små pus derinde i babyhulen

MAjbritt

Anmeld

25. april 2011

chael

At da jeg ventede min datter hen over sommeren og ligesom dig havde ankler der forsvandt, sagde en bekendt at jeg skulle passe på min røv ikke blev så stor, så jeg skulle bruge badeforhænget til at tørre mig med.

Hold kæft jeg blev sur, mest fordi min kæreste grinede med, jeg syntes den var under lavmålet og tarvelig.

Ellers kan jeg sagtens tage en joke omkring min graviditet

Og nej, jeg har sgu ikke en stor røv

Ellers har der ikke været så meget

*Camilla 17+5

Anmeld

25. april 2011

mortilflere

Jeg har ik hørt noget jeg kan huske ...

Men jeg er blevet ravet på maven , i sær til en fest 14 dage før termin , jeg var så træt ad det og bad i sær en mand jeg ikke kender holder op ...

Det gjorde han så ikke , tilsidst tog jeg hånden i skridet på ham , og sage raver du på min raver jeg på din...

jeg blev ik ravet mere på ..

Anmeld

25. april 2011

Kamulla

kan huske en dag jeg skulle med min mor ud, da vi skulle til at gå siger hun "husk lige at tage en BH på skat" mig: "tak mor.. jeg HAR så bh på" nøj den syntes jeg ikke var fin..

ellers var det da jeg fik strækmærker og min mor sagde.. "årh gud.. den mave er da fuldstændig ødelagt..."

Anmeld

25. april 2011

JustMe

Jeg har fået lidt af hvert af sjove kommentarer. Nogle af de originale og andre lidt mere opfindsomme

Min far sagde til min kæreste: "Hvis hun var mit badedyr, var ejg altså stoppet med at puste for længst".

En fælles ven sagde med et fjoget smil til mig "Ja, du faldt da rigtigt på ham, hva?"

Ellers er der den sædvanlige med "Hej Tykke" osv.

Jeg synes de er meget herlige, så længe de ikke er direkte fornærmende i stil med den med badeforhænget  

Anmeld

25. april 2011

Bshizzle

Jeg hørte tit sådan nogle kommentar under min første graviditet..
Men jeg ignorede det bare.. og kunne da grine lidt med på det til tider.. ellers gik jeg bare!.

Her den anden dag stod min Mor og snakkede med en ældre mand, hvor jeg så kommer hen til dem, mens de snakker om hun skal være Mormor igen..
Hun siger så siger "Nok er hun ikke så stor endnu, men pludselig skal jeg love dig for hun blir MEGET stor"
- TAK Mor..

Men ordet "Tykke" skal jeg nok høre nogle gange i løbet af graviditeten.

Anmeld

25. april 2011

AndreasMor84

Har ikke hørt de store kommentarer endnu, andet end den klassiske med "hej tykke" med et smil på læben... Vi var til påskefrokost og onklerne og tanterne har jo hele tiden spurgt om vi ik snart sku giftes eller have børn, HVER gang vi har set dem.. så min kærestes onkel vil åbenbart være sjov og sagde til ham: "Nå så ku du endelig få proppet noget ind i hende hva?" - sådan en kommentar kan man godt undvære, når man har kæmpet i over 1½ år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.