Hvad man må lægge ører til som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

Christine

Jeg hader det!! Og det er ligemeget hvor sødt/sjovt/kærligt det er ment. Bare det at folk synes de kan kommentere min krop er meget grænseoverskridende. Eller røre, for den sags skyld. Der er mange andre ting man kan gøre for at virke engageret og interesseret end lige at kommentere på en gravid kvindes udseende.. men folk er ikke så kreative.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Frøken J.

Jeg må nu også indrømme, at jeg ikke har det super nemt med den der "Hej tykke"-kommentar. Selvom det er kærligt 

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

Rosa skriver:

Åhh, men selvfølgelig de sædvanlige med "hej tykke/fede" - altid med kærligst mulige undertone, og så generelt bare drilleri når jeg som højgravid forsøgte at rejse mig op fra min sækkestol som var min bedste ven de sidste 2-3 måneder...  Det har dælme også set sjovt ud! 

Jeg har aldrig følt at det generede mig, og har sagtens kunne more mig sammen med dem over mit svulmende legeme 

Det lyder næsten fysisk umuligt at komme op af en sækkestol. Især når jeg selv kan have svær ved at komme op fra sengen/sofaen uden "tilløb"  

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

Mumto3 skriver:

Jeg har selv givet en af de der åndsvage kommentarer

Jeg havde besøg af en veninde der var gået 4 dage over tid, og hun så simplethen SÅ gravid ud, særligt i ansigt, at jeg bare kom til at udbryde: Hold da fast  hvor ser du bare gravid ud!!!

-hun kunne heldigvis ikke lade være med at grine, og sagde: Ja, man kan vel næsten ikke blive mere gravid når man er gået 4 dage over termin

He he - nej, man skal nok helst se gravid ud, når man er fire dage over termin  

Sjovt med de gravidekommentar... Jeg fortalte min veninde om min mors kommentar omkring at se gravid ud i hovedet, hvortil hun svarer: hvis stykket mellem læben og næsen er hævet, så skal man snart føde...

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

twinboys skriver:

Jeg fik denne her...

Hold da fast mand en stor og flot mave du har, man skulle tro du skulle have tvillinger...

Grinte bare af den og fortalte at der faktisk lå to små pus derinde i babyhulen

MAjbritt

Så skulle den også gerne ligne en mave med to guldklumper i  

Jeg har fået samme kommentar, men der er dog kun en enkelt! 

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

chael skriver:

At da jeg ventede min datter hen over sommeren og ligesom dig havde ankler der forsvandt, sagde en bekendt at jeg skulle passe på min røv ikke blev så stor, så jeg skulle bruge badeforhænget til at tørre mig med.

Hold kæft jeg blev sur, mest fordi min kæreste grinede med, jeg syntes den var under lavmålet og tarvelig.

Ellers kan jeg sagtens tage en joke omkring min graviditet

Og nej, jeg har sgu ikke en stor røv

Ellers har der ikke været så meget

*Camilla 17+5

Måske heller ikke den kærligeste kommentar, selvom du ikke har en stor popo

Der er åbenbart ingen grænser for, hvad man kan tillade sig at sige til en gravid... 

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

mortilflere skriver:

Jeg har ik hørt noget jeg kan huske ...

Men jeg er blevet ravet på maven , i sær til en fest 14 dage før termin , jeg var så træt ad det og bad i sær en mand jeg ikke kender holder op ...

Det gjorde han så ikke , tilsidst tog jeg hånden i skridet på ham , og sage raver du på min raver jeg på din...

jeg blev ik ravet mere på ..

Mon han rager på flere gravide maver?

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

Sallisørøver skriver:

kan huske en dag jeg skulle med min mor ud, da vi skulle til at gå siger hun "husk lige at tage en BH på skat" mig: "tak mor.. jeg HAR så bh på" nøj den syntes jeg ikke var fin..

ellers var det da jeg fik strækmærker og min mor sagde.. "årh gud.. den mave er da fuldstændig ødelagt..."

Hvorfor er det at mødre tror de kan tillade sig at sige alt?

Jeg har også et andet eksempel: 

Jeg fortæller min far, at jeg har taget 10 kg på og han svarer sødt: det sidder kun på maven min skat. Det fortæller jeg så min mor, som svarer: ejjj skat, det gør det altså ikke... 

Tak mor 

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

JustMe skriver:

Jeg har fået lidt af hvert af sjove kommentarer. Nogle af de originale og andre lidt mere opfindsomme

Min far sagde til min kæreste: "Hvis hun var mit badedyr, var ejg altså stoppet med at puste for længst".

En fælles ven sagde med et fjoget smil til mig "Ja, du faldt da rigtigt på ham, hva?"

Ellers er der den sædvanlige med "Hej Tykke" osv.

Jeg synes de er meget herlige, så længe de ikke er direkte fornærmende i stil med den med badeforhænget  

Skægt - især den med badedyret Så kan man ikke andet end at trække på smilebåndet

Anmeld

25. april 2011

Mamalou

Bshizzle skriver:

Jeg hørte tit sådan nogle kommentar under min første graviditet..
Men jeg ignorede det bare.. og kunne da grine lidt med på det til tider.. ellers gik jeg bare!.

Her den anden dag stod min Mor og snakkede med en ældre mand, hvor jeg så kommer hen til dem, mens de snakker om hun skal være Mormor igen..
Hun siger så siger "Nok er hun ikke så stor endnu, men pludselig skal jeg love dig for hun blir MEGET stor"
- TAK Mor..

Men ordet "Tykke" skal jeg nok høre nogle gange i løbet af graviditeten.

Det er som om mødre tager sig retten til at sige hvad som helst... De kære mødre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.