Er jeg galt på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Ved ikke om det er den rigtige kategori 

Nå, men jeg er ved at blive lidt irriteret på mig selv, men også på andre. Sagen er at jeg for lige knap 2 måneder fødte, hvilket var den dejligste oplevelse. Jeg er helt vild med min lille baby, og det er andre tilsyneladende også. MEGET! 

Når jeg er ude hos folk, eller har besøg, så tager folk hende bare op af barnevognen/sengen eller tager hende ud af armene på mig, UDEN at spørge. Og jeg er virkelig dårlig til at sige fra  

Jeg var sammen med en veninde en dag, og jeg sad med min lille pige og så tager min veninde hende bare ud af armene på mig, men jeg holdte fast og sagde at jeg altså gerne selv ville holde hende - Hvortil hun svare "jamen du har hende jo hver dag"  

Bliver så ked af det, men er også bare rigtig dårlig til at sige fra overfor folk Hvad skal jeg gøre? Og skal jeg overhovedet gøre noget, eller er jeg helt galt på den?

Min familie/venner kommer også altid med en masse kommentarer om hvad der er godt og ikke godt for min baby. F.eks så er hun et lille hængetræ, og mor & far er bare de bedste og hvad er bedre end at falde i søvn i mor eller fars arme?  

Jeg vælger jo selv at tage hende op, men hvorfor skal andre mennesker hele tiden fortælle mig at det er altså ikke godt og jeg ender med at få et barn der ikke vil andet end at hænge på mig.

Og ved også godt at selvfølgelig skal hun ikke altid være i arm hos mig eller hendes far, men det er nu engang os der bestemmer  Er bare træt af at andre mennesker prøver at "overtage" - Ja overtage, for det er sådan jeg føler  Ville ønske jeg kunne sige fra.. Åh altså... 

Det du skriver der, oplevede jeg også med Julie... Sagde simpelthen til folk de skulle lade vær, og hvis de f.eks vækkede hende, måtte de dælme også selv sørge for at hun sov, om de skulle nå noget andet, var jeg ligeglad med.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

muzen

tillykke med den lille pige, det er så dejlig at være moar.

jegh ar ikke læst de andre indlæg men jeg vil prøve og vende dit syn om. og sige til dig du skal lade vær med at irretere dig over det. men i stedet for tænke det her er min pause og jeg har også godt af ikke og være klistret til mit barn hele tiden. + at dit barn har rigtig godt at og komme over til andre. ikke nok med at hun ikke ender med at blive et hængetræ men også godt for hendes timulering af omgiverlserne så det ikke kun er mor og far hun kigger på.

du kan også lige se det som en pause hvor du lige kan få veninder/ familie osv til at se efter hende mens du taget et fortjent bad eller lige får en maskine vask sat over.

jeg har ikke haft problemer med at give min søn fra mig til ander. men min moster havede og har stadig svært ved det. min lille kusine er i dag 3 år til aug og hun kan den dag i dag ikke lide og være til familie fødselsdage hun er ked af det og pyldret og vil bare være ved moar hele tiden, hvis vi andre tager hende op skriger hun i vilden sky, jeg kan komme nogen lunde tæt på hende da jeg ser hende en gang om ugen da vi går til svømning sammen.

min mor har fortalt mig at alle hendes børn har været sådan som små og hun har altså 4 stk. det er da tankevækkende, syntes du ikke?

Anmeld

25. april 2011

Savannah

Det er jeres barn også må folk altså lige holde fingrene for sig selv! Forstår slet ikke at man synes man kan tillade sig at tage et (spæd)barn ud af forældrenes arme - Man tager jo heller ikke TING ud af hænderne på andre, hvorfor så et BARN?! Fatter det ikke.. hvis det var mig ville jeg bede dem lade være og spørge først, så skulle de nok få lov.. Kan godt forstå hvis det er svært for dig - Måske i skulle købe en slynge, så er hun ikke lige sådan at snuppe  

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

hej allesammen 

tak for jeres svar, jeg vil prøve at få sagt fra næste gang det sker.

og så være ligeglad med hvordan folk reagere. mht til at min baby kan blive et rigtig pylret barn der kun vil være hos mor eller far, ja jeg ved det kan ske.. men lige nu hvor hun ikke er ældre og har brug for sin mor og far der tager vi hende op, når vi føler hun har brug for det 

Anmeld

25. april 2011

LBK

Et barn på to måneder SKAL være et lille hængetræ, og et barn på to måneder SKAL have lov til at sove i armene på sine forældre. BASTA

Du er ikke helt galt på den... I er forældrene og i bestemmer...Er helt enig i, at det er dårlig opførsel fra jeres families side.. Jeg har prøvet det sammen og der var altså nogle mennesker der ikke ville forstå når jeg sagde nej.

Så jeg tog min datter tilbage igen ud af armene på dem... Jeg blev tosset. Man spørger først..

Anmeld

25. april 2011

Christine

Enig med mange andre; en lille baby hører til hos sin mor og skal kun være hos andre hvis eller når mor synes det er ok og har givet lov. Utroligt der er så mange der ikke fatter det, som mor er man ret følsom de første måneder og det er et helt naturligt instinkt at man bliver lidt utilpas hvis andre maser sig på i forhold til baby, eller vil "stjæle" hende fra mors arme. Jeg var selv dårlig til at sige fra med min søn, men når nummer 2 er kommet skal løvemor nok bide fra sig
Jeg tror man lærer det med tiden, men det er en god ting at være opmærksom på at det er sådan man har det. Der kommer nok et tidspunkt hvor det er rart hvis hun kan sidde hos andre et par minutter hvis du skal på toilet osv. men det skal først være når i er klar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.