Er jeg galt på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Nu kan det godt være, at jeg overfortolker, men jeg læser lidt mellem linjerne, at du er en person, der er dårlig til at sige fra, og at det er nemt at træde på dig?

For 2 måneder siden fik du en ny titel: MOR, og du fik en ny uddannelse: ADVOKAT (for dit barn) - og nu er det tid til at træde i karaktér og sige, at DU ved, hvad der er bedst, og at DU sætter dagsordenen, og andre kan spørge pænt, hvis de har ønske om at holde dit barn eller i øvrigt har meninger eller idéer om måden at passe på et lille nyt liv, som har allermest brug for sin mor det første meget lange stykke tid.

Der er ikke andet for end at sige fra - prøv det!....du skal jo også opdrage på dit barn engang, så du kan jo passende øve dig på din omgangskreds NU.

(Tillykke med den lille).

Du har helt ret, jeg er rigtig dårlig til at sige fra hvad angår det her  Tror jeg er bange for hvordan folk reagerer  De gange jeg får sagt fra overfor veninder er det som om de alligevel ikke lytter.

Min datters far er derimod meget bedre til at sige fra, heldigvis og han siger også jeg bare skal sige til ham når det bliver for meget, så siger han fra for mig. 

Jeg må se at få lært at sige fra selv, på en pæn måde. Men mange gange er det som om folk bliver fornærmede  Det må jeg fremover være ligeglad med. For som du skriver, det er MIT barn og JEG ved hvad der er bedst for hende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Lotz01

Hej.

Jeg forstår dig så udemærket! Har selv prøvet præcis det samme, og det er bare så MØJ irriterende!

Altså det med at de bla. bare tager hende op/ud af armene på dig, det er jo kun irriterende dels fordi man føler, de forsøger at ta' styringen og dels fordi man jo bare savner de små pus, så snart de forlader ens arme! Mit råd til det er at du selv tar' styringen  Altså... kom dem i forkøbet og lad dem holde din datter når det gavner dig. fx. når du kommer over til din veninde, så stik hende barnet i armene, mens du tar' jakken af, går på wc eller tar' barnevognen ud af bilen, og hvis veninden så ikke vil aflevere igen, så sig "jamen jeg skal lige tjekke om hun har skidt på vejen!" Det er der sgu ikke mange, der vil nægte dig  Men ellers så vær' ærlig, uden at du behøves at sige, at de har "trådt dig over tærene" ved at ta' hende, men bare sig at du simpelthen savner hende sådan og "nåååååååårh lille skat mor savnede dig lige *mys *mys *mys, det synes folk bare er sødt!

Mht. at folk blander sig i ALT, min sundhedsplejeske plejede at sige "jamen folk ER bare nogle dumme at høre på!" Du skal ikke være usikker, bare sig "nu kender jeg jo tilfældigvis min datter bedst" for det er det du gør, og ingen i verden ved bedre end dig, hvad hun har brug for. Desuden kan børn slet ikke udvikle "dårlige vaner" før ved ca. 4 mdr. så der er ingen grund til bekymring endnu!

At du går rundt med dit barn på armen og sover i arm med hende, jamen hallo  alle børn er jo forskellige og har forskellige behov -det samme gælder forældrene! Nogle nyder at kaste deres børn af ved bedsteforældrene hveranden weekend, for at få kærestetid, andre nyder at vågne op til ders børns glade smil i dobbeltsengen hver dag, og HVA' SÅ! Folk skal bare slappe af, skal de! Min datter (nr. 2) slæbte jeg også rundt på konstant, selvom hun var SÅ nem, og aldrig beklagede sig over noget eller nogen, men noget sagde mig, at hun skulle ha' ekstra meget nærhed -og folk var KLOGE!!! men da hun var 10 mdr. viste det sig at pigebarnet var fuldstændig låst i bækkenet, og havde levet i smerte af dag et -uden at sige ÉN lyd! Der kan du tro jeg var glad for ikke at ha' lyttet til de kloge folk, for så ville jeg da ha' det SÅ dårligt, med at vide, at jeg ikke engang havde givet nærhed og ro. Og sidst men ikke mindst, selvom jeg havde slæbt på hende i 10mdr, så blev hun et helt andet barn, i samme sek. som kiropraktoren fixede hende, og har aldrig skabt sig, hvis jeg har sagt nej til at ta' hende op -måske fordi hun ikke er i tvivl om, jeg er der, hvis hun virkelig har brug for det.

Det var mit syn på sagen, håber du kan bruge det til noget, og held og lykke med det hele

Kh. Lotte

Anmeld

24. april 2011

henh01

Hej

Jeg har ikke læst alle indlæg. Ville blot sige at jeg også har oplevet at folk så snart han begynder at give dig en smule (han sover stadig) begynder at snakke til ham, tage ham op eller endda begynde at nusse ham på kinderne eller i håret. Det er RØV irriterende. Jeg er begyndt sådan lidt inddirekte at sige fra ved at sige - nå måtte han ikke sove mere osv.

Måske du på en lidt mere inddirekte måde kan fortælle din omgangskreds hvordan du vil have det?

Anmeld

24. april 2011

Brams

Anonym skriver:

Ved ikke om det er den rigtige kategori 

Nå, men jeg er ved at blive lidt irriteret på mig selv, men også på andre. Sagen er at jeg for lige knap 2 måneder fødte, hvilket var den dejligste oplevelse. Jeg er helt vild med min lille baby, og det er andre tilsyneladende også. MEGET! 

Når jeg er ude hos folk, eller har besøg, så tager folk hende bare op af barnevognen/sengen eller tager hende ud af armene på mig, UDEN at spørge. Og jeg er virkelig dårlig til at sige fra  

Jeg var sammen med en veninde en dag, og jeg sad med min lille pige og så tager min veninde hende bare ud af armene på mig, men jeg holdte fast og sagde at jeg altså gerne selv ville holde hende - Hvortil hun svare "jamen du har hende jo hver dag"  

Bliver så ked af det, men er også bare rigtig dårlig til at sige fra overfor folk Hvad skal jeg gøre? Og skal jeg overhovedet gøre noget, eller er jeg helt galt på den?

Min familie/venner kommer også altid med en masse kommentarer om hvad der er godt og ikke godt for min baby. F.eks så er hun et lille hængetræ, og mor & far er bare de bedste og hvad er bedre end at falde i søvn i mor eller fars arme?  

Jeg vælger jo selv at tage hende op, men hvorfor skal andre mennesker hele tiden fortælle mig at det er altså ikke godt og jeg ender med at få et barn der ikke vil andet end at hænge på mig.

Og ved også godt at selvfølgelig skal hun ikke altid være i arm hos mig eller hendes far, men det er nu engang os der bestemmer  Er bare træt af at andre mennesker prøver at "overtage" - Ja overtage, for det er sådan jeg føler  Ville ønske jeg kunne sige fra.. Åh altså... 

Først stort tillykke med Jeres lille prinsesse

Synes absolut ikke du er galt på den, folk har ingen ret til at tage hende op eller fra dig, uden at spørge dig først. Og det er uanset om det er nær familie eller blot venner du ser en gang imellem, kan slet ikke forstå at folk gør det

Kan godt forstå at det er hårdt at sige fra, men det bliver du helt sikkert bedre til hen ad vejen

Og så synes jeg ikke I skal tage Jer af, at de synes I har hende i armene for meget, hun er 2 mdr. og Jeres lille vidunder, så selvfølgelig vil I gerne holde hende hele tiden

Anmeld

24. april 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Familien er rigtig gode til ikke bare at tage hende hele tiden uden at spørge osv, men veninder - Tja, de tager hende bare. Det er overhovedet ikke rart. Kender en pige, som hele tiden siger "sig du bare til så kommer jeg og henter hende og passer hende oppe hos mig" HVAD TROR DU SELV?! Tænker jeg bare.. Mit barn skal sgu ikke passes hos en fremmed. Og da overhovedet slet ikke når hun ikke er ældre. 

Jeg mødtes med en veninde i byen, og havde min pige med i barnevognen. Hun var godt pakket ind fordi det blæste, men min veninde tog hende op UDEN at spørge, jeg blev helt paf og vidste ikke hvad jeg skulle gøre eller sige 

Ja okay det forstår godt du bli paf over ! .. Jeg kender også en pige som har sagt det der .. Og hun hilser heller ikke på mig når jeg møder hende , hun skynder sig bare hen til barnevognen og hvis han sover , så ja , ærgeligt .. Så vågner han .. Træls ! .. Man blir nød til at sige noget til dem .. Ellers sker der ingenting ..

Anmeld

24. april 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Hej

Jeg har ikke læst alle indlæg. Ville blot sige at jeg også har oplevet at folk så snart han begynder at give dig en smule (han sover stadig) begynder at snakke til ham, tage ham op eller endda begynde at nusse ham på kinderne eller i håret. Det er RØV irriterende. Jeg er begyndt sådan lidt inddirekte at sige fra ved at sige - nå måtte han ikke sove mere osv.

Måske du på en lidt mere inddirekte måde kan fortælle din omgangskreds hvordan du vil have det?

ja det vil jeg prøve fremover, tak 

det er bare så irriterende 

Anmeld

24. april 2011

JustMe

tinasmor skriver:

Jeg synes det er dårlig opførsel hvis folk tager dit barn op uden at spørge, så jeg synes bare du skal føle og sige hvordan du har det, f.eks: Det er rigtig dejligt at du er lige så glad for min datter som mig, men jeg ville være mest tryg ved at du lige spurgte først, fordi jeg er ved at lave en rutine for hende (eller noget lign)

Det er aldrig noget jeg har været udefra, men synes det virker som rigtig dårlig stil at folk bare går hen og tager en baby op uden at overhoved at høre om det er ok.

Til det markerede:  Super idé. Jeg har selv tænkt meget over, hvordan jeg bedst kan sige fra på en god og pæn måde, hvis jeg kommer ud for det, når jeg har født

Til TS: Du er absolut ikke galt på den. Det er i mine øjne dårlig plig og respektløst, hvis nogle tager dit barn ud af armene på dig eller op af barnevognen uden at spørge mor eller far først. Har du det ikke godt med det, må du få sagt fra på en pæn måde, for det er eneste måde at løse problemet. Jeg ville heller ikke kunne tolerere det

Anmeld

24. april 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Sådan har jeg det også, og VIL gerne sige fra, men får det ikke gjort. Tror jeg er bange for hvordan folk vil reagerer  

Folk skal være mere end velkomne til at holde hende, bare de ville spørge 

Øøøøh, ja - det har sgu da noget med respekt at gøre!

Jeg kunne ALDRIG finde på at tage nogens baby ud af armene på dem, eller tage den op uden at spørge... Det er da respektløs opførsel...

Og mht de der "gode råd". Hvis du vitterlig ikke orker høre på det, så frabed dig dem... Sig at du nok selv skal sige til, hvis du har behov for råd og vejledning, men at det er dig der kender dit barns behov bedst...

Anmeld

24. april 2011

2721

Anonym skriver:

Sådan tænker jeg også, og kan virkelig mærke på hende at hun bare nyder at være i arm ved mig eller hendes far. Hun bliver urolig og ked af det mange gange hvis hun bare ligger.  Har slet ikke noget imod folk kommer med gode råd, det er måden det bliver gjort på 

Du skal bare lytte til dig selv. Det er dig der er mor og du ved best.

Anmeld

24. april 2011

hilma

nej du er sgu ikke galpå den det er jo dit barn og ikke et allemands eje 

jeg fødte min søn for 24 dage siden og jeg har det nok lidt ligesom dig. dog er det ikke mine veninder der flår ham ud af mine arme, de spørger eller jeg spørger om de har lyst til at holde ham

Jeg oplevede for lidt tid siden da jeg skiftede min søn i et ammerum i vores storcenter, at en helt fremmed ældre dame kom hen og dikkede mit barn i ansigtet MENS JEG SKIFTEDE HAM! jeg havde så inderligt lyst til at råbe ad hende og spørge hvad pokker hun bildte sig ind og hvad hun mon ville sige til, hvis jeg dikkede hende i ansigtet mens hun sad på toilettet! jeg holdt dog min mund og skyndte mig at pusle min søn færdig så jeg ku gå. 

Men ak, jeg kan virkelig godt forstå dig. og jeg kan også godt forstå at du er lidt bange for hvordan folk reagerer, men du skal huske på at det er DIG der er moren til dit barn og ergo er du dit barns talerør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.