Sodavans

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

betski

linselouise skriver:

Hvor normalt er det egentlig med sodavand dagligt i de danske familier? Jeg undrer mig bare nogle gange når man hører om de familier dr drikker flere liter cola om dagen ?!Hvor tit drikker i sodavand hos jer og får jeres børn det også? Herhjemme drikker vi maks en liter om mdr og vores søn får det ikke. Jeg kan bedre lide vand eller saft når jeg skal slukke tørsten

Jeg drikker sodavand næsten dagligt. Elsker Cola

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

NinaNymannMadsen

det er nok 2 liter om måneden max. selvf kan det være mindre.
asta får det ikke, hun har smagt men kan ikk lide det. men fortrækker vand eller saft normalt.

Anmeld

24. april 2011

Laulund87

Loppe skriver:

Jeg synes egentlig der mere i det end bare som så...

Jeg tænker, hvorfor skulle saftevand være bedre end sodavand?

Hvad er det egentlig vi ikke kan lide ved sodavand?

Er sodavand light eller zero bedre?

Disse spørgsmål er der selvfølgelig en masse svar på, som kan skabe en stor debat omkring emnet.

Jeg synes faktisk det er et meget interressant emne, hvor mange ved eksempelvis at der er nervegas (spartan) i light sodavand?

Her hjemme får børnene (5 og 10 år) sodavand fredag og lørdag til deres weekendslik. Vi drikker aldrig saftevand, men vand eller mælk.

Til maden drikker vi altid vand eller mælk.

Jeg selv derimod drikker ét glas cola zero (næsten) hver aften. Jeg drikker ikke the elle kaffe, og mit ene glas cola er jeg nok det man kan kalde afhængig af.

Jeg føler ikke at vi er sodavandsafhængige, men vi er bestemt heller ikke afholdende i forhold til det.

Jeg vil mene at vi har ganske normalt og fornuftigt forhold til sodavand og sukker i det hele taget.

Louise

Anmeld

24. april 2011

Dinna88

Herhjemme er der ingen små børn, men vi er vel en familie alligevel, så tillader mig lige at svare
Her drikker vi utroligt sjældent sodavand, og når vi gør, så er det, fra min side af, meget lidt! Jeg synes ikke sodavand er noget særligt. Til gengæld ELSKER jeg mit vand og kan IKKE undvære det

Jeg undrer mig ofte over dem der der omtaler cola som om de er afhængige - for jeg kan ikke sætte mig ind i det  

Min storebror, der bor hjemme, drikker en del cola - men det er kun ham. Der kan sagtens stå en cola fremme hvor han er den eneste der rører den. På den anden side er min mor vild med saftevand, hvilket jo ikke nødvendigvis er et hak bedre.

Stod det til mig så var cola nedprioriteret, ja fjernet, her i huset - men den går nok ikke  Cola er ikke en nødvendighed, så det hedder alt med måde. 

Anmeld

24. april 2011

millapigen

Herhjemme drikker vi storset kun vand. nogen gang mælk eller saft... sodavand er kun noget man får til fødselsdage og andre slags fester

Anmeld

24. april 2011

jydeinden

puha her i huset er det meget op og ned, hvis der er sodavand på tilbud, ja så køber vi en ret stor mængde, der kan godt ryge 1 1/2 liter på en dag, for os to til sammen, og så går der måske 1 måned inden vi drikker igen.... jeg har det sådan lidt at hvis alternativet var saftevand, ja så ville det ikke være ret meget bedre, så hvorfor ikke drikke det man nu kan lide, så længe man selv synes man kan styre det???

Jeg bryder mig bare ikke om vand, og derfor er det ikke det jeg drikker mest, så hellere mælk, hvis det endeligt skal være

Anmeld

24. april 2011

Carina1977

jeg drikker sodavand hver dag...det er desværre min last

Min søn på 10 år, drikker det ikke særligt meget. han drikker mest vand eller light saftevand. I weekenden får han dog lidt sodavand, men det er ikke overdrevent.

Jeg er ikke kaffedrikker, men så er jeg derimod ganske meget en sodavandsdrikker  drikker vel en liter dagligt

Anmeld

24. april 2011

Frøken J.

Er afhængig, tør slet ikke tænke på hvor meget Afhængigheden opstod for mig ifm. vægttab. Jeg spiste ikke sødt eller noget, så cola zero blev min erstatning for alt det fedende, som jeg ikke måtte få. Nu er jeg så i mål og gravid, men stadig afhængig af sodavand. Og det er jo så ikke light eller zero, så skal virkelig tænke over det.

Nogen der har råd til at slippe ud af afhængigheden, for ved jo godt det ikke er godt?! Har prøvet kold tyrker, fungerer ikke rigtigt. Får bare den der skønne, lettende "aaaah"-følelse af sodavand..

Pt. er det ikke realistisk at slippe ud af afhængigheden med det samme, da vi lige har fået to rammer dåsesodavand af svigerforældrene..

Anmeld

24. april 2011

skønneunger

Dinna88 skriver:

Herhjemme er der ingen små børn, men vi er vel en familie alligevel, så tillader mig lige at svare
Her drikker vi utroligt sjældent sodavand, og når vi gør, så er det, fra min side af, meget lidt! Jeg synes ikke sodavand er noget særligt. Til gengæld ELSKER jeg mit vand og kan IKKE undvære det

Jeg undrer mig ofte over dem der der omtaler cola som om de er afhængige - for jeg kan ikke sætte mig ind i det  

Min storebror, der bor hjemme, drikker en del cola - men det er kun ham. Der kan sagtens stå en cola fremme hvor han er den eneste der rører den. På den anden side er min mor vild med saftevand, hvilket jo ikke nødvendigvis er et hak bedre.

Stod det til mig så var cola nedprioriteret, ja fjernet, her i huset - men den går nok ikke  Cola er ikke en nødvendighed, så det hedder alt med måde. 

hehe nej kan til dels godt forstå at det kan være svært at forstå at nogen kan være afhængig af cola.

men det kan man nu sagtens jeg er desværre selv et af colaens "ofre"

og for at svare TS, der er altid sodavend herhjemme, cola og nogen gange faxe eller andet hvis kæresten vil have det, min store dreng får måske 2-3 glas om måneden og den lille ja det er endnu mindre det er faktisk mere hvis vi er ude, de får det.

Anmeld

24. april 2011

Dinna88

skønneunger skriver:

hehe nej kan til dels godt forstå at det kan være svært at forstå at nogen kan være afhængig af cola.

men det kan man nu sagtens jeg er desværre selv et af colaens "ofre"

og for at svare TS, der er altid sodavend herhjemme, cola og nogen gange faxe eller andet hvis kæresten vil have det, min store dreng får måske 2-3 glas om måneden og den lille ja det er endnu mindre det er faktisk mere hvis vi er ude, de får det.

Hehe, det tror jeg gerne!  Jeg tror bare det er svært for mig at forstå fordi jeg ikke bryder mig synderligt meget om cola/sodavand/saftevand/læskedrikke. Det er bare slet ikke mig. Men vi har jo alle vores svagheder, hæhæ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.