Sodavans

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.747 visninger
22 svar
0 synes godt om
24. april 2011

L.J.L

Hvor normalt er det egentlig med sodavand dagligt i de danske familier? Jeg undrer mig bare nogle gange når man hører om de familier dr drikker flere liter cola om dagen ?!Hvor tit drikker i sodavand hos jer og får jeres børn det også? Herhjemme drikker vi maks en liter om mdr og vores søn får det ikke. Jeg kan bedre lide vand eller saft når jeg skal slukke tørsten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Sjl-msl-Mkl

linselouise skriver:

Hvor normalt er det egentlig med sodavand dagligt i de danske familier? Jeg undrer mig bare nogle gange når man hører om de familier dr drikker flere liter cola om dagen ?!Hvor tit drikker i sodavand hos jer og får jeres børn det også? Herhjemme drikker vi maks en liter om mdr og vores søn får det ikke. Jeg kan bedre lide vand eller saft når jeg skal slukke tørsten

Jeg drikker max 1 liter på 3 mdr. Min datter får det ikke da jeg synes det er unødvendigt, så hellere hyldeblomstsaft, mælk eller vand.

Anmeld

24. april 2011

Københavnermor

Uha.. Lige før jeg blev gravid var jeg inde i en dårlig "sodavands periode" og drak ca. 2 liter om ugen tror jeg.. Bvadr. Min mand drikker det ikke, og vores barn skal heller ikke have det de første år (Derfor skal mor selvfølgelig heller ikke)!

Jeg har i perioder ikke rørt det stads overhovedet, men det handler for mig om at det bliver en dårlig vane.. 

Coca-cola er min store last.. Men der er jo koffein i, og jeg drikker kun 0-2 kopper koffeinholdige drikke om dagen nu hvor jeg er blevet gravid, så det er begrænset hvad jeg drikker af det nu. Jeg køber det ikke, så det er kun hvis vi er ude at jeg får et glas sodavand nu. 

Jeg er ikke overvægtig.

Anmeld

24. april 2011

Brams

Hjemme hos os elsker vi sodavand (nok mest mig) 

Vi forsøger at holde det til "kun" at drikke det i weekenden, men det er ikke altid det holder  Vi drikker det aldrig til maden og Lærke får ikke lov til at få noget, ligesom hun heller ikke får slik (hun er 18 mdr.).

Anmeld

24. april 2011

B&J

jeg drikker vand så ca 4gange om månede hvor jeg drikker 1 litter. og det er om lørdagen min hygge dag, men min kæreste drikker det hverdag dag det er en lille lastning og vores søn får det slet ikke han er 1år

Anmeld

24. april 2011

4kløver

Drikker meget cola. Men fordi jeg gør, gør mine store børn ikke og den lille får det ikke (men det siger jo selv selv)

Anmeld

24. april 2011

de-wett

herhjemme er der altid sodavand. min mand og jeg drikker det ikke så tit, men vi får ofte gæster som gerne vil have en sodavand eller når vores store pige på 8 (kun min papdatter) har legekammerater med hjem får de også en til hygge. Ellers drikker vi det faktisk ikke

Anmeld

24. april 2011

Ina33

Jeg synes egentlig der mere i det end bare som så...

Jeg tænker, hvorfor skulle saftevand være bedre end sodavand?

Hvad er det egentlig vi ikke kan lide ved sodavand?

Er sodavand light eller zero bedre?

Disse spørgsmål er der selvfølgelig en masse svar på, som kan skabe en stor debat omkring emnet.

Jeg synes faktisk det er et meget interressant emne, hvor mange ved eksempelvis at der er nervegas (spartan) i light sodavand?

Her hjemme får børnene (5 og 10 år) sodavand fredag og lørdag til deres weekendslik. Vi drikker aldrig saftevand, men vand eller mælk.

Til maden drikker vi altid vand eller mælk.

Jeg selv derimod drikker ét glas cola zero (næsten) hver aften. Jeg drikker ikke the elle kaffe, og mit ene glas cola er jeg nok det man kan kalde afhængig af.

Jeg føler ikke at vi er sodavandsafhængige, men vi er bestemt heller ikke afholdende i forhold til det.

Jeg vil mene at vi har ganske normalt og fornuftigt forhold til sodavand og sukker i det hele taget.

Louise

Anmeld

24. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vi køber dåsesodavand... og så drikker vi sådan en hver når det er hyggetid ca. hver anden eller tredje aften...

det er ikke hver aften men det er heller ikke kun 1 gang om ugen...

ved slet ikke hvor meget det løber op i af liter...

men at drikke en halvliters pr dag synes jeg er for meget... gjorde det da jeg gik i gymnasiet og HF men det var mest fordi jeg var superstresset og presset så havde konstant brug for rigtig meget sukker for at holde mig selv kørende...

Anmeld

24. april 2011

FrkT

Puhhh jeg ELSKER jo sodavand, især Coca Cola Zero.... og på 2. pladsen er det Squash. Jeg kunne sagtens drikke det hver eneste dag og kunne sagtens drikke 1½ liter om dagen, hvis jeg tillod mig selv det  Men vi har lavet den "regel" at jeg kun får sodavand herhjemme når vi har gæster, hvilket kan være alt fra 2 gange om måneden til 1 gang hver 3. måned, og så hvis vi selv er ude på besøg, som max er 1 gang i måneden - ofte mindre. Og så har jeg som regel en med på arbejde de dage hvor jeg har aftenvagt, hvilket jeg nyder meget.

Men engang imellem (måske 1 gang hver 2. måned) forbarmer Jens sig over mig og sender mig ned efter en cola til mig selv 

Jens kan faktisk ikke rigtig lide sodavand, så han drikker det yderst sjældent, og så er det KUN Fanta - han hader cola.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.