Hej tykke!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2011

132319

Det var jeg bedøvende ligeglad med, jeg vidste godt at jeg ikke ligefrem var charmerende da jeg var gravid -Tværtimod 

Det værste jeg har oplevet, var at en af min ekskærestes venner, spurgte ham om jeg mon var gravid igen da min søn var 8 måneder gammel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

Skouboe

Som jeg ser det har du 2 valgmuligheder..

Sig fra eller lev med det! Kort og kontant.

Du kan sagtens sige fra på en pæn måde. Jeg svarede fx altid folk der kaldte mig tykke med: "Jeg er gravid, ikke tyk og jeg bliver faktisk ked af at du kalder mig det. Jeg ved godt du ikke mener det negativt, men jeg bryder mig ikke om at høre det, så vil du ikke være sød at sige "Hej, Gravide!" fremover?"

De fleste mennesker bryder sig ikke om at såre andre, og jeg ville da meget hellere vide, hvis jeg ubevidst sårede folk, end jeg ville at de gik og blev kede af det.

Anmeld

23. april 2011

pussekat

Anonym skriver:

Er anonym hvis omtalte skulle læse det..

Hvorfor er det bare fjong at kalde gravide kvinder for tykke? Jeg ved godt at det er LANGT de færreste, der gør det i ondt mening, men jeg synes ikke det er så skægt Især ikke fordi jeg før har været meget overvægtig, har dog tabt det inden graviditeten.. Og derfor er det et ekstra ømt punkt for mig. Men det er bare øv. Fx i dag:

Person i kærestens familie: Hej tykke!
Anden person i kærestens familie: Ja, hold da op man kan se det nu. Du spiser vidst lidt for meget?

Øv altså, den er træls. Er i 18 uge og har kun taget 3,5 kilo på, men det sætter sig meget hurtigt i ansigtet og er ved at få en lille dobbelthage, og det er jeg MEGA ked af, så det gør bare ondt at få de kommentarer, selvom jeg godt ved jeg ikke er tyk overhovedet.

Ved godt man bare kan sige fra, men jeg har ikke lige dét forhold til dem, og vil helst ikke ødelægge stemningen.

Har i oplevet lignende under jeres graviditeter, hvad tænkte i? 

hejsa

jeg tro jeg vil sige til dem som sige tykke til mig vis jeg være gravid at det kan da godt være jeg er tykke men der kom da når ud af det jeg er tykke men du skal prøve at se ned på dig selv så skal du se folk i hoved kan bliv  på folk som sige at man er tykke men du få et dejlig barn ud af det men det gør de ikke

du er flot med en dejlig lille en i mave

Anmeld

24. april 2011

Jakob'sMor

Anonym skriver:

Jeg tror der er mange der misforstår hvad man som gravid synes er ok/ikke ok, indtil man selv står der. Jeg har også først fundet ud af, nu jeg står her, at jeg synes det er træls når folk jeg ikke rigtig kender rager mig på maven.. Hehe.. Det prøver jeg at tænke, at de bare ikke forstår. Men det bliver det ikke mindre sårende af, når man har det ret svært med at kroppen ændrer sig i forvejen..

Og tak for krammet! 

Åh ja fremmede der lagde hånd på maven, så træls!!

Anmeld

24. april 2011

Sof

Det har jeg prøvet et hav af gange. Tog alt for meget på da jeg ventede Silje, tabte det hele efter og i min sidste graviditet nåede jeg også at lægge mig lidt ud. Derudover bliver jeg meget hurtigt stor på maven, så jeg har hørt det tit og det genere mig ikke.

Jeg kan godt forstå dig, men du har bevist at du kan smide de overflødige kilo, så tænk på det hver gang folk siger det og så ignorer deres kommentarer. Du skaber liv og det er det der betyder noget og intet andet

Anmeld

24. april 2011

Troldemommi

Med det temperament jeg har for tiden så tror jeg der ville ske en ulykke på vedkommende der kaldte mig for tyk, jeg er ikke tyk jeg er gravid :-)

god påske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.