Hej tykke!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2011

eElak

Jeg er ikke gravid, men bliver kaldt tykke indimellem 

Men det er folks måde at give din dejlige voksende mave opmærksomhed på... Jeg var selv ude for det nogle gange (og var slank da jeg blev gravid). Jeg havde det indimellem svært ved det da jeg lige havde gennemgået et vægttab, og derfor var ret følsom omkring det... 

Men man vil som gravid høre og blive udsat for mærkelige ting... nogle mere end andre.. jeg tror jeg ligner tilstrækkeligt en kælling til at fremmede ikke kommer med (for mange) platte kommentarer... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Jeg ville gerne sige fra, men må nok være ærlig at sige, at jeg ikke har nosserne til det  For de er ellers så søde og flinke, og tror det vil hyle dem helt ud af den.. Og det er jo i princippet ikke mit problem, men altså!

Men jo, jeg tror du har ret i, at det med vægten er et kompleks for maaange gravide kvinder. Man skal virkelig acceptere, at der sker en masse med ens krop, som man ikke har kontrol over! Det kræver en del tilvænning!

kan du ikke puffe til mandse og få ham til at sige fra overfor dem så? lade ham fortælle dem på forhånd at du helst ikke vil have kommentarer om din vægt/størrelsen på din mave da du ligesom alle andre gravide har komplekser...

hmm... ja, dumme kommentarer er der nok af!

knus

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jeg er ikke gravid, men bliver kaldt tykke indimellem 

Men det er folks måde at give din dejlige voksende mave opmærksomhed på... Jeg var selv ude for det nogle gange (og var slank da jeg blev gravid). Jeg havde det indimellem svært ved det da jeg lige havde gennemgået et vægttab, og derfor var ret følsom omkring det... 

Men man vil som gravid høre og blive udsat for mærkelige ting... nogle mere end andre.. jeg tror jeg ligner tilstrækkeligt en kælling til at fremmede ikke kommer med (for mange) platte kommentarer... 

Det er også derfor jeg ikke går HELT ned! Hehe. For det er da også dejligt, at det ikke kun er mig der kan se, at den vokser. Det er bare et dumt kompleks jeg har!

Måske jeg skal anlægge mig en kællingattitude, hvis det virker

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

kan du ikke puffe til mandse og få ham til at sige fra overfor dem så? lade ham fortælle dem på forhånd at du helst ikke vil have kommentarer om din vægt/størrelsen på din mave da du ligesom alle andre gravide har komplekser...

hmm... ja, dumme kommentarer er der nok af!

knus

Jo, men så ved de jo stadig det kommer fra mig, og de kan så godt lide mig, så er lidt bange for at komme til at plette min perfect record. Hehe, jeg ved godt, at så er det sku også mit eget problem, hvis jeg ikke engang vil sige fra. Men det er også dejligt med lidt medlidenhed og forståelse fra jer dejlige damer!

Anmeld

23. april 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Jo, men så ved de jo stadig det kommer fra mig, og de kan så godt lide mig, så er lidt bange for at komme til at plette min perfect record. Hehe, jeg ved godt, at så er det sku også mit eget problem, hvis jeg ikke engang vil sige fra. Men det er også dejligt med lidt medlidenhed og forståelse fra jer dejlige damer!

ja, man skal dælme passe på ikke at grisse det perfekte ry til.. hihihi!

Jeg tror godt jeg forstår dig... men det er da en mulighed hvis de bliver ved

Anmeld

23. april 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Er anonym hvis omtalte skulle læse det..

Hvorfor er det bare fjong at kalde gravide kvinder for tykke? Jeg ved godt at det er LANGT de færreste, der gør det i ondt mening, men jeg synes ikke det er så skægt Især ikke fordi jeg før har været meget overvægtig, har dog tabt det inden graviditeten.. Og derfor er det et ekstra ømt punkt for mig. Men det er bare øv. Fx i dag:

Person i kærestens familie: Hej tykke!
Anden person i kærestens familie: Ja, hold da op man kan se det nu. Du spiser vidst lidt for meget?

Øv altså, den er træls. Er i 18 uge og har kun taget 3,5 kilo på, men det sætter sig meget hurtigt i ansigtet og er ved at få en lille dobbelthage, og det er jeg MEGA ked af, så det gør bare ondt at få de kommentarer, selvom jeg godt ved jeg ikke er tyk overhovedet.

Ved godt man bare kan sige fra, men jeg har ikke lige dét forhold til dem, og vil helst ikke ødelægge stemningen.

Har i oplevet lignende under jeres graviditeter, hvad tænkte i? 

Jeg hører den stor set hverdag, jeg var ikke stor på nogen måde før.

Men jeg har indtil nu taget 6-8 kg på, selvfølgelig kan det ses.

Men det gør også mig ked af det. Tror bare vi bliver nød til at lade det gå ind også ud.

Jeg svare igen ved at sige noget som luk nu røven eller noget andet for det irriterer mig virkeligt.

Du får lige et kæmpe

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

CamillaValby skriver:

Jeg hører den stor set hverdag, jeg var ikke stor på nogen måde før.

Men jeg har indtil nu taget 6-8 kg på, selvfølgelig kan det ses.

Men det gør også mig ked af det. Tror bare vi bliver nød til at lade det gå ind også ud.

Jeg svare igen ved at sige noget som luk nu røven eller noget andet for det irriterer mig virkeligt.

Du får lige et kæmpe

Så er jeg ikke ene om det! Men tak for krammet, det varmer. Jeg tror faktisk også det kun er fordi jeg er bevidst om jeg er ved at få mere fedt på hagen og NEJ hvor jeg har det, for en af de eneste ting ved mig selv jeg altid har kunne lide er mit ansigt, og fedtet ødelægger det helt vildt. Suk!

Anmeld

23. april 2011

CamillaValby

Anonym skriver:

Så er jeg ikke ene om det! Men tak for krammet, det varmer. Jeg tror faktisk også det kun er fordi jeg er bevidst om jeg er ved at få mere fedt på hagen og NEJ hvor jeg har det, for en af de eneste ting ved mig selv jeg altid har kunne lide er mit ansigt, og fedtet ødelægger det helt vildt. Suk!

Jeg forstår dig godt

Men tænk sådan her, tænk på den gave som du får ud af det. Du skal bare ud og gå nogle gange ture når lille fisen kommer ud og evt. træne lidt. Det trøster jeg mig selv med i hvertfald

Anmeld

23. april 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Hvorfor er det bare fjong at kalde gravide kvinder for tykke? Jeg ved godt at det er LANGT de færreste, der gør det i ondt mening, men jeg synes ikke det er så skægt Især ikke fordi jeg før har været meget overvægtig, har dog tabt det inden graviditeten.. Og derfor er det et ekstra ømt punkt for mig. Men det er bare øv. Fx i dag:

Anden person i kærestens familie: Ja, hold da op man kan se det nu. Du spiser vidst lidt for meget?

Øv altså, den er træls. Er i 18 uge og har kun taget 3,5 kilo på, men det sætter sig meget hurtigt i ansigtet og er ved at få en lille dobbelthage, og det er jeg MEGA ked af, så det gør bare ondt at få de kommentarer, selvom jeg godt ved jeg ikke er tyk overhovedet.

Ved godt man bare kan sige fra, men jeg har ikke lige dét forhold til dem, og vil helst ikke ødelægge stemningen.

Åh jeg husker det lige så tydeligt man vil helst høre hej smukke mor og hvor sidder det godt på dig i stedet for en råden kommentar som hej tykke. Men det må jo være svært at komplimentere en smuk gravid. Min bmi var 18,5 inden jeg blev gravid og maven sad flot, men alligevel kom hej tykke kommentaren. De fik bare hej fede tilbage, bum!!

Anmeld

23. april 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg fik også de ret spydige kommentarer til sidst - nøøøj, hvor var det bare ikke sjovt, når man aldrig har haft et godt forhold til sin krop  Havde ligesom dig tabt mig før graviditeten - og endte på +22 kg 

"Hej tykke..." " Er du sikker på at der ikke ligger 4 der..." aaargh... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.