Hej tykke!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.664 visninger
25 svar
0 synes godt om
23. april 2011

Anonym trådstarter

Er anonym hvis omtalte skulle læse det..

Hvorfor er det bare fjong at kalde gravide kvinder for tykke? Jeg ved godt at det er LANGT de færreste, der gør det i ondt mening, men jeg synes ikke det er så skægt Især ikke fordi jeg før har været meget overvægtig, har dog tabt det inden graviditeten.. Og derfor er det et ekstra ømt punkt for mig. Men det er bare øv. Fx i dag:

Person i kærestens familie: Hej tykke!
Anden person i kærestens familie: Ja, hold da op man kan se det nu. Du spiser vidst lidt for meget?

Øv altså, den er træls. Er i 18 uge og har kun taget 3,5 kilo på, men det sætter sig meget hurtigt i ansigtet og er ved at få en lille dobbelthage, og det er jeg MEGA ked af, så det gør bare ondt at få de kommentarer, selvom jeg godt ved jeg ikke er tyk overhovedet.

Ved godt man bare kan sige fra, men jeg har ikke lige dét forhold til dem, og vil helst ikke ødelægge stemningen.

Har i oplevet lignende under jeres graviditeter, hvad tænkte i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

Caroline86

jeg blev også kaldt for tykke da jeg var gravid, men jeg var temmeligt undervægtig inden graviditeten, så jeg tog det nok ikke så nært som du gør.. Jeg kan godt forstå det er sårende. Særligt hvis man, som du, tidligere har kæmpet med vægten!

Jeg tror, netop som du selv nævner, ikke at det er sagt i ond mening men måske fordi gravide kvinder tit gerne vil være gravide med stort G og stor mave og så tænker man måske at det er en sød/sjov ting at sige?

Jeg kan som sagt godt forstå at det sårer dig, men prøv at overhøre deres kommentarer eller sig til dem at den slags sårer dig? det ville jeg gøre!

knus

Anmeld

23. april 2011

Jakob'sMor

Anonym skriver:

Er anonym hvis omtalte skulle læse det..

Hvorfor er det bare fjong at kalde gravide kvinder for tykke? Jeg ved godt at det er LANGT de færreste, der gør det i ondt mening, men jeg synes ikke det er så skægt Især ikke fordi jeg før har været meget overvægtig, har dog tabt det inden graviditeten.. Og derfor er det et ekstra ømt punkt for mig. Men det er bare øv. Fx i dag:

Person i kærestens familie: Hej tykke!
Anden person i kærestens familie: Ja, hold da op man kan se det nu. Du spiser vidst lidt for meget?

Øv altså, den er træls. Er i 18 uge og har kun taget 3,5 kilo på, men det sætter sig meget hurtigt i ansigtet og er ved at få en lille dobbelthage, og det er jeg MEGA ked af, så det gør bare ondt at få de kommentarer, selvom jeg godt ved jeg ikke er tyk overhovedet.

Ved godt man bare kan sige fra, men jeg har ikke lige dét forhold til dem, og vil helst ikke ødelægge stemningen.

Har i oplevet lignende under jeres graviditeter, hvad tænkte i? 

Ja jeg oplevede det også og ved virkelig ikke hvorfor folk synes det er så morsomt - jeg kunne aldrig finde på at sige det til nogen gravid eller ej.

Jeg ignorerede bare når folk sagde det, når jeg ikke kommenterer på det holdte de op med at komme med smarte kommentar..

Håber din familie osv stopper når du er ked af det

Du får lige et med på vejen..

Anmeld

23. april 2011

Prinsessens'Mor<3

Puha kender det alt for godt.. Det er ikke rart, især ikke når man har  det skidt med vægten i forvejen.. Fik den her afvide: "Du må være en af dem der for meget vand i kroppen".. Og jeg havde så¨kun i benene som jo ikke kan ses med tøj på..

Men selvfølgelig det er ikke ondt ment..

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

jeg blev også kaldt for tykke da jeg var gravid, men jeg var temmeligt undervægtig inden graviditeten, så jeg tog det nok ikke så nært som du gør.. Jeg kan godt forstå det er sårende. Særligt hvis man, som du, tidligere har kæmpet med vægten!

Jeg tror, netop som du selv nævner, ikke at det er sagt i ond mening men måske fordi gravide kvinder tit gerne vil være gravide med stort G og stor mave og så tænker man måske at det er en sød/sjov ting at sige?

Jeg kan som sagt godt forstå at det sårer dig, men prøv at overhøre deres kommentarer eller sig til dem at den slags sårer dig? det ville jeg gøre!

knus

Det er også det jeg prøver at tage til mig, at det er kærligt ment, men det er bare ekstra svært, når det er et ømt punkt. Og er så dum jeg ikke kan lade være at forsvare mig "Ej, jeg har altså næsten ikke taget på" og sådan noget.. Burde bare smile og lade det ligge, men iiih Er generelt ret nærtagende!

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

Jakob'sMor skriver:

Ja jeg oplevede det også og ved virkelig ikke hvorfor folk synes det er så morsomt - jeg kunne aldrig finde på at sige det til nogen gravid eller ej.

Jeg ignorerede bare når folk sagde det, når jeg ikke kommenterer på det holdte de op med at komme med smarte kommentar..

Håber din familie osv stopper når du er ked af det

Du får lige et med på vejen..

Jeg tror der er mange der misforstår hvad man som gravid synes er ok/ikke ok, indtil man selv står der. Jeg har også først fundet ud af, nu jeg står her, at jeg synes det er træls når folk jeg ikke rigtig kender rager mig på maven.. Hehe.. Det prøver jeg at tænke, at de bare ikke forstår. Men det bliver det ikke mindre sårende af, når man har det ret svært med at kroppen ændrer sig i forvejen..

Og tak for krammet! 

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

MaleneS2011baby<3 skriver:

Puha kender det alt for godt.. Det er ikke rart, især ikke når man har  det skidt med vægten i forvejen.. Fik den her afvide: "Du må være en af dem der for meget vand i kroppen".. Og jeg havde så¨kun i benene som jo ikke kan ses med tøj på..

Men selvfølgelig det er ikke ondt ment..

Øv, den er altså træls! Men ja, det er netop især fordi man har de her komplekser i forvejen.. 

Anmeld

23. april 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Det er også det jeg prøver at tage til mig, at det er kærligt ment, men det er bare ekstra svært, når det er et ømt punkt. Og er så dum jeg ikke kan lade være at forsvare mig "Ej, jeg har altså næsten ikke taget på" og sådan noget.. Burde bare smile og lade det ligge, men iiih Er generelt ret nærtagende!

hæhæ.. er alle gravide ikke det!?

jeg synes faktisk ikke du bare skal ignorere det, hvis det sårer dig så meget.. så synes jeg du skal sige fra i stedet for, for ellers bliver de jo bare ved

Og jeg tror altså at alle gravide (eller måske i det hele taget bare kvinder) er lidt itchy omkring deres vægt.. jeg var det også selvom jeg som sagt var undervægtig (det er i øvrigt gået over efter Laura er kommet til verden.. hmm )... Men selvom jeg ligger i den lave ende af BMI nu er jeg stadig tykkere end jeg var før graviditeten og der skal intet til at hyle mig ud af den hvis nogen kommenterer min vægt Også selvom det er ment som kompliment at jeg har taget på

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

hæhæ.. er alle gravide ikke det!?

jeg synes faktisk ikke du bare skal ignorere det, hvis det sårer dig så meget.. så synes jeg du skal sige fra i stedet for, for ellers bliver de jo bare ved

Og jeg tror altså at alle gravide (eller måske i det hele taget bare kvinder) er lidt itchy omkring deres vægt.. jeg var det også selvom jeg som sagt var undervægtig (det er i øvrigt gået over efter Laura er kommet til verden.. hmm )... Men selvom jeg ligger i den lave ende af BMI nu er jeg stadig tykkere end jeg var før graviditeten og der skal intet til at hyle mig ud af den hvis nogen kommenterer min vægt Også selvom det er ment som kompliment at jeg har taget på

Jeg ville gerne sige fra, men må nok være ærlig at sige, at jeg ikke har nosserne til det  For de er ellers så søde og flinke, og tror det vil hyle dem helt ud af den.. Og det er jo i princippet ikke mit problem, men altså!

Men jo, jeg tror du har ret i, at det med vægten er et kompleks for maaange gravide kvinder. Man skal virkelig acceptere, at der sker en masse med ens krop, som man ikke har kontrol over! Det kræver en del tilvænning!

Anmeld

23. april 2011

tinasmor

Jeg bryder mig heller ikke om at blive kaldt tykke når jeg er gravid. Det er jo fordi ordet "tyk" jo har en eller anden negativ klag og selv om jeg godt ved det udelukkende er for sjov, så griner jeg kun udvendigt. Andre "sjove" kommentare som f.eks: Du har vist spist lidt for meget (hvis man lige har spist aftensmad sammen med dem) osv tager jeg ikke tungt, men lige det der med: Hej tykke, ja der har jeg det altså ligesom dig, det synes jeg ikke er så sjovt.

Så kan jeg meget bedre lide dem der siger: Ej hvor har du en stor flot mave. Hvor sidder den bare flot. Eller lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.