Min søn er virkelig ramt af sine skoldkopper.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2011

An&Jo

CamiRon skriver:

Smider du ikke en update herinde i tråden? Jeg bliver jo helt bekymret for jer! Håber I får fat i en sød vagtlæge!

har lige haft snakket med lægevagten, og han skal ind og tjekkes for væskemangel nu..

tusind tak for svar.. Nu vil jeg se hvornår der går en bus og så pakke ham sammen og tage afsted..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

NinaNymannMadsen

mortilj skriver:

Han stod op med en våd ble imorges.. ikke meget våd, men der var da tisset i den.. Men siden har han ikke haft en våd ble..

Hvor mange timer må der maks gå imellem de våde bleer??

det hvertfald for mange timer vil jeg mene også bare hvis den ikk har været meget våd jo. du ved selv hvad der er normalt for ham jo

Anmeld

23. april 2011

An&Jo

Astasmor skriver:

det hvertfald for mange timer vil jeg mene også bare hvis den ikk har været meget våd jo. du ved selv hvad der er normalt for ham jo

tak for dit svar.. Har lige snakket med vagtlægen og han skal ind og tjekkes for væskemangel med det samme..

Anmeld

23. april 2011

NinaNymannMadsen

mortilj skriver:

tak for dit svar.. Har lige snakket med vagtlægen og han skal ind og tjekkes for væskemangel med det samme..

okay. håber han er okay. og god bedring med ham

Anmeld

23. april 2011

CamiRon

mortilj skriver:

har lige haft snakket med lægevagten, og han skal ind og tjekkes for væskemangel nu..

tusind tak for svar.. Nu vil jeg se hvornår der går en bus og så pakke ham sammen og tage afsted..

Det er jeg glad for at høre! God bedring med ham!!

Anmeld

23. april 2011

SussieThyssen

mortilj skriver:

Igår havde han feber på 40,8 som det højeste, ringede til vagtlægen som bad mig om at få væske i ham, holde øje med våde bleer, og bruge noget kløestillende mod kopperne, og så skulle jeg bare give panodil så tit som jeg måtte mod feberen.. Fint nok, det gjorde jeg, dog nøjedes jeg med panodil 2 gange da jeg ikke er meget for at han får så meget.. Fik dog afvide af vagtlægen at blev det værre eller ikke forandret kunne jeg muligvis få noget zovir i pilleform til ham til at slå virusset ned med..

Idag da vi stod op virkede han frisk, og legede i en halv time.. Pludselig vendte hans humør så han blev nøjagtig som han var igår, han har ikke spist siden onsdag aften, kun meget lidt modermælkserstatning er det lykkedes mig at få i ham, fast føde vil han ikke røre overhovedet, og youghurten er som om den virker til at brænde lidt på tungen.. Hans tunge er helt belagt med noget der minder om trøske, men det må være skoldkopperne der har indtaget hele tungen.. Jeg har lige fået ro på ham efter en time hvor han bare har skreget og kastet sig rundt på trods af at han er smurt ind i et tykt lag kløestillende creme, og han ligger nu bare og kigger inde i sengen..

Nu er mit spørgsmål, hvad kan jeg gøre?? skal jeg banke i bordet for at få de der piller til ham?? Skal jeg lade det gå sin gang?? Skal jeg pointere at han hverken spiser eller drikker nok og derfor bede om et tjek på om han er i væskemangel??

Please piger hjælp mig.. Han er 1 år gammel, og jeg kan ikke klare at se ham sådan her mere.. Når han sover tuder jeg fordi det er så hårdt.. Det har som skrevet stået på siden onsdag..

Stakkels lille pus.

Kløestillende creme...ud til højre med det..det får det kun til at koge op og blive meget værre.
Brug ganske almindeligt kartoffelmel..det er og bliver det bedste.
Så væk med cremen og drys ham så med kartoffelmel efter behov.
Det tørrer sårene ud så de hurtigt forsvinder og laver mindre ar.

Og ja..nogle børn bliver bare hårdt ramt..det har mine også været.
14 dage til 3 uger før de var helt ok igen

Det vigtigste er væske.
Prøv med kold kamillete med et lille nip salt og en teske sukker pr flaske.
Og ellers vil jeg anbefale at du ser bort fra sundhed og sukker og køber nogle af de der frys-selv sodavandsis..det plejer at være et kæmpehit for de fleste syge småbørn, så får de et boost usund sukker, som de netop har brug for når de er syge og væske i sig.

Skoldkopperne er overalt på alle overflader i hele kroppen.
Inde i munden, i halsen, i tarmene selv på hjernehinderne og inde i ørerne.
Ikke noget at sige til at de har det skidt.
Men bedre trolden har det nu end at få det som voksen.
Jeg havde det selv som 21 årig og det var et helvede.

Giv evt noget drikkecultura med hindbærsmag, det er sødt og læsker dejligt...eller også helt almindeligt vanilieis.
Kiks er også gode..altså Mariekiks, måske banan, æble eller pæremos.
MME og øvrige mælkeprodukter har det med at skille i maven når de har så høj feber, og barnet tager ingen skade af at undvære mælk i nogle dage.
Når feberen falder, kan du prøve med noget lind havregrød eller rismelsgrød.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. april 2011

Chamomile

Stakkels lille pus. Jeg håber at der er en ny vagtlæge, som vil kigge på ham- forstår godt du bliver bekymret. Celina har selv skoldkopper nu, men hun er 4½ år og ikke så hårdt ramt heldigvis. Rigtig god bedring med ham 

Anmeld

23. april 2011

An&Jo

SussieThyssen skriver:

Stakkels lille pus.

Kløestillende creme...ud til højre med det..det får det kun til at koge op og blive meget værre.
Brug ganske almindeligt kartoffelmel..det er og bliver det bedste.
Så væk med cremen og drys ham så med kartoffelmel efter behov.
Det tørrer sårene ud så de hurtigt forsvinder og laver mindre ar.

Og ja..nogle børn bliver bare hårdt ramt..det har mine også været.
14 dage til 3 uger før de var helt ok igen

Det vigtigste er væske.
Prøv med kold kamillete med et lille nip salt og en teske sukker pr flaske.
Og ellers vil jeg anbefale at du ser bort fra sundhed og sukker og køber nogle af de der frys-selv sodavandsis..det plejer at være et kæmpehit for de fleste syge småbørn, så får de et boost usund sukker, som de netop har brug for når de er syge og væske i sig.

Skoldkopperne er overalt på alle overflader i hele kroppen.
Inde i munden, i halsen, i tarmene selv på hjernehinderne og inde i ørerne.
Ikke noget at sige til at de har det skidt.
Men bedre trolden har det nu end at få det som voksen.
Jeg havde det selv som 21 årig og det var et helvede.

Giv evt noget drikkecultura med hindbærsmag, det er sødt og læsker dejligt...eller også helt almindeligt vanilieis.
Kiks er også gode..altså Mariekiks, måske banan, æble eller pæremos.
MME og øvrige mælkeprodukter har det med at skille i maven når de har så høj feber, og barnet tager ingen skade af at undvære mælk i nogle dage.
Når feberen falder, kan du prøve med noget lind havregrød eller rismelsgrød.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for dit svar.. Der var en masse nyttigt.. Er dog på vej til vagtlægen med ham nu fordi han skal tjekkes for væskemangel.. Jeg har blæst højt og helligt på min nul sukker tolerance de her dage og han har fået både is og oste osv men intet frister.. Han vil simpelthen ikke have det og vand vil han slet ikke have..

Anmeld

23. april 2011

An&Jo

Chamomile skriver:

Stakkels lille pus. Jeg håber at der er en ny vagtlæge, som vil kigge på ham- forstår godt du bliver bekymret. Celina har selv skoldkopper nu, men hun er 4½ år og ikke så hårdt ramt heldigvis. Rigtig god bedring med ham 

Der var heldigvis en ny vagtlæge der ville kigge på ham.. Så nu er vi på vej for at blive tjekket for væskemangel.. Men det er rigtig hårdt især når hverken ham eller mig får søvn heller.. Du er heldig at hun ikke er ramt så hårdt, men de må slet ikke være sjove at få i den her varme..

Anmeld

23. april 2011

SussieThyssen

mortilj skriver:

Tusind tak for dit svar.. Der var en masse nyttigt.. Er dog på vej til vagtlægen med ham nu fordi han skal tjekkes for væskemangel.. Jeg har blæst højt og helligt på min nul sukker tolerance de her dage og han har fået både is og oste osv men intet frister.. Han vil simpelthen ikke have det og vand vil han slet ikke have..

Du kommer lige med en update, ikke??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.