Igår havde han feber på 40,8 som det højeste, ringede til vagtlægen som bad mig om at få væske i ham, holde øje med våde bleer, og bruge noget kløestillende mod kopperne, og så skulle jeg bare give panodil så tit som jeg måtte mod feberen.. Fint nok, det gjorde jeg, dog nøjedes jeg med panodil 2 gange da jeg ikke er meget for at han får så meget.. Fik dog afvide af vagtlægen at blev det værre eller ikke forandret kunne jeg muligvis få noget zovir i pilleform til ham til at slå virusset ned med..
Idag da vi stod op virkede han frisk, og legede i en halv time.. Pludselig vendte hans humør så han blev nøjagtig som han var igår, han har ikke spist siden onsdag aften, kun meget lidt modermælkserstatning er det lykkedes mig at få i ham, fast føde vil han ikke røre overhovedet, og youghurten er som om den virker til at brænde lidt på tungen.. Hans tunge er helt belagt med noget der minder om trøske, men det må være skoldkopperne der har indtaget hele tungen..
Jeg har lige fået ro på ham efter en time hvor han bare har skreget og kastet sig rundt på trods af at han er smurt ind i et tykt lag kløestillende creme, og han ligger nu bare og kigger inde i sengen.. 
Nu er mit spørgsmål, hvad kan jeg gøre?? skal jeg banke i bordet for at få de der piller til ham?? Skal jeg lade det gå sin gang?? Skal jeg pointere at han hverken spiser eller drikker nok og derfor bede om et tjek på om han er i væskemangel??
Please piger hjælp mig.. Han er 1 år gammel, og jeg kan ikke klare at se ham sådan her mere..
Når han sover tuder jeg fordi det er så hårdt..
Det har som skrevet stået på siden onsdag..
Anmeld