De der mindesider på facebook....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.927 visninger
32 svar
0 synes godt om
21. april 2011

Aves.

Nu har jeg flere gange set at der springer en mindeside eller to op når der sker en ulykke og disse sider kan man jo så mene om hvad man nu vil..Men jeg tænker bare, kan alle lave sådan en side? nogen der ved det....jeg sidder og tænker hvis det var nære pårørende til mig der var ude for en ulykke og så mere eller mindre tilfældige valgte at smide det hele ud til off. skue, det kan helt give mig kvalme..

Så nogen der ved om der er regler for sådanne side...indhold, oprettelse, brug?

Venligst Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

Mira0911

Eva. skriver:

Nu har jeg flere gange set at der springer en mindeside eller to op når der sker en ulykke og disse sider kan man jo så mene om hvad man nu vil..Men jeg tænker bare, kan alle lave sådan en side? nogen der ved det....jeg sidder og tænker hvis det var nære pårørende til mig der var ude for en ulykke og så mere eller mindre tilfældige valgte at smide det hele ud til off. skue, det kan helt give mig kvalme..

Så nogen der ved om der er regler for sådanne side...indhold, oprettelse, brug?

Venligst Eva..

Alle kan lave sådan en side... 

Anmeld

21. april 2011

Aves.

MoarJ skriver:

Alle kan lave sådan en side... 

Det er godt nok skræmmende og kvalmende.

Tak for svar...

Anmeld

21. april 2011

Diana...

Jeps den kan alle lave 

Anmeld

21. april 2011

Mira0911

Eva. skriver:

Det er godt nok skræmmende og kvalmende.

Tak for svar...

Jeg har også oplevet at der er flere mindesider til den samme person... 

Der står jo regler osv når man opretter en mindeside.. 

Anmeld

21. april 2011

Wimmie

jeg sidder og tænker hvis det var nære pårørende til mig der var ude for en ulykke og så mere eller mindre tilfældige valgte at smide det hele ud til off. skue, det kan helt give mig kvalme..

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i at det kan virker forkert, men for at være ærlig og uden at mene det ondt, så synes jeg måske det er en anelse taktløst at oprette denne lige efter at der er oprettet en tråd der omhandler tabet af en veninde - det er meget tydeligt at det var en stikpille den lige præcis dét indlæg, og jeg synes måske godt at man lige kunne have ventet lidt...

Ligefrem at skrive at det giver dig kvalme.... det er altså imo en smule mangel på situatíonsfornemmelse...

Folk gør det jo i den allerbedste mening og i de kærligste tanker.

Hvorfor såre folk der sørger?

Men ja, jeg tror også at alle kan lave sådan en gruppe på FB

Anmeld

21. april 2011

Aves.

MoarJ skriver:

Jeg har også oplevet at der er flere mindesider til den samme person... 

Der står jo regler osv når man opretter en mindeside.. 

Det er rigtig skidt at det er sådan, synes jeg...det der sensationslystne som jeg ser i det, det er virkelig kvalmende...det runger hult meget af det der skrives på sådanne sider...og der sidder menensker et sted, som virkelige er helt ødelagte af sorg og deres pårørende mindes af folk der end ikke kender dem...det er jo ikke deres sorg de begræder, det er deres egen sorg ved hvordan det ville være at miste eller selv gå bort, tænker jeg...

Nå, nok om det, jeg får det bare så skidt hver gang jeg ser af der i kølvandet af tragedier laves sådanne sider..

Anmeld

21. april 2011

Wimmie

Men er det ikke bare en virtuel mindehøjtidelighed? Altså, det er jo ikke så forskelligt som fra at mødes på torvet og tænde lys for de afdøde - her er der bare mulighed for at flere kan "samles" i sorgen.

Jeg har tænkt de samme tanker som dig, Eva, men jeg er kommet frem til at det bare er nogle menneskers måde at bearbejde sorgen på. Jeg tror ikke det er fordi de er sensationslystne, for ofte er de jo oprettet af venner/veninder/søskende osv. Tror ofte at man har brug for en masse opmærksomhed omkring den afdøde så man ikke føler at personen bliver glemt.

Anmeld

21. april 2011

Aves.

Wimmie skriver:

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i at det kan virker forkert, men for at være ærlig og uden at mene det ondt, så synes jeg måske det er en anelse taktløst at oprette denne lige efter at der er oprettet en tråd der omhandler tabet af en veninde - det er meget tydeligt at det var en stikpille den lige præcis dét indlæg, og jeg synes måske godt at man lige kunne have ventet lidt...

Ligefrem at skrive at det giver dig kvalme.... det er altså imo en smule mangel på situatíonsfornemmelse...

Folk gør det jo i den allerbedste mening og i de kærligste tanker.

Hvorfor såre folk der sørger?

Men ja, jeg tror også at alle kan lave sådan en gruppe på FB

Jeg ved ikke om det er en veninde herinde eller ej, er der ikke to mennesker der har mistet livet, synes der var to børnenavne oppe..må indrømme jeg ikke har sat mig ind i disse sager, men har en bekendt/gammel veninde som mistede sit barn ved en ulykke i en vuggestue for et år siden og der skete det samme.

Jeg får ikke kvalme af sorgen, men jeg synes man på en eller anden måde nedgør eller sætter sorgen ned på et sted det ikke skal være ved disse mindesider...det er svært for mig at formulere...

Men min debat er overordnet omkring mindesider...jeg forholder mig til dette og ikke enkeltepersoner eller ulykker. Alle ulykker er dybttragiske og jeg kender flere der har mistet deres børn og bare tanken om de skulle "udleveres" giver mig en skidt fornemmelse...og den der udlevering er nok den jeg har det skidt med på facebook lige omkring de der mindesider...peronen har ikek valgt det, da denne er død og familien har måske intet med det at gøre og alle kan læse og skrive...synes det bliver forkert, fjerner fokus, bliver sådan lidt for sensationsagtigt...ved ikke om det jeg skriver giver mening...men det er bare min følelse, præcis som andre har deres omkring disse sider.

Det er tragisk med den unge pige, ligesom der er så meget andet tragisk i verden..jeg kan bare ikke tage det ind og vil ikke denne debat skal omhandle bestemte personer, døde som levende.

Anmeld

21. april 2011

Aves.

Wimmie skriver:

Men er det ikke bare en virtuel mindehøjtidelighed? Altså, det er jo ikke så forskelligt som fra at mødes på torvet og tænde lys for de afdøde - her er der bare mulighed for at flere kan "samles" i sorgen.

Jeg har tænkt de samme tanker som dig, Eva, men jeg er kommet frem til at det bare er nogle menneskers måde at bearbejde sorgen på. Jeg tror ikke det er fordi de er sensationslystne, for ofte er de jo oprettet af venner/veninder/søskende osv. Tror ofte at man har brug for en masse opmærksomhed omkring den afdøde så man ikke føler at personen bliver glemt.

Det har så ikek været det indtryk jeg har fået de steder jeg har læst hvad der er skrevet og det er jo så det jeg skriver ud fra...men det er nok bare sådan en måde...for mig virker det bare for meget, forkert...men det er jo igen ud fra hvordan jeg ville have det, hvis det var mig eller mine..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.