Wimmie skriver:
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i at det kan virker forkert, men for at være ærlig og uden at mene det ondt, så synes jeg måske det er en anelse taktløst at oprette denne lige efter at der er oprettet en tråd der omhandler tabet af en veninde - det er meget tydeligt at det var en stikpille den lige præcis dét indlæg, og jeg synes måske godt at man lige kunne have ventet lidt...
Ligefrem at skrive at det giver dig kvalme.... det er altså imo en smule mangel på situatíonsfornemmelse... 
Folk gør det jo i den allerbedste mening og i de kærligste tanker.
Hvorfor såre folk der sørger?
Men ja, jeg tror også at alle kan lave sådan en gruppe på FB
Jeg ved ikke om det er en veninde herinde eller ej, er der ikke to mennesker der har mistet livet, synes der var to børnenavne oppe..må indrømme jeg ikke har sat mig ind i disse sager, men har en bekendt/gammel veninde som mistede sit barn ved en ulykke i en vuggestue for et år siden og der skete det samme.
Jeg får ikke kvalme af sorgen, men jeg synes man på en eller anden måde nedgør eller sætter sorgen ned på et sted det ikke skal være ved disse mindesider...det er svært for mig at formulere...
Men min debat er overordnet omkring mindesider...jeg forholder mig til dette og ikke enkeltepersoner eller ulykker. Alle ulykker er dybttragiske og jeg kender flere der har mistet deres børn og bare tanken om de skulle "udleveres" giver mig en skidt fornemmelse...og den der udlevering er nok den jeg har det skidt med på facebook lige omkring de der mindesider...peronen har ikek valgt det, da denne er død og familien har måske intet med det at gøre og alle kan læse og skrive...synes det bliver forkert, fjerner fokus, bliver sådan lidt for sensationsagtigt...ved ikke om det jeg skriver giver mening...men det er bare min følelse, præcis som andre har deres omkring disse sider.
Det er tragisk med den unge pige, ligesom der er så meget andet tragisk i verden..jeg kan bare ikke tage det ind og vil ikke denne debat skal omhandle bestemte personer, døde som levende.
Anmeld