"mave-børn" - langt og ikke for de sarte!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

klmf

Tanja. skriver:

tak Ja, vil klart banke i bordet og så få vores læge til at gøre noget, for jeg synes abre ikke det kan være rigtig hun skal fyldes med så meget stads hele tiden

Fik ideen med at holde styr på det fra frederics mor, tænkte det kunne være vi kunne se et mønster eller noget og det er nemmere at huske når lægen spørge hvordan maven har været!

Ellers ville jeg da bare skifte læge - nogle gange kan man bare ikke snakke det samme sprog

Held og lykke med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Koen.

quar20 skriver:

aRRHH du er ikke alene - vi har kæmpet i 18 måneder forinden..!!

ååhh, det er frygteligt at man ikke kan blive taget seriøst

Vi har bestemt os for at prøve at udelukke alt mælk fra hendes kost, giver det ingen ændringer så kan mælkeallergi da udelukkes og så må de F*****! gør noget..

Kæmpe knus til jer

Anmeld

25. april 2011

Koen.

lotchen skriver:

Ellers ville jeg da bare skifte læge - nogle gange kan man bare ikke snakke det samme sprog

Held og lykke med det

tak, ja det kunne godt ske det var en mulighed Vi har bestemt os for at tjekke om hun kan have mælkeallergi, så vi udelukker alt mælk i hendes kost og giver det ingen ændringer, så ved vi det ikke er det

Anmeld

25. april 2011

quar20

Tanja. skriver:

ååhh, det er frygteligt at man ikke kan blive taget seriøst

Vi har bestemt os for at prøve at udelukke alt mælk fra hendes kost, giver det ingen ændringer så kan mælkeallergi da udelukkes og så må de F*****! gør noget..

Kæmpe knus til jer

Ja der er ikke andet at gøre end at udelukke en masse ting..

ALT held og lykke med jer alle

Anmeld

25. april 2011

Skouboe

Jeg har ikke læst hele tråden og har heller ikke rigtigt noget klogt at byde ind med vedr. afføring. Begge vores har døjet voldsomt med forstoppelse, men ikke noget som solide doser Lactulose ikke kunne kurere. I begge pigernes tilfælde skyldes det deres MME, men der er desværre ikke noget alternativ til Enfamil, så det har været noget vi har måttet leve med. Masser af vandig frugt og bær hjælper maven lidt på vej.

Det var slet ikke det jeg ville fortælle...

Jeg har selv sclerose og begge mine piger har haft refluks (umoden mavemund og mavesyre op i spiserøret) og min yngste fik dræn i ørene som 5 måneder gammel, så vi har af gode grunde været meget i kontakt med læger/hospitaler mv og jeg har virkelig lært at man er nødt til at være professionel patient, når man arbejder med det danske sygehusvæsen.

Lav en dagbog med ting de siger/I aftaler/der skal huskes og følg op. Hvis du ikke forstår hvad de snakker om, så bed dem om at forklare så du forstår det. Læger tager på ingen måde skade af at forklare sig, selvom de ikke altid er så gode til det.

Og så husk på at du kender dit barn bedst og hvis du mener der er noget i vejen, eller der skal gøres noget, så snak med lægen igen. Du er IKKE hypokonder og hellere tage fat i lægerne en gang for meget end din datter skal lide unødigt. Tænk på det når du kontakter lægen. Hvis du ikke føler at du bliver taget seriøst, så skift læge!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.