Jeg har ikke læst hele tråden og har heller ikke rigtigt noget klogt at byde ind med vedr. afføring. Begge vores har døjet voldsomt med forstoppelse, men ikke noget som solide doser Lactulose ikke kunne kurere. I begge pigernes tilfælde skyldes det deres MME, men der er desværre ikke noget alternativ til Enfamil, så det har været noget vi har måttet leve med. Masser af vandig frugt og bær hjælper maven lidt på vej.
Det var slet ikke det jeg ville fortælle...
Jeg har selv sclerose og begge mine piger har haft refluks (umoden mavemund og mavesyre op i spiserøret) og min yngste fik dræn i ørene som 5 måneder gammel, så vi har af gode grunde været meget i kontakt med læger/hospitaler mv og jeg har virkelig lært at man er nødt til at være professionel patient, når man arbejder med det danske sygehusvæsen.
Lav en dagbog med ting de siger/I aftaler/der skal huskes og følg op. Hvis du ikke forstår hvad de snakker om, så bed dem om at forklare så du forstår det. Læger tager på ingen måde skade af at forklare sig, selvom de ikke altid er så gode til det.
Og så husk på at du kender dit barn bedst og hvis du mener der er noget i vejen, eller der skal gøres noget, så snak med lægen igen. Du er IKKE hypokonder og hellere tage fat i lægerne en gang for meget end din datter skal lide unødigt. Tænk på det når du kontakter lægen. Hvis du ikke føler at du bliver taget seriøst, så skift læge!
Anmeld