Tanja. skriver:
Hej piger 
Vidste ikke lige hvad jeg sku kalde overskriften, men ”mave-børn” kan man vel godt kalde dem..
Ville høre om der er andre der er i samme båd som os, og som har skulle kæmpe ligeså meget som os med opkast, aff, ovs.
Vores historie:
Lærke blev født d. 11 april -2010. på dag 2 begyndte hun at kaste op og skrige HVER GANG hun havde spist, og allerede dag 3 var hun så forstoppet at vi måtte starte på lactolose
de næste uger gik dagene bare på overlevelse, da vore stakkels guldklump SKREG OG SKREG og kastede op konstant hun havde spist, det var IKKE gylp, nej det var hele maven der blev tømt
ENDELIG da hun er 4 uger gammel og lægen vælger at veje hende, og ser hun har tabt 500g indser hun at der er noget galt!!
Vi bliver indlagt på Esbjerg børneafd. Og hun bliver tjekket i hoved og bag! DOMMEN: hun havde en slap lukkemuskel i maven som hun bare skulle vokse fra. Vi fik hurtigt styr på opkastningerne ved hjælp af masser af spisepauser og mindste suttehovede i flasken!
Nå, endelig troede vi at lykken var gjort og vi skulle nyde tiden med vores nye medlem i familien, MEN hver dag var stadig en kamp for at hun skulle komme af med aff. Og hun blev fortsat givet Lactolose som lægen og SP sagde.
Da Lærke bliver knap 8 mdr. begynder SP at undre sig over vi stadig bøvler med Lærkes mave og synes vi skal få lægen til at give os en henvisning til ultralydsskanning af hendes mave og tarme.
Vi får en tid og Lægen der skanner kan så se Lærkes tarme er BAGUD i udviklingen, så vi får en kostplan fra e diætist og får at vi vi bare skal fortsætte ned lactolose
Men der sker INGEN ændringer og Lærke kommer stadig kun af med aff. Hver 3-4 dag og det er hårdt som KANONKUGLER !
I sidste uge er vi så på 4. dag hun intet har lavet og jeg ringer til lægen og klager min nød!
ENDELIG virker det som om lægen indser bare lidt, for her den 1 maj har vi kæmpet 1 ÅR med den dumme mave. Så vi får recept på movicol og klyx.
Åhh første gang hun fik klyx var FRYGTELIG, hun SKREG for det der kom ud var så tykt som grill medister
men allerede bagefter kunne man se hendes mave være mindre oppustet og hun rettede sig mere ud! Nu er det 4. dag efter vi er starte på det nye ”medicin” og hun har ENDELIG SELV lavet 3 store bleer her til morgen UDEN HJÆLP!! håber vinden vender og det går fremad nu!
MEN så er mine tanker, hvad så bagefter?? altså når hun engang skal stoppe med det igen, ender vi så ikke bare hvor vi var før?? med den samme onde cirkel!! Åh ville så gerne de undersøgte hende ordenligt så hun ikke skal ende med forstoppelse igen
Nå piger det blev meget langt, tak hvis i læste det hele..
Skriv alt hvad i kan komme på af fiberrig mad der kan holde gang i maven naturligt og hvis i har været i samme båd..
huha en omgang..
Tino er 2 år og er på Movicol og til tider Klyx.. Han bliver forstoppet hver 2-3 dag hvis han ikke får sin movicol..!! Derudover skal vi overholde en stram kostplan og der er ting han eks. ikke må få..!!
Vi har været på det i snart 6 måneder nu - og han må IKKE slippe det endnu..!!
Vi har været indlagt flere uger med hans mave - han ku hverken passe sine bleer, underbukser eller bukser for en så stor og oppustet mave, og trods flere forsøgt med movicol, lac, klyx osv - ja så har de måtte skylle ham nedefra flere gange..!!
De har fundet ud af at Tino, Lillebror og jeg døjer med det samme - en indsnevring af tarmen - syntes du skal få lægerne til at scanne HELE tarmen, og HELE maven..!! Tino har været i MR scanner..!! Der var der de fandt ud af han OGSÅ havde en indsnevring.. Det er smadder ubehageligt fordi de skal i narkose, men det er nu det bedste for dem..!!
Vi skal til Odense og opereres i August - så jeg håber inderligt at vi derefter kan få et normalt aff. mønster og slippe for alt det medicin..!!
Anmeld