"mave-børn" - langt og ikke for de sarte!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Tanja. skriver:

Jeg stjal din ide, så nu er vi begyndt at skrive ned hvad , hvornår og hvor meget hun laver
Og skriver ned hvor meget mælk og mad hun spiser og drikker og hvordan hun sover om natten, kan være man kan finde et mønster..

åh det har kørt godt med aff. til i går. der lavede hun kun 1 ble so var begyndene hård og hun har fået samme dosis movicol og det eneste hun har fået at spise som hun ikke plejer var en petit danone yoghurt.. åh jeg synes det er svært af finde ud af og holde gang i den mave!

Hvis du finder noget hun reagere på så prøv at undlade det i 14 dage og så give det igen - kommer samme reaktion igen, så er der noget der og få hende evt testet for div mad grupper.

Ja her er det gået fra normal model lervoks til vand aff, trods samme dosis som altid. 

Her er han dog blevet testet for div. allergi både mad - dyr osv. 

Men der er ingen teste for tilsætnings stoffer, men vi ved at han ikke kan tåle kohberg og shulstads brød. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

SussieThyssen

Tanja. skriver:

Nej, hun er ihvertfald aldrig blevet tjekket for det Vi snakkede faktisk om det herhjemme den anden dag, da jeg syntes jeg havde hørt noget om at mælkeallergi påvirkede aff. men mente bare kun det gav diarre, mendet kan jeg så læse længere ned at os kan give hård mave åh må heller ringe til lægen tirsdag og få en snak ... synes bare de S****! læge får mig til at lyde som en hypokonder mor.. for det er jo BARE forstoppelse ovs.. hmm

Desværre kan mælkeallergi ikke måles på nogen måde, så langt er videnskaben endnu ikke kommet.
Men du kan finde ud af om der er andre i familien, der er disponeret for, eller har mælkeallergi, mavekatar eller tyktarmskatar. Disse ting hænger ofte sammen med allergien, mælkeallergi eller lactuloseintollerance, som det også hedder, er nemlig arveligt.
Og så er der ellers kun en måde at finde ud af det på.
Tage alle mælkeprodukter fra trolden og holde hende mælkefri i nogle dage og se hvordan det påvirker maven.
Hvis maven reagerer positivt, og det vil som regel komme i løbet af en uges tid, hendes afføring vil blive mere normal, så kan du derved gå ud fra at det er det.

Næste trin er så at indrette hendes kost efter at hun ikke må få mælk.
Hvis du vil vide mere, så skriv endelig til mig.

Anmeld

24. april 2011

quar20

Tanja. skriver:

uh lyder bestemt ikke rart Håber operationen kan hjælpe jer Hvordan fik i det igennem at an skulle mr-skannes?? for vores lægen fik jeg jo overtalt til det der ultralydsskanning, men det var ikke med hendes gode vilje Hun vil heller bare dele en masse medicin ud Lærke har fået så MEGET medicin at det er utroligt hendes lille krop har kunne klare det

Vi gik stort set ALDRIG til vores egen læge da det tager 100år før der sker noget - man skal faktisk helst være DØD eller ha sprunget en ledning i kroppen FØR der sker noget..!!

Vi har henvendt os til vagtlægen, og har været på børneafd. KONSTANT..!! Vi har telefonisk forbindelse med børneafd.'s læger hver uge endnu - og blir der noget som helst skal vi bare ringe direkte på sygehuset..!!

Vi FORLANGT at der blev set med nye øjne på vores problem - og der gjorde der så - og de sagde at en mr-scanner ville være det sikreste..!!

Anmeld

24. april 2011

twinboys

Hold da fast det lyder som mine drenge...

Movicol junior hjælper mine drenge...

Oliver har fået 2breve om dagen og han er nu nede på et brev i døgnet...

Alexander er ude af det og når hans affør, er for svær at komme af med eller hans pøller er store og tykke får han lige et brev og så kan han køre på det længe...

Så han får efter behov og Oliver får fast...

Majbritt der ønsker jer held og lykke med mavsen...

Anmeld

24. april 2011

klmf

Puha, bliver da helt svedt ved tanken om alt det I skal igennem med jeres mavebørn:/

Til TS: Synes du skal gøre et forsøg ved egen læge for at få hende henvist til en specialafdeling på sygehuset (hvis ikke Esbjerg, så måske Vejle eller OUH) - og hvis ikke hun er med på på det, så ville jeg skifte læge og melde ud med det samme til den nye læge, at I var kørt fast i samarbejdet og I har brug for nye øjne på det.Super god ide at holde dagbog med input og output Rigtig meget held og lykke med hende

Anmeld

24. april 2011

Koen.

Mor til Frederic skriver:

Hvis du finder noget hun reagere på så prøv at undlade det i 14 dage og så give det igen - kommer samme reaktion igen, så er der noget der og få hende evt testet for div mad grupper.

Ja her er det gået fra normal model lervoks til vand aff, trods samme dosis som altid. 

Her er han dog blevet testet for div. allergi både mad - dyr osv. 

Men der er ingen teste for tilsætnings stoffer, men vi ved at han ikke kan tåle kohberg og shulstads brød. 

Det vil jeg da prøve, synes faktisk det er super rart at holde lidt je og skrive ned ovs. og så bliver det os nemmere at se om hun reagere på noget.

Lærke er aldrig blevet testet for oget så ved ikke om der er noget der gør det værre eller bedre..

For synes bare hun får å meget der kune holde gang i maven.. hmm..

Anmeld

24. april 2011

Koen.

quar20 skriver:

Vi gik stort set ALDRIG til vores egen læge da det tager 100år før der sker noget - man skal faktisk helst være DØD eller ha sprunget en ledning i kroppen FØR der sker noget..!!

Vi har henvendt os til vagtlægen, og har været på børneafd. KONSTANT..!! Vi har telefonisk forbindelse med børneafd.'s læger hver uge endnu - og blir der noget som helst skal vi bare ringe direkte på sygehuset..!!

Vi FORLANGT at der blev set med nye øjne på vores problem - og der gjorde der så - og de sagde at en mr-scanner ville være det sikreste..!!

ja nemlig, føler at man ingen vejne kommer ved ens egen læge.. MEN vi er desværre kun stødt på den ene ukompetente vagtlæge efter den anden på Esbjerg sygehus, så tro ikke engang jeg kan hente noget hjælp der.. åhh!

Hvor må det være rart at have et slags sikkerhedsnet i sygehuset, jeg synes vi stort set altid selv skal gætte om det vi gør er rigtig eller forkert, ingen hjælp at hente Måske vi bare ikke er så heldige med læger ovs.

Anmeld

24. april 2011

Koen.

twinboys skriver:

Hold da fast det lyder som mine drenge...

Movicol junior hjælper mine drenge...

Oliver har fået 2breve om dagen og han er nu nede på et brev i døgnet...

Alexander er ude af det og når hans affør, er for svær at komme af med eller hans pøller er store og tykke får han lige et brev og så kan han køre på det længe...

Så han får efter behov og Oliver får fast...

Majbritt der ønsker jer held og lykke med mavsen...

tak

Anmeld

24. april 2011

Koen.

lotchen skriver:

Puha, bliver da helt svedt ved tanken om alt det I skal igennem med jeres mavebørn:/

Til TS: Synes du skal gøre et forsøg ved egen læge for at få hende henvist til en specialafdeling på sygehuset (hvis ikke Esbjerg, så måske Vejle eller OUH) - og hvis ikke hun er med på på det, så ville jeg skifte læge og melde ud med det samme til den nye læge, at I var kørt fast i samarbejdet og I har brug for nye øjne på det.Super god ide at holde dagbog med input og output Rigtig meget held og lykke med hende

tak Ja, vil klart banke i bordet og så få vores læge til at gøre noget, for jeg synes abre ikke det kan være rigtig hun skal fyldes med så meget stads hele tiden

Fik ideen med at holde styr på det fra frederics mor, tænkte det kunne være vi kunne se et mønster eller noget og det er nemmere at huske når lægen spørge hvordan maven har været!

Anmeld

25. april 2011

quar20

Tanja. skriver:

ja nemlig, føler at man ingen vejne kommer ved ens egen læge.. MEN vi er desværre kun stødt på den ene ukompetente vagtlæge efter den anden på Esbjerg sygehus, så tro ikke engang jeg kan hente noget hjælp der.. åhh!

Hvor må det være rart at have et slags sikkerhedsnet i sygehuset, jeg synes vi stort set altid selv skal gætte om det vi gør er rigtig eller forkert, ingen hjælp at hente Måske vi bare ikke er så heldige med læger ovs.

aRRHH du er ikke alene - vi har kæmpet i 18 måneder forinden..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.