Tanja. skriver:
Nej, hun er ihvertfald aldrig blevet tjekket for det
Vi snakkede faktisk om det herhjemme den anden dag, da jeg syntes jeg havde hørt noget om at mælkeallergi påvirkede aff. men mente bare kun det gav diarre, mendet kan jeg så læse længere ned at os kan give hård mave
åh må heller ringe til lægen tirsdag og få en snak ... synes bare de S****! læge får mig til at lyde som en hypokonder mor.. for det er jo BARE forstoppelse ovs.. hmm 
Desværre kan mælkeallergi ikke måles på nogen måde, så langt er videnskaben endnu ikke kommet.
Men du kan finde ud af om der er andre i familien, der er disponeret for, eller har mælkeallergi, mavekatar eller tyktarmskatar. Disse ting hænger ofte sammen med allergien, mælkeallergi eller lactuloseintollerance, som det også hedder, er nemlig arveligt.
Og så er der ellers kun en måde at finde ud af det på.
Tage alle mælkeprodukter fra trolden og holde hende mælkefri i nogle dage og se hvordan det påvirker maven.
Hvis maven reagerer positivt, og det vil som regel komme i løbet af en uges tid, hendes afføring vil blive mere normal, så kan du derved gå ud fra at det er det.
Næste trin er så at indrette hendes kost efter at hun ikke må få mælk.
Hvis du vil vide mere, så skriv endelig til mig.

Anmeld