Smerter når baby bevæger sig!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2011

tine1985

Tennamor skriver:

Jeg er også begyndt at få menstruationslignende smerter ifm plukveerne. Jeg har en del plukveer og desværre også en del af smerterne i løbet af dagen. Fik af vide hos min jordemoder igår, at jeg skal være mere eller mindre sengeliggende de næste 14 dage, da hun gerne vil sikre sig, at baby bliver derinde indtil uge 37. Er idag 34+4.

Æv hvor ærgeligt! Jeg har også været sengeliggende den sidste måned både hjemme og på hosp. pga forkortet livmoderhals helt fra uge 24. Men ved sidste scanning så det så fint ud, at jeg fik lov til så småt at komme op, da jeg virkelig synes det var hårdt at ligge så meget. Men bliver da lidt nærvøs for de smerter. Sagde din jordemoder hvad det skyldes? Og bliver dine også værre, når baby møver rundt derinde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

smlmea

Det er kort og godt livmoderhalsen der afkortes..

Jeg kender desværre alt til det,da jeg selv i sidste graviditet led af alt for kort livmoderhals.

Så det er super vigtig du holder dig i ro,men jeg ville lige give hospitalet et kald,for det må altså ikke gøre ondt på den måde.

Du er jo i høj risikogruppen for at føde for tidligt.

Hvor lang (kort) var din LH sidst du blev scannet,hvis jeg må spørger?

Anmeld

21. april 2011

Sitrani

smlmea skriver:

Jeg kender desværre alt til det,da jeg selv i sidste graviditet led af alt for kort livmoderhals.

Så det er super vigtig du holder dig i ro,men jeg ville lige give hospitalet et kald,for det må altså ikke gøre ondt på den måde.

Er det tegn på, at livmoderhalsen afkortes, når man har menstruationslignende smerter ved plukveer, og en del plukveer i løbet af dagen?? For jeg har også nogle gange ondt af mine plukveer, men ikke sådan hver gang overhovedet.... har bare skrevet til brevkassen herinde på baby.dk, og fik at vide fra en jordmoder, at det var meget normalt at ha' lidt smerter og murren i lænden/bækkenet, så længe de ikke kom regelmæssigt... og selvfølgelig ikke gjorde for ondt...

Anmeld

21. april 2011

smlmea

Ja det er det desværre.

Og hvor skræmmende det end er,så er der faktisk ikke særlig mange JM'er,der tager mange plukveer,og kort LH alvorligt.

Nok også årsag til man altid bliver tilset,og behandlet af læger,når man går til kontrol på hospitalet.

Anmeld

21. april 2011

tine1985

smlmea skriver:

Altså da jeg første gang blev tjekket var den 24 mm. 2 dage efter tog jeg igen ind på fg og den var nu på 18 mm og jeg blev indlagt. Efter 9 dage på langs på hospitalet med vehæmmende medicin kom den op på over 50(!!!) mm, og jeg fik lov at tage hjem og ligge. Ved alle scanninger siden har den ligget på 35 mm. Det er endda til trods for utallige omgange af regelmæssige plukveer. Men synes den smerte jeg har nu er mere konstant, og som sagt værst når baby bevæger sig, og tænkte derfor at det måske ikke havde noget at gøre med plukveerne?

Anmeld

21. april 2011

tine1985

STN skriver:

Er det tegn på, at livmoderhalsen afkortes, når man har menstruationslignende smerter ved plukveer, og en del plukveer i løbet af dagen?? For jeg har også nogle gange ondt af mine plukveer, men ikke sådan hver gang overhovedet.... har bare skrevet til brevkassen herinde på baby.dk, og fik at vide fra en jordmoder, at det var meget normalt at ha' lidt smerter og murren i lænden/bækkenet, så længe de ikke kom regelmæssigt... og selvfølgelig ikke gjorde for ondt...

Hvor mange plukveer har du ca i løbet af en dag? Og har du prøvet at tale med din egen læge om det?

Anmeld

22. april 2011

Sitrani

tine1985 skriver:

Hvor mange plukveer har du ca i løbet af en dag? Og har du prøvet at tale med din egen læge om det?

ved ikke præcis hvor mange jeg har om dagen, men vil skyde på 8-19 stk. sådan cirka - plus minus... Og det er de færreste der gør decideret ondt, det er kun nogle gange.... har ikke snakket med min læge om det, da jeg skal til jordemoder på onsdag, og vil spørge hende der, for at være sikker....

Anmeld

22. april 2011

tine1985

STN skriver:

ved ikke præcis hvor mange jeg har om dagen, men vil skyde på 8-19 stk. sådan cirka - plus minus... Og det er de færreste der gør decideret ondt, det er kun nogle gange.... har ikke snakket med min læge om det, da jeg skal til jordemoder på onsdag, og vil spørge hende der, for at være sikker....

Ud fra hvad jeg ved, lyder det vidst ganske harmløst. Da min livmoderhals blev afkortet, havde jeg omkring 15-20 i timen, som kom regelmæssigt i perioder af flere timer i løbet af dagen. Men ja, tag at spørg din jordmoder, og så prøv så vidt som muligt, at observere dem over en hel dag. Både hvor mange der kommer, om nogle er regelmæssige, hvor mange gør ondt, og også om de kun kommer i forbindelse med aktivitet eller også når du slapper af. Første gang jeg sagde til min jordemoder, at jeg følte at jeg havde mange, gættede jeg på at jeg havde 15-20 stykker på en dag. Næste dag besluttede jeg mig for at tælle, og gav op, da jeg var over de 60!! Så det kan altså godt være flere end man lige tror.

Anmeld

22. april 2011

Sitrani

tine1985 skriver:

Ud fra hvad jeg ved, lyder det vidst ganske harmløst. Da min livmoderhals blev afkortet, havde jeg omkring 15-20 i timen, som kom regelmæssigt i perioder af flere timer i løbet af dagen. Men ja, tag at spørg din jordmoder, og så prøv så vidt som muligt, at observere dem over en hel dag. Både hvor mange der kommer, om nogle er regelmæssige, hvor mange gør ondt, og også om de kun kommer i forbindelse med aktivitet eller også når du slapper af. Første gang jeg sagde til min jordemoder, at jeg følte at jeg havde mange, gættede jeg på at jeg havde 15-20 stykker på en dag. Næste dag besluttede jeg mig for at tælle, og gav op, da jeg var over de 60!! Så det kan altså godt være flere end man lige tror.

Ja, det er rigtigt.... man har nok flere end man lige lægger mærke til... Men tror nu også det er ret harmløst.... men det koster jo ikke noget at spørge min jordemoder, bare sådan for en sikkerheds skyld..

Anmeld

22. april 2011

Tennamor

tine1985 skriver:

Æv hvor ærgeligt! Jeg har også været sengeliggende den sidste måned både hjemme og på hosp. pga forkortet livmoderhals helt fra uge 24. Men ved sidste scanning så det så fint ud, at jeg fik lov til så småt at komme op, da jeg virkelig synes det var hårdt at ligge så meget. Men bliver da lidt nærvøs for de smerter. Sagde din jordemoder hvad det skyldes? Og bliver dine også værre, når baby møver rundt derinde?

Synes ikke det bliver værre når den lille møver rundt. Men får plukveer med smerter når jeg går tur med hunden, vender mig i sengen, er på toilettet, står og laver mad.. Tjaa, mere eller mindre hele tiden (på nær når jeg ligger stille på ryggen)

Jordmoderen sagde ikke hvad det kunne skyldes. Hun var bare bange for, at jeg ville kunne føde før tid med alle de plukveer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.