rygning og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2011

Magsen

jeg stoppede, og synes det var RIGTIG RIGTIG RIGTIG SVÆRT !!!!  så blev det lige understreget hehe :b 

meeen startede så igen når jeg var færdig med at amme jeg ELSKER at ryge.. ryger dog kun en smøg om dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

Magsen

Jeg røg en 20 om dagen også fandt jeg ud af at jeg var gravid, besluttede mig for at stoppe efter jeg havde været til NF - så jeg tog et sidste væs inden jeg gik op til scanningen. Og efter jeg så at der virkelig var en lille bebs inden i maven, synes jeg det var nemt at stoppe.. røg ikke en eneste efter det..

begyndte dog 3 måneder efter jeg havde født (og var stoppede med at amme)

haha hvor sygt du skrev næsten det jeg ikke gad  

bare lige bortset fra ...:

Anmeld

20. april 2011

Sof

Jeg synes personligt at det har været nemt at stoppe. Jeg stoppede så snart jeg testede positivt og da det var rygningen der gav mig kvalme, så var det slet intet problem for mig at stoppe, men nærmere en lettelse 

Anmeld

20. april 2011

Giraffen

Tina&Martin skriver:

Intet negativt i det, men du har jo været gravid i noget tid inden de to fantastiske streger dukker op, så hvorfor ikke bare kold tyrker nu ???

Held og Lykke, Hilsen en ikke-ryger

Du kan tro jeg kæmper også for det - men det har bare ikke rigtig hjulpet endnu.

Og jeg tror ikke jeg har styrken til det før stregerne er det - og set i lyset af det tror jeg at cigaretter i de par dage er bedre end cigaretter i 9 måneder - så jeg prøver også og er igang men det var lige præcis derfor jeg spurgte her

Jeg ved dog jeg ikke er gravid endnu for har slet ikke fået min første ægløsning efter smid-af-piller

Men tak for svaret og jeg skal prøve at imødekomme dit gode råd 

Anmeld

20. april 2011

Giraffen

Maggieh skriver:

jeg stoppede, og synes det var RIGTIG RIGTIG RIGTIG SVÆRT !!!!  så blev det lige understreget hehe :b 

meeen startede så igen når jeg var færdig med at amme jeg ELSKER at ryge.. ryger dog kun en smøg om dagen

det er også det jeg frygter mest - for når man ikke stopper fordi hjernen har lyst men fordi man godt ved at man er nødt til det for ikke at skade nogle så er jeg bare rigtig bange for at man begynder igen - og det er da bedst bare at stoppe helt helt når nu man går i gang 

Anmeld

20. april 2011

Giraffen

Tak for alle jeres søde og inspirerende og spark-igang svar

Jeg har i dag været nede og købe en plastik-cigaret med menthol UDEN nikotin (da det ikke for mig giver mening at fortsætte med nikotinen hvis jeg kan undvære det)

Så må jeg se hvordan det går, min kæreste sidder LIGE NU og ryger ved siden af (jeg taster for at modstå fristelsen)

Men tak fordi I lige fik mig igang - tror dog ikke det bliver kold tyrker, har jeg slet ikke styrken til (endnu)

Anmeld

20. april 2011

Kløver

Giraffen skriver:

Hej Allesammen

Min kæreste og jeg er i fuld gang med projekt baby (dog ikke 2 streger endnu)

Men jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med rygestop ifm graviditet som jeg skal til

Det er ikke til diskussion om jeg skal stoppe - for det skal jeg!

Men jeg er lidt nysgerrig på om det er så let at stoppe når man bliver gravid som de jeg kender, der stoppede på dagen uden problemer

Og kender nogle til hvilke hjælpemidler man kan bruge uden at gøre skade? fx el-cigaretter, plastre, tyggegummi eller andet?

På forhånd tak for jeres hjælp

Jeg stoppede for snart 4 år siden, så var jo længe inden jeg blev gravid, men det var rigtig hårdt. Tænker om man må bruge de der hjælpemidler mens man er gravid, det kunne jo være værd at undersøge. og flot du vil prøve at stoppe, det er svært, men det hele værd

Anmeld

20. april 2011

Giraffen

Maja84 skriver:

Jeg stoppede for snart 4 år siden, så var jo længe inden jeg blev gravid, men det var rigtig hårdt. Tænker om man må bruge de der hjælpemidler mens man er gravid, det kunne jo være værd at undersøge. og flot du vil prøve at stoppe, det er svært, men det hele værd

Jeg leder meget efter hjælpemidler der ikke skader

Lige nu prøver jeg en plastikcigaret med menthol - det er ikke helt godt, men jeg har kun røget 1 cigaret siden jeg købte den for 4 timer siden 

Hvis ikke det virker må jeg prøve en mere damp-cigaret, men det ville passe mig fint hvis der ikke var nikotin i - for så skader det slet ikke og så slår jeg ligesom flere fluer med et smæk 

Anmeld

20. april 2011

JustAnotherName

Ja, jeg stoppede, da jeg blev gravid!

Jeg har stemt " Ja, og det var ikke særlig svært!", forstået på den måde, at jeg ikke faldt i. Og motivationen ikke kunne være større, end hensynet til mit ufødte barn, som lå derinde, og ikke skulle døjes med min ryge-last.

Men det var selvfølgelig SVÆRT at stoppe. Jeg var jo afhængig efter godt 12 år som ryger!! Så vil det nok aldrig være pærelet! Men det kan gøres, og uden større kvaler og afsavn, hvis bare man har viljestyrke og moral nok! 

Idag er jeg MEGET, MEGET glad for at leve mit liv UDEN røg!! 

Anmeld

20. april 2011

2babygirls

Giraffen skriver:

Du kan tro jeg kæmper også for det - men det har bare ikke rigtig hjulpet endnu.

Og jeg tror ikke jeg har styrken til det før stregerne er det - og set i lyset af det tror jeg at cigaretter i de par dage er bedre end cigaretter i 9 måneder - så jeg prøver også og er igang men det var lige præcis derfor jeg spurgte her

Jeg ved dog jeg ikke er gravid endnu for har slet ikke fået min første ægløsning efter smid-af-piller

Men tak for svaret og jeg skal prøve at imødekomme dit gode råd 

Krydser i hvert fald fingre for dig mod

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.