rygning og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

Giraffen

chael skriver:

Stoppede med at ryge lige så snart jeg havde den mindste mistanke til graviditet.

Og ja, 1 uge efter var den positiv. Jeg har ikke røget siden og det var i oktober 2005

Jeg har røget et par smøger, hvis jeg har været på bytur med veninderne uden børn, men det er vist blevet til maks 5-6 cigaretter på en aften i byen. Og byture sker ca 1 gang om året

Min samvittighed forbød mig at ryge og jeg savner det ikke. Tværtimod, jeg elsker at være ikke ryger og hold da op hvor kan man være skide hellig hi hi.

*Camilla 16+6

Iiih det lyder som en helt solstrålehistorie  for at jeg kan fortælle den samme om et par uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Livsmor

Havde sagt, at hvis jeg ikke var holdt, så holdte jeg den dag jeg fandt ud af, at jeg var gravid. Var ikke holdt, så da testen var positiv, tog jeg en sidste smøg. Har ikke røget siden nov/dec 2007 :O) 3 dage senere holdte min mand, og han er heller ikke begyndt igen :O)

Det var en kold tyrker for os begge.

God arbejdslyst med begge projekter ;O)

Karina

Anmeld

19. april 2011

Giraffen

Livsmor skriver:

Havde sagt, at hvis jeg ikke var holdt, så holdte jeg den dag jeg fandt ud af, at jeg var gravid. Var ikke holdt, så da testen var positiv, tog jeg en sidste smøg. Har ikke røget siden nov/dec 2007 :O) 3 dage senere holdte min mand, og han er heller ikke begyndt igen :O)

Det var en kold tyrker for os begge.

God arbejdslyst med begge projekter ;O)

Karina

uhaja kæresten han ryger mere end mig - håber også han kan holde

Jeg tror heller ikke jeg kan holde før jeg ser de to streger, men nu skal det snart være

Tak for svaret og håbet

Anmeld

19. april 2011

tine1985

Giraffen skriver:

Hej Allesammen

Min kæreste og jeg er i fuld gang med projekt baby (dog ikke 2 streger endnu)

Men jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med rygestop ifm graviditet som jeg skal til

Det er ikke til diskussion om jeg skal stoppe - for det skal jeg!

Men jeg er lidt nysgerrig på om det er så let at stoppe når man bliver gravid som de jeg kender, der stoppede på dagen uden problemer

Og kender nogle til hvilke hjælpemidler man kan bruge uden at gøre skade? fx el-cigaretter, plastre, tyggegummi eller andet?

På forhånd tak for jeres hjælp

Hej! Min kæreste og jeg stoppede begge med at ryge et halvt år før jeg blev gravid. Vi satte os en lørdag, i sofaen, men hvert vores eksemplar af bogen 'Endelig ikke-ryger', og fulgtes ad igennem den kapitel for kapitel, skoddet vores sidste smøg sammen, og har ikke rørt dem siden. Vi var begge dybt afhængige af vores cigaretter, og røg minimum 20 om dagen. Alligevel var det overraskende let for os begge at stoppe, og det er 100 % på grund af den bog. Den er intet mindre end genial!!! Så den vil jeg helt klart anbefale!! Held og lykke med der

Anmeld

19. april 2011

MaliksMor

Giraffen skriver:

Hej Allesammen

Men jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med rygestop ifm graviditet som jeg skal til

Men jeg er lidt nysgerrig på om det er så let at stoppe når man bliver gravid som de jeg kender, der stoppede på dagen uden problemer

Og kender nogle til hvilke hjælpemidler man kan bruge uden at gøre skade? fx el-cigaretter, plastre, tyggegummi eller andet?

Jeg røg en 20 om dagen også fandt jeg ud af at jeg var gravid, besluttede mig for at stoppe efter jeg havde været til NF - så jeg tog et sidste væs inden jeg gik op til scanningen. Og efter jeg så at der virkelig var en lille bebs inden i maven, synes jeg det var nemt at stoppe.. røg ikke en eneste efter det..

begyndte dog 3 måneder efter jeg havde født (og var stoppede med at amme)

Anmeld

19. april 2011

TineA

Giraffen skriver:

du må igang med en baby mere så

jeg tror også det bliver svært men håber på at kunne stoppe 100% og ikke starte igen...

Hvordan stoppede du, var det bare kold tyrker, nedtrapning eller med hjælpemidler?

Ja, endnu en baby - det må være løsningen Nej, en ting virker : Jeg skal bare tage mig sammen

Jamen, jeg røg da jeg var nygravid og så blev jeg dårlig af at ryge, så jeg skar ned og så en dag, hvor jeg havde været til en fest hvor der blev røget og jeg måtte gå, fordi jeg blev så dårlig og dagen efter lod jeg bare være med at ryge og holdt den i 8 måneder

Men så blev jeg et nossefår og startede igen

Anmeld

20. april 2011

mbm

Jeg stoppede med at ryge den dag jeg fik en positiv test, havde 4 cigaretter på mig, som jeg bestemte at jeg godt måtte ryge, men så ville det også være slut. Fik nu aldrig røget de sidste, kunne ikke rigtig få mig selv til det, så det gik ganske nemt, kan simpelthen ikke få mig selv til at ryge. Er nu 27+6 og stadig uden røg, men må da indrømme at lysten er der en gang imellem, når den står på hygge med veninderne, men ikke noget jeg ikke har kunnet klare indtil nu
held og lykke med rygestoppet

Anmeld

20. april 2011

Chr-Hei

Giraffen skriver:

Hej Allesammen

Er/har ikke selv være ryger så ingen problem her ved jeg blev gravid MEN min kæreste var storryger og besluttede stoppe med at ryge ved at jeg blev gravid af hensyn til lillemand når han kommer ud da det jo også kan skade efterfølgende (:

Han havde prøvet alt med tyggegummi , plaster osv osv men så hørte vi gennem min bror om nogle piller man kan få på recept ved lægen dette kræver bare en samtale med lægen hvor man fortæller om sin last også får man en recept hvor man kan hente pillerne på apoteket dette prøvede min kæreste og han var røgfri en uge efter stort set trappede stille og roligt ned og har nu været røgfri i snart tre mdr og har kun en lille trang til at ryge .

Skal siges det koster som første gang 800 med piller til en måned og herefter kan du få en pakke mere til 1200 men min kæreste var røgfri efter den første pakke.. Det virker som mange penge lige nu og her men hvad ryger man ikke også op på en måned eller to(:

Anmeld

20. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Giraffen skriver:

Hej Allesammen

Har stemt blankt. Har aldrig røget, men ville lige ønske dig held og lykke med projekt bebs og rygestop 

Anmeld

20. april 2011

2babygirls

Giraffen skriver:

Hej Allesammen

Intet negativt i det, men du har jo været gravid i noget tid inden de to fantastiske streger dukker op, så hvorfor ikke bare kold tyrker nu ???

Held og Lykke, Hilsen en ikke-ryger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.