rygning og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Stoppede du med at ryge under graviditet og var det let nok?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.768 visninger
32 svar
1 synes godt om
19. april 2011

Giraffen

Hej Allesammen

Min kæreste og jeg er i fuld gang med projekt baby (dog ikke 2 streger endnu)

Men jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med rygestop ifm graviditet som jeg skal til

Det er ikke til diskussion om jeg skal stoppe - for det skal jeg!

Men jeg er lidt nysgerrig på om det er så let at stoppe når man bliver gravid som de jeg kender, der stoppede på dagen uden problemer

Og kender nogle til hvilke hjælpemidler man kan bruge uden at gøre skade? fx el-cigaretter, plastre, tyggegummi eller andet?

På forhånd tak for jeres hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Hvem?

Giraffen skriver:

Hej Allesammen

Men jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med rygestop ifm graviditet som jeg skal til

Men jeg er lidt nysgerrig på om det er så let at stoppe når man bliver gravid som de jeg kender, der stoppede på dagen uden problemer

Og kender nogle til hvilke hjælpemidler man kan bruge uden at gøre skade? fx el-cigaretter, plastre, tyggegummi eller andet?

Jeg var meget afhængig af mine "kære" smøger, jeg holdte med at ryge under graviditeten med hjælp fra hypnose, det kan varmt anbefales.

Held og lykke

Anmeld

19. april 2011

Giraffen

SanneBoe skriver:

Jeg var meget afhængig af mine "kære" smøger, jeg holdte med at ryge under graviditeten med hjælp fra hypnose, det kan varmt anbefales.

Held og lykke

Uuuh det lyder dejlig alternativt - lige mig!! Det kommer helt sikkert på listen, hvis rygraden ikke vil som jeg vil

Anmeld

19. april 2011

Kofoed.

Jeg savner tit en smøg mellem fingerne, derfor er det nogen gange hårdt, men kunne aldrig finde på og ryge, hvis det skader mine tøser.

Så man kan godt, men det er hårdt og meget underligt at være "ikke ryger"

Anmeld

19. april 2011

TineA

Jeg stoppede i uge 11 eller der omkring (lang forklaring) Jeg har stemt, at det var svært, men i virkeligheden var det langt fra så svært som jeg havde frygtet! Men at man så er DUM i sit hovede at starte igen efter fødslen, JA, det kan IKKE anbefales! Så NU er det RIGTIG svært at stoppe! ØV

Anmeld

19. april 2011

Frk.S

Nu var jeg ikke selv ryger, så har ikke haft problemet.

Men jeg vil da lige fortælle, at til min fødselsforberedelse var der en som var ved at stoppe med at ryge. Hun var bekymret over at hun brugte nikotinplaster.
Jordemoderen sagde, at det selvfølgelig var bedst slet ikke at få niktotin, men platstrene var trods alt bedre end at ryge.

Held og lykke med rygestoppet (og med projekt baby) - håber det går nemt for dig.

Anmeld

19. april 2011

chael

Giraffen skriver:

Hej Allesammen

Stoppede med at ryge lige så snart jeg havde den mindste mistanke til graviditet.

Og ja, 1 uge efter var den positiv. Jeg har ikke røget siden og det var i oktober 2005

Jeg har røget et par smøger, hvis jeg har været på bytur med veninderne uden børn, men det er vist blevet til maks 5-6 cigaretter på en aften i byen. Og byture sker ca 1 gang om året

Min samvittighed forbød mig at ryge og jeg savner det ikke. Tværtimod, jeg elsker at være ikke ryger og hold da op hvor kan man være skide hellig hi hi.

*Camilla 16+6

Anmeld

19. april 2011

Giraffen

Kofoed33 skriver:

Jeg savner tit en smøg mellem fingerne, derfor er det nogen gange hårdt, men kunne aldrig finde på og ryge, hvis det skader mine tøser.

Så man kan godt, men det er hårdt og meget underligt at være "ikke ryger"

jeg tror også det med at ha noget i fingrene og så det med at det trods alt er en del af ens personlighed der forsvinder, selvom det lyder helt fjollet at sige... Godt at høre det ka lade sig gøre

Anmeld

19. april 2011

Giraffen

W.. skriver:

Jeg stoppede i uge 11 eller der omkring (lang forklaring) Jeg har stemt, at det var svært, men i virkeligheden var det langt fra så svært som jeg havde frygtet! Men at man så er DUM i sit hovede at starte igen efter fødslen, JA, det kan IKKE anbefales! Så NU er det RIGTIG svært at stoppe! ØV

du må igang med en baby mere så

jeg tror også det bliver svært men håber på at kunne stoppe 100% og ikke starte igen...

Hvordan stoppede du, var det bare kold tyrker, nedtrapning eller med hjælpemidler?

Anmeld

19. april 2011

Giraffen

Frk.S skriver:

Nu var jeg ikke selv ryger, så har ikke haft problemet.

Men jeg vil da lige fortælle, at til min fødselsforberedelse var der en som var ved at stoppe med at ryge. Hun var bekymret over at hun brugte nikotinplaster.
Jordemoderen sagde, at det selvfølgelig var bedst slet ikke at få niktotin, men platstrene var trods alt bedre end at ryge.

Held og lykke med rygestoppet (og med projekt baby) - håber det går nemt for dig.

Tak for svaret

Ja jeg tænker også at alle hjælpemidler er bedre end cigaretterne selv, men hvis der var hjælpemidler som ikke er skadelige så ville det hvertfald være det bedste

Og tak for detlige nu krydser vi fingre for de to streger og så er det bare at krydse fingre og få sparket den rygrad op i gear

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.