specielle salatopskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

SD21

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

LenaJohansen

Ida. skriver:

Tomat, ruccola/babysalat mix, basilikum, feta - dressing af sesamolie el. olivenolie, citronsaft, limesaft eller æblecidereddike, honning og en smule salt og peber.

Fintsnittet hvidkål, revne gulerødder, tørrede tranebær og solsikkekerner - dressing af jordnøddeolie el. sesamolie, æblecidereddike, honning og en smule salt og peber.

Broccoli (lægges først i kogende vand. Jeg plejer at koge vand i elkedlen og dække broccoli med det og så lade det stå ca. 5 min), dressing af ymer, rødløg, salt, peber, en smule olivenolie og citronsaft.

Avocado, tomat, agurk, basilikum og feta - dressing af olivenolie og citronsaft.

Kartoffelsalat: lige dele kartofler og cherrytomater udskåret i ca. samme størrelse - dressing af ymer med lidt fintrevet løg, et godt skvæt sød fransk sennep og en heeeel masse fintsnittet dild samt godt med salt og peber.

Tunsalat: tun blandes med en god del hytteost, der tilsættes rødløg, grøn peber, salt, peber og citron - er skønt i pitabrød

Rist champignoner med lidt hvidløg på panden, køl af og bland med babysalatmix, tomater, agurk, peberfrugt - og dressing af balsamico og olivenolie - top evt. med fetaost

uh der er da en masse at gå igang med 

Tusind tak

Anmeld

19. april 2011

LenaJohansen

PinkLadybug skriver:

Min mor har en opskrift på en mega god salat med Jordbær, vandmelon og Feta med noget dressing halløj .. Skal se om jeg kan skaffe en opskrift, hvis det har interesse+?

ja da ALT har interesse, ud over det klassiske

Anmeld

19. april 2011

LenaJohansen

SD21 skriver:

Jeg mener det er denne her hun plejer at spise http://saesonforgodsmag.dk/opskrifter/jordbaersalatmedrucolaogfeta

den må jeg da også lige ha afprøvet

Anmeld

19. april 2011

PinkLadybug

LenaJohansen skriver:

ja da ALT har interesse, ud over det klassiske

Ja "almindelig" salat kan hurtig ende med at blive kedeligt i længden!.. Min mor fik den opskrift på jordbær/melon salat af en veninde engang sidste sommer!, og ja den smager SKØNT!-ingen sommer uden den!...

Jeg skal se om jeg kan skaffe den, så kan jeg sende en PB i morgen aften engang ,med den i

Anmeld

19. april 2011

LenaJohansen

PinkLadybug skriver:

Ja "almindelig" salat kan hurtig ende med at blive kedeligt i længden!.. Min mor fik den opskrift på jordbær/melon salat af en veninde engang sidste sommer!, og ja den smager SKØNT!-ingen sommer uden den!...

Jeg skal se om jeg kan skaffe den, så kan jeg sende en PB i morgen aften engang ,med den i

tusind tak

Anmeld

19. april 2011

Frk.S

PinkLadybug skriver:

Super, skal se om jeg kan skaffe den... Men ser hende først i morgen!, så hvis det er så kan jeg sende den til dig i en PB der

Super... det må du meget gerne.

Anmeld

19. april 2011

Christina.78

Ida. skriver:

Tomat, ruccola/babysalat mix, basilikum, feta - dressing af sesamolie el. olivenolie, citronsaft, limesaft eller æblecidereddike, honning og en smule salt og peber.

Fintsnittet hvidkål, revne gulerødder, tørrede tranebær og solsikkekerner - dressing af jordnøddeolie el. sesamolie, æblecidereddike, honning og en smule salt og peber.

Broccoli (lægges først i kogende vand. Jeg plejer at koge vand i elkedlen og dække broccoli med det og så lade det stå ca. 5 min), dressing af ymer, rødløg, salt, peber, en smule olivenolie og citronsaft.

Avocado, tomat, agurk, basilikum og feta - dressing af olivenolie og citronsaft.

Kartoffelsalat: lige dele kartofler og cherrytomater udskåret i ca. samme størrelse - dressing af ymer med lidt fintrevet løg, et godt skvæt sød fransk sennep og en heeeel masse fintsnittet dild samt godt med salt og peber.

Tunsalat: tun blandes med en god del hytteost, der tilsættes rødløg, grøn peber, salt, peber og citron - er skønt i pitabrød

Rist champignoner med lidt hvidløg på panden, køl af og bland med babysalatmix, tomater, agurk, peberfrugt - og dressing af balsamico og olivenolie - top evt. med fetaost

nice

Anmeld

19. april 2011

Mutti2B

Vandmelon, feta og ristede pinjekerner. Smager muuuums

Anmeld

19. april 2011

Ditte<3

Ida. skriver:

Sikke en masse lækre opskrifter, der blev jeg også lige inspireret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.