specielle salatopskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.920 visninger
30 svar
0 synes godt om
19. april 2011

LenaJohansen

Er der nogen der ligge inde med lidt specieller salatopskrifter, altså alt andet end pestosalat, og den klassiske med ice, tomat agurk osv... 

Jeg spiser utrolig meget salat og vil meget gerne ha nogen anderledes salater nu hvor vi går sommeren i møde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

mortilflere

Jeg bruger jordbær , melon , æbler , mildt sagt alt hvad der findes i grønt afd , vi har det altid i små skåle så alle har noget de kan li og fordi deres mor hader blandet salat LOL

Anmeld

19. april 2011

SD21

En jordbærsalat måske ? man kan nok finde opskriften på google

Anmeld

19. april 2011

LenaJohansen

mortilflere skriver:

Jeg bruger jordbær , melon , æbler , mildt sagt alt hvad der findes i grønt afd , vi har det altid i små skåle så alle har noget de kan li og fordi deres mor hader blandet salat LOL

hehe.. 

Jamen ud over det klassiske.. jeg bruger også utrolig meget melon når det er sommer.

Men det er nu en mere speciel salat jeg er på udkig efter

Anmeld

19. april 2011

LenaJohansen

SD21 skriver:

En jordbærsalat måske ? man kan nok finde opskriften på google

vil jo gerne høre om nogen der har prøvet nogen forskellige som kan anbefale nogen gode 

Det er for nemt at google, der ved man ikke om de så er gode

Anmeld

19. april 2011

Ida.

Tomat, ruccola/babysalat mix, basilikum, feta - dressing af sesamolie el. olivenolie, citronsaft, limesaft eller æblecidereddike, honning og en smule salt og peber.

Fintsnittet hvidkål, revne gulerødder, tørrede tranebær og solsikkekerner - dressing af jordnøddeolie el. sesamolie, æblecidereddike, honning og en smule salt og peber.

Broccoli (lægges først i kogende vand. Jeg plejer at koge vand i elkedlen og dække broccoli med det og så lade det stå ca. 5 min), dressing af ymer, rødløg, salt, peber, en smule olivenolie og citronsaft.

Avocado, tomat, agurk, basilikum og feta - dressing af olivenolie og citronsaft.

Kartoffelsalat: lige dele kartofler og cherrytomater udskåret i ca. samme størrelse - dressing af ymer med lidt fintrevet løg, et godt skvæt sød fransk sennep og en heeeel masse fintsnittet dild samt godt med salt og peber.

Tunsalat: tun blandes med en god del hytteost, der tilsættes rødløg, grøn peber, salt, peber og citron - er skønt i pitabrød

Rist champignoner med lidt hvidløg på panden, køl af og bland med babysalatmix, tomater, agurk, peberfrugt - og dressing af balsamico og olivenolie - top evt. med fetaost

Anmeld

19. april 2011

PinkLadybug

Min mor har en opskrift på en mega god salat med Jordbær, vandmelon og Feta med noget dressing halløj .. Skal se om jeg kan skaffe en opskrift, hvis det har interesse+?

Anmeld

19. april 2011

Frk.S

PinkLadybug skriver:

Min mor har en opskrift på en mega god salat med Jordbær, vandmelon og Feta med noget dressing halløj .. Skal se om jeg kan skaffe en opskrift, hvis det har interesse+?

Ellers vil jeg i hvert fald gerne have den!

Anmeld

19. april 2011

PinkLadybug

Frk.S skriver:

Ellers vil jeg i hvert fald gerne have den!

Super, skal se om jeg kan skaffe den... Men ser hende først i morgen!, så hvis det er så kan jeg sende den til dig i en PB der

Anmeld

19. april 2011

SD21

LenaJohansen skriver:

vil jo gerne høre om nogen der har prøvet nogen forskellige som kan anbefale nogen gode 

Det er for nemt at google, der ved man ikke om de så er gode

Altså, min mor siger den smager mega godt Jeg kan lige se om jeg kan finde den hun snakker om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.