Gi´ mig nogle alternativer til det dumme rugbrød... ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

patella

KaMa skriver:

Måske bare avocadomad. Evt med æbel eller banan moset i. Den er så dejlig smagsneutral sådan en avocado.

Sildepostej kan man få i næsten alle supermarkeder. Det er en lille rulle.

Lyder super godt med en avocadomad - det skal afprøves.

TAk for tippet med sildepostej. Jeg skal i Lidl idag. Tvivler lidt på de har det dér.... men vil kigge efter det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Corn

patella skriver:

Jeg bager også vores boller selv (som dem du beskriver) og dem kan han lide - i perioder... èn ting er sikker, er der pålæg på, blir de IKKE spist. Jeg kan til nøds få ham til det, hvis der kun er smør på

Men er det ok som frokost? Er det groft nok tænker jeg? Hvordan serverer du dem for mindre børn (er ikke klar over hvor store dine børn er )

Mine er 6 år, 4 år og Mutten på 10 mdr.

Jeg har tidligt givet en halv bolle, uden pålæg, til fri afbenyttelse

Ved siden af har jeg så det blødeste af bollen og gider de ikke pålæg, så ryger der kun smør på.

Men ellers har jeg nogen gange lusket rugbrød i dem, ved at lade brødet blive lidt blødt i mælk(husk at smøre pålæg på først)

Nogen gange tror jeg smagsoplevelsen bliver for stor, og så vil de hellere spise noget brød uden noget

Anmeld

19. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
patella skriver:

Det lyder lækkert... men det var ikke for tørt for hende?

Næ, hun spiste lystigt af det.

Nogen gange tror jeg måske bare, at man som forældre gerne vil give dem stor forskellighed i deres kost, men at de små poder bare er glade for, at få noget af spise og at de kender det de putter i munden

Anmeld

19. april 2011

patella

MoarHvidovre skriver:

Næ, hun spiste lystigt af det.

Nogen gange tror jeg måske bare, at man som forældre gerne vil give dem stor forskellighed i deres kost, men at de små poder bare er glade for, at få noget af spise og at de kender det de putter i munden

Ja det tror jeg du har ret i! Havde ikke lige tænkt på det dér med at de godt kan lide at kende det de putter i munden. Mon også det er årsagen til at de ikke vil prøve så meget nyt ligepludselig? Sådan har Bastian det i hvert fald. Han er stået totalt af overfor at prøve nyt. Selv jordbær, der i mine øjne ligner slik (og smager lissådan) nægter han at lade nærme sig sin mund... Håber det går over igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.