Gi´ mig nogle alternativer til det dumme rugbrød... ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2011

patella

KaMa skriver:

SILDEPOSTEJ!

Børn elsker det...

Gurgamole. Det elsker mine børn.

Du kan evt prøve bondebrød. Ikke det mest nærende, men det glider måske lettere ned.

Ved ikke om du kan bruge det til noget.

Sildepostej??? Har aldrig hørt om det før. Hvor køber man det? Det skal helt sikkert afprøves.

Gurgamole er også afprøvet... men det er et stk. tid siden. Måske jeg skulle prøve igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
patella skriver:

Jo man kan jo vælge bare at give æg. Har også overvejet det - men jeg tænker at han jo har brug for varieret mad... Hvor længe fik hun så bare torskerogn. En uge eller hvordan? Og skal man så prøve til med noget andet ind i mellem?

Jeg blir nødt til at spørge hvad du mener med rugbrødsstænger?  Altså bare ren rugbrød eller med pålæg?

Lina spiste rugrbrød kun med smør på i flere måneder. Jeg havde også som dig forsøgt alt muligt og så endte det bare med, at hun intet spiste. Ellers kommer det lidt i perioder, hvad de vil spise på deres rugbrød. Luka vil f.eks. kun have leverposteg på sin madpakke nogen dage og så får han bare det.

Jeg laved rugbrødsstænger af et helt rugbrød (som ikke var i skiver). Så skar jeg det ud i større stænger (ligesom ostehaps). Nogen gange puttede jeg dem i ovnen, så de fik en lidt sprød flade. Det var et hit hos os.

Anmeld

19. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
patella skriver:

Sildepostej??? Har aldrig hørt om det før. Hvor køber man det? Det skal helt sikkert afprøves.

Gurgamole er også afprøvet... men det er et stk. tid siden. Måske jeg skulle prøve igen. 

Sildeposted er også et hit hos os

Anmeld

19. april 2011

patella

pokulati skriver:

Er det brøddet eller pålægget der er problemet?

Min søn havde også en lang periode hvor han ikke rigtig gad spise rugbrød. Åh, sikke krumspring vi havde gang i. Så en dag havde de ikke lige det rugbrød vi plejede at købe, så vi købte noget andet. Vupti - så spiste han med glæde.

Så hvis du endnu ikke har gjort det, vil jeg råde dig til at prøve at skifte rugbrødsmærke.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om han bare ikke gider det tørre rugbrød Når der er æg på, som han elsker, får det alligevel hurtigt en afslutning, og byder jeg ham noget andet (f.eks. ovennævnte A38) spiser han med glæde, så det er ikke appetitten der mangler. Det kan være han simpelthen bare ikke gider rugbrød. 

Jeg skifter mellem bondebrød, rugbrød med mange kerner og rugbrød uden kerner. Det er ligemeget hvad..... frustrerende!

Anmeld

19. april 2011

patella

KaMa skriver:

SILDEPOSTEJ!

Børn elsker det...

Gurgamole. Det elsker mine børn.

Du kan evt prøve bondebrød. Ikke det mest nærende, men det glider måske lettere ned.

Ved ikke om du kan bruge det til noget.

...det er i øvrigt det samme med bondebrød 

Anmeld

19. april 2011

Bondepigen

patella skriver:

Jeg har prøvet med forskelligt pålæg - kylling, kalkun osv. Men det holder kun ganske kort, så kommer det ud efter den første firkant. Makrel har jeg faktisk kun afprøvet én gang, hvor det også bare kom ud, måske jeg skulle prøve igen

Ja, man har nogle gange tendens til at glemme alt om en slags pålæg, hvis det først er kommet ud en gang.... Men prøv at lave små stykker med forskellige ting på hver dag... Men sørg for at der i hvert fald er et eller andet han kan lide på tallekenen...

Og så skal man huske på at ens børn ikke nødvendigvis har samme lyster som en selv. Man skal huske at tilbyde dem ting, man ikke nødvendigvis selv kan lide, måske er det lige netop den slags de kan bruge til noget...

Anmeld

19. april 2011

patella

Corn skriver:

Her bager vi hver/hveranden dag boller.

Vi bruger en langstidhævende "kold" dej, laver dobbelt portion og bager to dage i træk. Vi kommer 100 gram rugmel/havregryn/fuldkornshvede osv i for hver 350-400 gram hvedemel.

Det er skønt med friskbagt brød, og tager kun tyve minutter at bage dem. Og så er det nemt lige at smide en bolle i tasken, hvis vi skal ud af døren, den bliver knap så tam som en madpakke

Jeg bager også vores boller selv (som dem du beskriver) og dem kan han lide - i perioder... èn ting er sikker, er der pålæg på, blir de IKKE spist. Jeg kan til nøds få ham til det, hvis der kun er smør på

Men er det ok som frokost? Er det groft nok tænker jeg? Hvordan serverer du dem for mindre børn (er ikke klar over hvor store dine børn er )

Anmeld

19. april 2011

Vial

patella skriver:

Måske bare avocadomad. Evt med æbel eller banan moset i. Den er så dejlig smagsneutral sådan en avocado.

Sildepostej kan man få i næsten alle supermarkeder. Det er en lille rulle.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. april 2011

patella

MoarHvidovre skriver:

Lina spiste rugrbrød kun med smør på i flere måneder. Jeg havde også som dig forsøgt alt muligt og så endte det bare med, at hun intet spiste. Ellers kommer det lidt i perioder, hvad de vil spise på deres rugbrød. Luka vil f.eks. kun have leverposteg på sin madpakke nogen dage og så får han bare det.

Jeg laved rugbrødsstænger af et helt rugbrød (som ikke var i skiver). Så skar jeg det ud i større stænger (ligesom ostehaps). Nogen gange puttede jeg dem i ovnen, så de fik en lidt sprød flade. Det var et hit hos os.

Det lyder lækkert... men det var ikke for tørt for hende?

Anmeld

19. april 2011

patella

Bondepigen skriver:

Ja, man har nogle gange tendens til at glemme alt om en slags pålæg, hvis det først er kommet ud en gang.... Men prøv at lave små stykker med forskellige ting på hver dag... Men sørg for at der i hvert fald er et eller andet han kan lide på tallekenen...

Og så skal man huske på at ens børn ikke nødvendigvis har samme lyster som en selv. Man skal huske at tilbyde dem ting, man ikke nødvendigvis selv kan lide, måske er det lige netop den slags de kan bruge til noget...

Ja du har meget ret! Jeg vil afprøve makrel igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.