Gi´ mig nogle alternativer til det dumme rugbrød... ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.148 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. april 2011

patella

Jeg er ved at køre så sur i det - min dreng, 16 måneder, gider bare ikke det rugbrød. Hvis det går godt, så spiser han et ½ stk. men KUN hvis der er æg på. Det er faktisk det eneste han gider at spise som pålæg. Han kan ikke lide leverpostej, spegepølse eller noget af det jeg selv laver, f.eks. torskerogn rørt sammen med æg og mayonaise.. Det ender ofte med at han får A38 med en halv banan og rugbrødsdrys (uden sukker, bare ren rugbrød) Og det gider han godt, men det kan han jo altså bare ikke få hver dag, selvom det ikke er usundt. 

Hvad skal jeg finde på? Jeg er ikke af den holdning, at han ABSOLUT bare skal spise det rugbrød hver dag til middag, koste hvad det vil, jeg har bare brug for nogle alternativer, der mætter lige så godt og er sunde...

Hvad gør I, hvis det glipper med rugbrødet, eller er der nogle herinde der evt. helt har droppet det og fast gir noget andet?

Hjælp en fortvivlet og jeg vil blive glad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Krisørensen

Jeg mangler selv gode råd. Min søn på 14 måneder gider heller ikke spise rugbrød, og jeg er også selv tom for hvad man kan give dem udover, som du selv skriver, yoghurt. Så jeg følger lige med og håber der er nogen, der har nogen gode råd.....

Anmeld

19. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville bare give ham rugbrød med æg på. Vi har også haft problemer med, at få børnene til, at spise rugbrød. Lina spiste i en lang periode bare med smør på. Lige nu er det torskerogn der hitter og så får de bare det.

Hvad med nogen rugbrødsstænger?

Anmeld

19. april 2011

Bondepigen

Lav det til øllebrød med lidt mælk i...? Ellers så lad ham spise det med det han kan lide... Har i prøvet alt pålæg? Hvad med makrel, det kan mange børn lide...

Anmeld

19. april 2011

Vial

SILDEPOSTEJ!

Børn elsker det...

Gurgamole. Det elsker mine børn.

Du kan evt prøve bondebrød. Ikke det mest nærende, men det glider måske lettere ned.

Ved ikke om du kan bruge det til noget.

Anmeld

19. april 2011

Pikku Myy

Er det brøddet eller pålægget der er problemet?

Min søn havde også en lang periode hvor han ikke rigtig gad spise rugbrød. Åh, sikke krumspring vi havde gang i. Så en dag havde de ikke lige det rugbrød vi plejede at købe, så vi købte noget andet. Vupti - så spiste han med glæde.

Så hvis du endnu ikke har gjort det, vil jeg råde dig til at prøve at skifte rugbrødsmærke.

Anmeld

19. april 2011

patella

Krisørensen skriver:

Jeg mangler selv gode råd. Min søn på 14 måneder gider heller ikke spise rugbrød, og jeg er også selv tom for hvad man kan give dem udover, som du selv skriver, yoghurt. Så jeg følger lige med og håber der er nogen, der har nogen gode råd.....

Du er velkommen - dejligt man ikke er den eneste

Anmeld

19. april 2011

patella

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville bare give ham rugbrød med æg på. Vi har også haft problemer med, at få børnene til, at spise rugbrød. Lina spiste i en lang periode bare med smør på. Lige nu er det torskerogn der hitter og så får de bare det.

Hvad med nogen rugbrødsstænger?

Jo man kan jo vælge bare at give æg. Har også overvejet det - men jeg tænker at han jo har brug for varieret mad... Hvor længe fik hun så bare torskerogn. En uge eller hvordan? Og skal man så prøve til med noget andet ind i mellem?

Jeg blir nødt til at spørge hvad du mener med rugbrødsstænger?  Altså bare ren rugbrød eller med pålæg?

Anmeld

19. april 2011

Corn

Her bager vi hver/hveranden dag boller.

Vi bruger en langstidhævende "kold" dej, laver dobbelt portion og bager to dage i træk. Vi kommer 100 gram rugmel/havregryn/fuldkornshvede osv i for hver 350-400 gram hvedemel.

Det er skønt med friskbagt brød, og tager kun tyve minutter at bage dem. Og så er det nemt lige at smide en bolle i tasken, hvis vi skal ud af døren, den bliver knap så tam som en madpakke

Anmeld

19. april 2011

patella

Bondepigen skriver:

Lav det til øllebrød med lidt mælk i...? Ellers så lad ham spise det med det han kan lide... Har i prøvet alt pålæg? Hvad med makrel, det kan mange børn lide...

Jeg har prøvet med forskelligt pålæg - kylling, kalkun osv. Men det holder kun ganske kort, så kommer det ud efter den første firkant. Makrel har jeg faktisk kun afprøvet én gang, hvor det også bare kom ud, måske jeg skulle prøve igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.