Spørger her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

Vingummien

Loppe skriver:

Jeg sad netop og undrede mig over det samme. Og ærlig talt, så kan jeg ikke se det forkerte i at man i dette tilfælde ikke får børnepenge.

Nej faktisk ik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

eElak

Som flere har skrevet i tråden, så er der stor forskel på om men direkte fravælger at betale til inst. (af forskellige grunde) eller om der er tale om f.eks. fejlberegning eller efterberegning af friplads. 

Sidstnævnte har jeg slet intet problem med... førstnævnte havde jeg ikke overvejet kunne være et problem, for tænker lidt at der findes jo (delvis) friplads... og de mennesker som ikke har en stor indtægt, får automatisk hjælp på den måde.. og hvis man ellers har problemer med at betale for sit barns pasning- så skulle man nok få sin økonomi gået efter ;-)

Jeg vidste ikke sikkert at man bare kunne lade være med at betale . men har som sagt aldrig tænkt over det...

Men helt ærligt - det er ikke pædagogernes job at afvise forældrene i døren... Afregningen for pasningen sker et helt andet sted end i selve inst.

Håber bare at de forkerte ikke bliver ramt af den nye lov - som jeg (utroligt nok) synes ganske udmærket om...  

Anmeld

18. april 2011

Ranarupta

henh01 skriver:

det vil aldrig komme til at gå ud over barnet at forælderne ikke betaler.. Det handler dels om det inkluderende samfund vi i DK lever efter

Nej, det kan jeg godt se. Og det kan jeg godt lide.

Tænker bare, om det måske er for nemt for nogle, at lade være... Men for langt størstedelen er det nok ikke et decideret valg, men af nød...

Anmeld

18. april 2011

Mi

Som skrevet så rammer man jo bare børnene, hvis de blev afvist i institutionerne. Men syntes virkeligt at det er et godt tiltag at forældre som skylder kommunen penge for pasning automatisk bliver trukket i børnepengene. Det virker da også lidt mærkeligt at kommunen udbetaler penge til borgere som skylder kommunen penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.