Spørger her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
23 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Vingummien

Jeg forstår ik helt, hvordan kan man skylde penge til f.eks vuggestue? For jeg trode ens barn røg ud af vuggestuen hvis man ikke betalte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

henh01

sådan er det ikke i DK. Alle har ret til pasning af sit barn og dem der ikke betaler vil få det skyldige beløb som skattegæld og dermed afdrage indover siot fradrag, løn og børnepenge. Hvorfor det er sådan ved jeg ikke..

Anmeld

18. april 2011

Ranarupta

Vingummien skriver:

Jeg forstår ik helt, hvordan kan man skylde penge til f.eks vuggestue? For jeg trode ens barn røg ud af vuggestuen hvis man ikke betalte

Det troede jeg også... Altså at de afviste at modtage barnet.

Anmeld

18. april 2011

Vingummien

henh01 skriver:

sådan er det ikke i DK. Alle har ret til pasning af sit barn og dem der ikke betaler vil få det skyldige beløb som skattegæld og dermed afdrage indover siot fradrag, løn og børnepenge. Hvorfor det er sådan ved jeg ikke..

Oki vildt nok

Anmeld

18. april 2011

Vingummien

Ranarupta skriver:

Ja, burde man egentlig

Anmeld

18. april 2011

henh01

Ranarupta skriver:

det vil aldrig komme til at gå ud over barnet at forælderne ikke betaler.. Det handler dels om det inkluderende samfund vi i DK lever efter

Anmeld

18. april 2011

LISBETH:-)

Det er fordi man er bange for at mange af de børn der har stort behov for at komme væk hjemmefra også er dem hvor forældre ikke betaler. Altså børn der måske er på nippet til at bliver fjernet hjemmefra mv.

Anmeld

18. april 2011

Vingummien

lisbeth2910 skriver:

Det er fordi man er bange for at mange af de børn der har stort behov for at komme væk hjemmefra også er dem hvor forældre ikke betaler. Altså børn der måske er på nippet til at bliver fjernet hjemmefra mv.

På den måd ekan jeg selvfølgelig godt se det, slet ikke det. men for nogle tænke rjeg bare at det er en "nem" løsning. Men selvf ikk efter den nye regel

Anmeld

18. april 2011

DK

Også fordi at hvis forældrene ikke har så mange penge kommer jo ikke i en bedre økonomisk situation af at de bliver nødt til at blive hjemme fra jobbet (hvis de har sådan et) for at passe ungerne, fordi de er blevet afvist af institutionen! Så er det smart at vi har en velfærdsstat hvor vi bruger penge på administrativt at trække pengene for de mennesker der ikke selv kan holde styr på den side af deres liv!

Anmeld

18. april 2011

Sara.

Jeg har skyldt penge for vuggestue.

Jeg fik delvis friplads og betalte omkring 2000 kr om mdr... Det var så regnet forkert ud (vi endte med at tjene lidt mere end vi troede) og derfor kom vi til at skylde lidt penge.

Vi fik et brev og fik lavet en afdragsordning over 4 mdr hvor vi så betalte tilbage...

Så man kan også godt skylde hvor man ikke har valgt det fordi man ikke ville / kunne batale!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.