Hvorfor får jeg så ondt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.152 visninger
26 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Anonym trådstarter

Når jeg har haft en dag, hvor jeg har gået en del, så for jeg så frygtelig ondt nederst i ryggen. Enten over højre eller venstre balle. Så jeg til sidst må vralte afsted som en eller anden idiot. Første gang det skete og jeg spurgte herinde var der flere der sagde, at det nok bare var en nerve i klemme. Men det sker HVER gang jeg har gået meget nu! Fx i dag. Sølle 3 kilometer på gåben, det kunne kroppen åbenbart ikke klare. Suk Har nu virkelig ondt nederst i ryggen over højre balle.

Er næsten halvvejs i graviditeten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Turtles

Uden helt at vide det.. Kunne det måske så være noget bækkenløsning du har?? For det gør da onst når man bevæger sig..?
Har ikke slev haft det så ved det ikke??
Men jeg kan huske at jeg også ret tidligt i min graviditet begyndte at vralte, da det gjorde ondt når jeg gik, og på den måde fik jeg mindre ondt?? Men det var "bare" fordi det hele gav sig og blev tungt, så jeg forsøgte med at binde et tørklæde stramt under maven så det holdte lidt på det, og det hjælp??

Håber det kan bruges???

Anmeld

18. april 2011

Madam Blå

Det lyder som min bækkenløsning.. Mine smerter sidder omkring venstre balle, og op i lænden. Og det bliver utåleligt, hvis jeg går for langt. Og at gå langt er max to km.

Har du været ved lægen?

Håber det går over, og bare er bækkensmerter  For bækkenløsning er en strid satan. Ja undskyld sproget

Anmeld

18. april 2011

Chr-Hei

Av av .. Lyder også som min start på bækkenløsning det startede også nede i den ene side ved ballen og gik så stille længere opad i lænden for nu at være gået helt om foran :/ Håber for dig du ikke kommer til døje for meget med det for det gør godt nok AVS!!

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Turtles skriver:

Uden helt at vide det.. Kunne det måske så være noget bækkenløsning du har?? For det gør da onst når man bevæger sig..?
Har ikke slev haft det så ved det ikke??
Men jeg kan huske at jeg også ret tidligt i min graviditet begyndte at vralte, da det gjorde ondt når jeg gik, og på den måde fik jeg mindre ondt?? Men det var "bare" fordi det hele gav sig og blev tungt, så jeg forsøgte med at binde et tørklæde stramt under maven så det holdte lidt på det, og det hjælp??

Håber det kan bruges???

Jeg havde godt tænkt på bækkenløsning, men jeg synes bare ikke de symptomer jeg læser passer helt på.. Men det kunne godt ske, at jeg skulle have fat i lægen!

Men ja, det hjælper nemlig at vralte, selvom det ser skørt ud

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Kristinav skriver:

Det lyder som min bækkenløsning.. Mine smerter sidder omkring venstre balle, og op i lænden. Og det bliver utåleligt, hvis jeg går for langt. Og at gå langt er max to km.

Har du været ved lægen?

Håber det går over, og bare er bækkensmerter  For bækkenløsning er en strid satan. Ja undskyld sproget

Øv, jeg håber ikke det er det! Har ikke været ved lægen, fordi det jo ikke er noget jeg døjer med kronisk, men logisk set har jeg det jo så nok også noget at gøre med, at jeg sidder på min flade røv de fleste dage og læser. Det er ikke tit jeg går længere end et kort stykke, men når jeg gør, gør det ondt. Må hellere ringe til lægen i morgen, magter virkelig ikke hvis det er bækkenløsning, for der er dælme længe til termin!

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Heidi-ra skriver:

Av av .. Lyder også som min start på bækkenløsning det startede også nede i den ene side ved ballen og gik så stille længere opad i lænden for nu at være gået helt om foran :/ Håber for dig du ikke kommer til døje for meget med det for det gør godt nok AVS!!

Øv, jeg håber ikke det er det! Og er ked af du døjer Må hellere få ringet til lægen, kan jeg godt høre på det hele!

Anmeld

18. april 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Øv, jeg håber ikke det er det! Og er ked af du døjer Må hellere få ringet til lægen, kan jeg godt høre på det hele!

Ja, det synes jeg. Lægen kan ikke gøre noget ved det, men kan sende dig videre til en fysioterapeut. Jeg går til fys og det hjælper mig utrolig meget

Og jo hurtigere det bliver opdaget, hvis det er bækkenløsning, jo mindre "skade" når du at gøre på dig selv. Der er mange øvelser og måder at bevæge sig på, som kan afhjælpe bækkenløsning. Så der er håb forude

Men håber da selvfølgelig at det er midlertidigt, og du ikke skal døje med det længe. God bedring!

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Kristinav skriver:

Ja, det synes jeg. Lægen kan ikke gøre noget ved det, men kan sende dig videre til en fysioterapeut. Jeg går til fys og det hjælper mig utrolig meget

Og jo hurtigere det bliver opdaget, hvis det er bækkenløsning, jo mindre "skade" når du at gøre på dig selv. Der er mange øvelser og måder at bevæge sig på, som kan afhjælpe bækkenløsning. Så der er håb forude

Men håber da selvfølgelig at det er midlertidigt, og du ikke skal døje med det længe. God bedring!

Tak for rådet og tak for svaret! 

Anmeld

18. april 2011

katrine7

Ville egentlig også gerne vide det. Jeg er 25+5 idag, er blevet sat ned i tid på jobbet netop pga ryggen, så arbejder kun 3 timer af gangen. (Går meget på mit job, og også til og fra bussen, hvor der er 1½ km hver vej).

Nu kan det så også trække om foran nede i lysken af, og ned mod låret, og tænker også lidt bækkenløsning?

Selvom jeg bestemt ikke håber det, men at det "bare" er min ryg der driller..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.