Nye regler fra juni (Kun 6 timer på fødestuen?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

hvordan forstod du det sådan? hihi

Nej, det skal man bestemt ikke! Du kan frit udskrive dig, men hvis du gør det "mod deres vilje" så dækker deres "garantier" ikke... dvs hvis jeg var forblødt derhjemme kunne Daniel ikke sagsøge dem for fejlbehandling

Men du har altid ret til at udskrive dig, medmindre du er tvangsindlagt... så er du jo umyndiggjort på det punkt! Men har aldrig hørt om nogen der bliver tvangsindlagt i forbindelse med en fødsl hæhæ

Min jordemoder vil have mig indlagt pga. epilepsien... Jeg kan ikke se det er nødvendigt... 

Hun kontakter en overlæge som vil se på sagerne om det er nødvendigt eller ej..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Mira0911

alberts mor<3 skriver:

de kan kun råde, og så kan du bestemme om du vil hører efter eller ej(;

Ja... Men prøver igen næste gang jeg skal til jordemoder og forklare det igen til at jeg ikke ønsker det... 

Anmeld

17. april 2011

miinimeal

MoarJ skriver:

Ja... Men prøver igen næste gang jeg skal til jordemoder og forklare det igen til at jeg ikke ønsker det... 

ja prøv du det(:

Anmeld

17. april 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Min jordemoder vil have mig indlagt pga. epilepsien... Jeg kan ikke se det er nødvendigt... 

Hun kontakter en overlæge som vil se på sagerne om det er nødvendigt eller ej..

tag det som det kommer...

de kan aldrig tvinge dig, kun anbefale dig at gøre tingene som de synes...

i langt de fleste tilfælde synes jeg det er fornuftigt at lytte til deres anbefalinger, men når det kommer dertil at de anbefaler noget af principelle årager så stå jeg lidt af... Vi kom på barselshotellet (væk fra barselsgangen) og de sagde til os da vi kom at de havde mega travlt så vi skulle ikke regne med de kunne komme og hjælpe os.. hvorfor så blive der? næh.. vi ville bare gerne hjem og have ro på vores lille familie Men havde lægen sagt "vi beholder dig her på barselsgangen, for vi er ikke trygge ved ikke at holde øje med dig" så var jeg blevet.. sten sikkert

Anmeld

17. april 2011

MaybeBaby

benjamins'mor skriver:

Det er kun hvis du ikke er ung..

Hvis du er ung og de mener du har behov for at være indlagt på barselsgangen skal du det..

Jeg er ikke helt ung 27, så det bliver nok mere ambulant for mit vekommende...

Anmeld

17. april 2011

MaybeBaby

mortilj skriver:

Jep det er rigtigt nok.. og hvis fødslen er forløbet som den skal, og der ingen komblikationer er efterfølgende synes jeg egentlig det er fint nok.. Jeg tog selv hjem efter jeg lige havde fået sovet lidt da jeg fik min dreng..

Jeg var 20 og alene, og havde brug for at sove efter 32 timer i aktiv fødsel, og det fik jeg lov til inde på sygehuset imens de søde sygeplejersker hjalp lidt med den lille.. derefter tog vi hjem, og der har aldrig været problemer.. Amningen kom op og køre, dog kunne jeg ikke amme mere end 2 mdr, men det har ikke noget med den tidlige udskrivning at gøre..

Det er også helt korrekt - hvis alt går vel vil jeg altså også helst hjem. Når man bare ved at man kan tisse og amme, så kan man jo ligeså god komme hjem og sove i egen seng

Anmeld

17. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

tag det som det kommer...

de kan aldrig tvinge dig, kun anbefale dig at gøre tingene som de synes...

i langt de fleste tilfælde synes jeg det er fornuftigt at lytte til deres anbefalinger, men når det kommer dertil at de anbefaler noget af principelle årager så stå jeg lidt af... Vi kom på barselshotellet (væk fra barselsgangen) og de sagde til os da vi kom at de havde mega travlt så vi skulle ikke regne med de kunne komme og hjælpe os.. hvorfor så blive der? næh.. vi ville bare gerne hjem og have ro på vores lille familie Men havde lægen sagt "vi beholder dig her på barselsgangen, for vi er ikke trygge ved ikke at holde øje med dig" så var jeg blevet.. sten sikkert

Ja.. 

Som sagt, ser jeg bestemt ikke nogen grund til at beholde mig efter fødslen, når jeg IKKE har haft anfald eller taget medicin i 2 år! 

Anmeld

17. april 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Ja.. 

Som sagt, ser jeg bestemt ikke nogen grund til at beholde mig efter fødslen, når jeg IKKE har haft anfald eller taget medicin i 2 år! 

næh... måske ikke! Altså det er jo ekstremt få der får anfald pga. fødsel, og hvis du følger anbefalingerne med at få epi osv så du ikke bliver FOR udmattet så kan jeg ikke se hvorfor du skulle være i større risiko end så mange andre... hvis nu fødslen går skidt og du skal bruge en masse ekstra krudt så er det måske en god idé at blive lidt længere bagefter så de lige kan sikre sig du ikke får en anfald.. men tag det som det kommer, søde er sikker på I nok skal finde en løsning der passer Jer allesammen

Anmeld

17. april 2011

An&Jo

MaybeBaby skriver:

Det er også helt korrekt - hvis alt går vel vil jeg altså også helst hjem. Når man bare ved at man kan tisse og amme, så kan man jo ligeså god komme hjem og sove i egen seng

præcis.. men jeg var nu glad for at jeg lige kunne få lidt søvn inden jeg tog hjem, for skulle hjem til en hverdag som alene mor, og efter 32 timer i aktiv fødsel er man altså ænt smadret..

Anmeld

17. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

næh... måske ikke! Altså det er jo ekstremt få der får anfald pga. fødsel, og hvis du følger anbefalingerne med at få epi osv så du ikke bliver FOR udmattet så kan jeg ikke se hvorfor du skulle være i større risiko end så mange andre... hvis nu fødslen går skidt og du skal bruge en masse ekstra krudt så er det måske en god idé at blive lidt længere bagefter så de lige kan sikre sig du ikke får en anfald.. men tag det som det kommer, søde er sikker på I nok skal finde en løsning der passer Jer allesammen

Skal helt klar have en epi... Den er fantastisk... 

Tager snakken igen med jordemoderen til næste samtale... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.