Nye regler fra juni (Kun 6 timer på fødestuen?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Benjamins'mor

MaybeBaby skriver:

Hej piger. Jeg snakkede med én, der kom ind i butikken, hvor jeg står, som er sat 1 dag før mig. Hun siger så at der fra juni indtræder nye regler, som betyder at går alt fint til fødslen, så tager man hjem efter kun 6 timer. Også 1. gangsfødende. Nogle der har hørt dette?

/Mette

Det er kun hvis du ikke er ung..

Hvis du er ung og de mener du har behov for at være indlagt på barselsgangen skal du det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

An&Jo

Jep det er rigtigt nok.. og hvis fødslen er forløbet som den skal, og der ingen komblikationer er efterfølgende synes jeg egentlig det er fint nok.. Jeg tog selv hjem efter jeg lige havde fået sovet lidt da jeg fik min dreng..

Jeg var 20 og alene, og havde brug for at sove efter 32 timer i aktiv fødsel, og det fik jeg lov til inde på sygehuset imens de søde sygeplejersker hjalp lidt med den lille.. derefter tog vi hjem, og der har aldrig været problemer.. Amningen kom op og køre, dog kunne jeg ikke amme mere end 2 mdr, men det har ikke noget med den tidlige udskrivning at gøre..

Anmeld

17. april 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Hvordan kan man udskrive sig selv før tid? 

skrev at vi udskrev os selv inden de anbefalede at vi gik de vil gerne have at man bliver 2 døgn efter et kejsersnit, men det havde vi ikke lyst til... hun kom ud torsdag morgen, jeg blødte en del og var derfor længe på opvågning og inden jeg havde fået følelsen ordentligt tilbage i benene var det blevet aften og så kunne vi ligeså godt blive og sove.. men næste morgen pakkede vi vores sager og da vi var færdige med diverse undersøgelser tøffede vi hjem

Anmeld

17. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

skrev at vi udskrev os selv inden de anbefalede at vi gik de vil gerne have at man bliver 2 døgn efter et kejsersnit, men det havde vi ikke lyst til... hun kom ud torsdag morgen, jeg blødte en del og var derfor længe på opvågning og inden jeg havde fået følelsen ordentligt tilbage i benene var det blevet aften og så kunne vi ligeså godt blive og sove.. men næste morgen pakkede vi vores sager og da vi var færdige med diverse undersøgelser tøffede vi hjem

Altså du skrev en besked til personalet eller hvordan skal det forståes? 

Jeg står nemlig i en situation, jeg helst ikke vil, og det sagde jeg også til min jordemoder i Torsdags... 

Jeg har ikke haft anfald i 2 år eller taget medicin siden Julie blev født, men alligevel vil de holde på mig når jeg har født, og det ønsker jeg bestemt ikke... 

Så vil jo gerne vide hvad man gør for at komme hjem før tid... Ønsker at komme hjem efter nogle timer, når jeg har født.. 

Anmeld

17. april 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Jeg står nemlig i en situation, jeg helst ikke vil, og det sagde jeg også til min jordemoder i Torsdags... 

Jeg har ikke haft anfald i 2 år eller taget medicin siden Julie blev født, men alligevel vil de holde på mig når jeg har født, og det ønsker jeg bestemt ikke... 

Så vil jo gerne vide hvad man gør for at komme hjem før tid... Ønsker at komme hjem efter nogle timer, når jeg har født.. 

jeg sagde bare til dem "vi vil gerne hjem nu" og så fortalte de om konsekvenserne ved det og vi blev enige om at jeg udskrev mig på eget ansvar og at de havde underrettet mig om deres anbefalinger osv osv.. Jeg havde jo min mor derhjemme så jeg følte mig helt tryg ved at tage hjem

Forstår ikke helt hvad du mener med om jeg skrev en besked til dem?

Anmeld

17. april 2011

miinimeal

MoarJ skriver:

du må rent faktisk tage hjem når du vil da de ikke kan tvinge dig til at blive, de kan kun råde, men de kan ikke tvinge(;

Anmeld

17. april 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

jeg sagde bare til dem "vi vil gerne hjem nu" og så fortalte de om konsekvenserne ved det og vi blev enige om at jeg udskrev mig på eget ansvar og at de havde underrettet mig om deres anbefalinger osv osv.. Jeg havde jo min mor derhjemme så jeg følte mig helt tryg ved at tage hjem

Forstår ikke helt hvad du mener med om jeg skrev en besked til dem?

Forstod sådan på dig at man skulle skrive "ansøgning agtig" halløj for at udskrive sig selv... 

Anmeld

17. april 2011

Mira0911

alberts mor<3 skriver:

du må rent faktisk tage hjem når du vil da de ikke kan tvinge dig til at blive, de kan kun råde, men de kan ikke tvinge(;

Okey - Os hvis en overlæge mener det er det bedste at jeg bliver? Min jordemoder kontakter nemlig en overlæge som skal kigge på sagerne om det skal være nødvendigt... Jeg håber ikke og ønsker ikke at det bliver nødvendigt.. 

Er også anden gangsfødende... 

Anmeld

17. april 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Forstod sådan på dig at man skulle skrive "ansøgning agtig" halløj for at udskrive sig selv... 

hvordan forstod du det sådan? hihi

Nej, det skal man bestemt ikke! Du kan frit udskrive dig, men hvis du gør det "mod deres vilje" så dækker deres "garantier" ikke... dvs hvis jeg var forblødt derhjemme kunne Daniel ikke sagsøge dem for fejlbehandling

Men du har altid ret til at udskrive dig, medmindre du er tvangsindlagt... så er du jo umyndiggjort på det punkt! Men har aldrig hørt om nogen der bliver tvangsindlagt i forbindelse med en fødsl hæhæ

Anmeld

17. april 2011

miinimeal

MoarJ skriver:

Okey - Os hvis en overlæge mener det er det bedste at jeg bliver? Min jordemoder kontakter nemlig en overlæge som skal kigge på sagerne om det skal være nødvendigt... Jeg håber ikke og ønsker ikke at det bliver nødvendigt.. 

Er også anden gangsfødende... 

de kan kun råde, og så kan du bestemme om du vil hører efter eller ej(;

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.