skal jeg opgive at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

mia1981

Talbutikken skriver:

Hvis du har valgt at stoppe ammingen helt, kan du få nogle pille hos længe som vil stoppe mælkeproduktionen

ok tak  Sundhedsplejesken ville komme imorgen og tale om det, så må vi se.... men hun vil nok holde på jeg ammer... syntes bare ikke jeg har tiden, da han kun sover meget meget lidt på min mælk. Har lige givet ham 80 ml her til middag og nu har han sovet i 2 timer, så tror bestem at han havde brug for noger MAD.

Fald lige over dine billeder... kan det passe jeg har læst om din datter i et blad???   Håber du er bare lidt ok, nu den lille er kommet... sender dig lige et kæmpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

fif

Albert/Alberthe1 skriver:

Jeg har gået til ammeaften ved 2 jordemøder!! De fortalte at der nemt kunne gå 5-6 uger inden amningen kører ordentligt, men man skulle bare have tålmodighed!! Flasken giver ham den ro, da han bliver mæt! Når jeg så siger mæt, mener jeg mæt somnår vi har spist alt for meget og bare vil ligge ned på sofaen!! Det falder så tungt, det modermælkserstatning!

Jeg ville ikke opgive amningen endnu... Derimod ville jeg bare klø på og amme lidt oftere!!

Modermælkserstatningen kan også give dit barn hård mave, og der er intet der er så surt som et barn der ikke kan komme af med aff.

Men det er bare min mening og hvad jeg har fået fortalt!!

Knus Camilla

Anmeld

18. april 2011

mia1981

fif skriver:

Ja det ville også være hyggeligt, men er som sagt alene med 2 børn og syntes ikke rigtig jeg kan byde den store det her i 6 uger...

Ville super gerne amme, men overskudet er der bare ikke

Anmeld

18. april 2011

Tulle28

Min mælk var dårligt nok faldet til 5 dage efter fødslen... Så synes da det er lidt tidligt at give op? Og når du giver flaske, øger du jo ihvertfald IKKE produktionen. Grunden til din baby sover bedre på MME er måske fordi det ligger lidt tungere i maven, snarere end at han ikke bliver mæt af din. Og så er der jo også tryghed i at ligge ved brystet.

Men jeg synes jeg fornemmer på dine svar at du allerede har besluttet dig til ikke at amme... Og så er det jo den rigtige beslutning, uanset hvad vi andre så synes 

Held og lykke med det

Tulle, som stadigvæk ammer på 13 måned...

Anmeld

18. april 2011

birthee

mia1981 skriver:

Det er lige sådan jeg har det... føler jeg er ingenting for min store dreng..

Gav idag jonathan 80 ml her til middag og han har bare sovet så godt siden.... men mine bryster spænder meget nu, hvad skal jeg gøre ved det

Altså selvfølgelig er det godt at amme, men det skal jo ikke være for en hver pris... Jeg kunne sikkert også godt have fået amningen til at fungere, men havde problemer med at amme min søn, og hvis jeg skulle have fået det her til at fungere, sagde sygeplejersken at jeg skulle regne med 2-3 dage ekstra på sygehuset ud over de 2 jeg havde været der... det orkede jeg bare ikke - så få mere overskud hvis du mener det er det bedste for jer

Anmeld

25. april 2011

hilma

Det kan jo tage op til 3 uger før amningen er helt i top der findes en spray der hjælper på nedløbsrefleksen. men det er altid bedst lige at tale med læge eller SP om det inden brug, ikke fordi det er receptpligtigt, men bare for en ordens skyld 

Men ja, du er moren og kender dit barn bedst og kan bedst skønne det bedste for dit barn

Anmeld

25. april 2011

JustAnotherName

mia1981 skriver:

min søn er nu 5 dage... amning er gået godt, men han får ind i mellem en flaske når han har ammet i en time eller 2....

Syntes der falder en helt helt anden ro over ham når han har fået flasken..

Syntes i jeg skal prøve at give lidt flere flasker, da han ikke rigtig virker mæt af brystet

Am, am, am !!! For hver flaske han får, mister din mælkeproduktion smilulans. Lad ham spise hos dig en MASSE, særligt i starten. Når det går uden problemer, så ville det være ærgeligt at opgive.

Jeg kæmpede en brav kamp for at det skulle lykkes med mit andet barn. Og stædigheden var stor, fordi mit første barn endte med at få flaske.

Jeg har intet ondt at sige om at børn får flaske, slet ikke.
Men kan man amme, så er det bare om at holde ved og kæmpe lidt for det.

Så jeg syntes klart at I skal lade være med at give for meget flaske.
Og STOLE PÅ, at hvis du bare ammer, når han melder sit behov, så kan du godt mætte ham!!   TRO PÅ DIG SELV OG DINE BRYSTER  

Anmeld

25. april 2011

JustAnotherName

Med det sagt, så ja - Det er DIG der er moren, og dig der ved bedst!!

Men spørger du om min mening, s¨å syntes jeg man skal gøre sit til, at amningen kommer til at køre. Mange bliver nemt i tvivl og usikre.
Men jeg tror på, når nu du kan amme uden større besvær, at det bare er et spørgsmål om at give det den fornødne tid!!

Med tiden kan han slubre et måltid i sig på kort tid. Så skal du nok få lidt mere frie hænder igen

Anmeld

25. april 2011

Talbutikken

mia1981 skriver:

ok tak  Sundhedsplejesken ville komme imorgen og tale om det, så må vi se.... men hun vil nok holde på jeg ammer... syntes bare ikke jeg har tiden, da han kun sover meget meget lidt på min mælk. Har lige givet ham 80 ml her til middag og nu har han sovet i 2 timer, så tror bestem at han havde brug for noger MAD.

Fald lige over dine billeder... kan det passe jeg har læst om din datter i et blad???   Håber du er bare lidt ok, nu den lille er kommet... sender dig lige et kæmpe

Jo, det kan godt passe at du har læst om min datter i Ude & Hjemme. Lillepigen har bragt noget glæde tilbage i vores lille hjem, men der er dage hvor det er svære en andre, at balancere mellem nybagt forældre lykke og dyb sorg over tabet af vores store pige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.