skal jeg opgive at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.289 visninger
28 svar
0 synes godt om
17. april 2011

mia1981

min søn er nu 5 dage... amning er gået godt, men han får ind i mellem en flaske når han har ammet i en time eller 2....

Syntes der falder en helt helt anden ro over ham når han har fået flasken..

Syntes i jeg skal prøve at give lidt flere flasker, da han ikke rigtig virker mæt af brystet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

henh01

Det er helt op til dig selv, mendu skal huske på at når du begynder at give flaske så bliver din produktion sat ned så du ikke producerer nær så meget mælk som ellers.. (Hvis altså ikke du pumper ud?? ) Jeg supl. selv med MME allerede da min søn var 4 dage gammel fordi han fik gulsot og var meget slap. Jeg stoppede helt med at amme da han var 1½ mdr fordi jeg simpelthen ikke producerede nok mælk til at mætte ham. Kunne heller ikke pumpe noget ud han kunne få da jeg bare ikke havde nok. Så min erfaring er at hvis man begynder at supl med MME så er det meget svært at få produktionen op igen. Men du ved hvad der fungere for dig

Anmeld

17. april 2011

mia1981

henh01 skriver:

Det er helt op til dig selv, mendu skal huske på at når du begynder at give flaske så bliver din produktion sat ned så du ikke producerer nær så meget mælk som ellers.. (Hvis altså ikke du pumper ud?? ) Jeg supl. selv med MME allerede da min søn var 4 dage gammel fordi han fik gulsot og var meget slap. Jeg stoppede helt med at amme da han var 1½ mdr fordi jeg simpelthen ikke producerede nok mælk til at mætte ham. Kunne heller ikke pumpe noget ud han kunne få da jeg bare ikke havde nok. Så min erfaring er at hvis man begynder at supl med MME så er det meget svært at få produktionen op igen. Men du ved hvad der fungere for dig

Altså det virker som om jeg har mælk nok, men bare at han ikke bliver ørdenligt mæt

Anmeld

17. april 2011

Nessie

Hvis du pørger sundhedsplejersken, vil de råde dig til at drikke masser af vand og amme så meget som overhovedet muligt,  for at sætte mælkeproduktionen op.
Jeg måtte selv opgive efter ca 5 uger, da min søn skulle lægges til hele tiden, og ikke sov ret længe ad gangen. Amningen gik fint til at starte med, men efter et par uger, var der ikke mæk, der var løbet ud om natten, og jeg havde heller ikke brystspændinger.

Mærk efter på din egen krop, og lyt til din intuition, og vær forberedt på, at amningen bliver kortvarig, hvis du allere nu supplerer med MME

Anmeld

17. april 2011

mia1981

Nessie skriver:

Hvis du pørger sundhedsplejersken, vil de råde dig til at drikke masser af vand og amme så meget som overhovedet muligt,  for at sætte mælkeproduktionen op.
Jeg måtte selv opgive efter ca 5 uger, da min søn skulle lægges til hele tiden, og ikke sov ret længe ad gangen. Amningen gik fint til at starte med, men efter et par uger, var der ikke mæk, der var løbet ud om natten, og jeg havde heller ikke brystspændinger.

Mærk efter på din egen krop, og lyt til din intuition, og vær forberedt på, at amningen bliver kortvarig, hvis du allere nu supplerer med MME

Det er mere fordi jeg har en søn på 7 også og jeg er alene med dem.... og derfor er dte lidt svært at side 1-2 timer af gangen

Anmeld

17. april 2011

Mumto3

5 dage... i min verden så er amning slet slet ikke kommet op og stå på det tidspunkt. Det er HELT normalt at baby ammer hver anden time. Deres mavesæk er på størrelse med et fingerbøl, så det er ikke mange dråber mælk der kan være i maven, og derfor har de ofte brug for mad. Når babyer får flaske overspiser de tit, fordi det er meget nemmere at få mælken ud af flasken end af brystet. Det forklare måske hvorfor han virker mere mæt. Probelmet er bare, at det ofte giver maveproblemer og ondt i maven når de overspiser, og så har man et nyt problem.

Men der er kun EN der ved om det er rigtig for dig at stoppe med at amme eller ej, og det er dig selv! Det handler nemlig også om vilje og lyst. Hvis man bare ikke har lyst til at amme, så skal man selvfølgeelig ikke kæmpe for det. Hvis man gerne vil amme, men troede at det bare var sådan noget 'man lige gjorde' så er det vigtigt at vide at det kan være rigtig svært i starten, men at det er helt normalt!

Held og lykke med det!

Anmeld

17. april 2011

MetteMTH

mia1981 skriver:

min søn er nu 5 dage... amning er gået godt, men han får ind i mellem en flaske når han har ammet i en time eller 2....

Syntes der falder en helt helt anden ro over ham når han har fået flasken..

Syntes i jeg skal prøve at give lidt flere flasker, da han ikke rigtig virker mæt af brystet

Syntes du skal give flaske..

Anmeld

17. april 2011

MetteMTH

Mette88 skriver:

Syntes du skal give flaske..

Men det siger jeg også, kun fordi jeg har ammet i 8 mdr nu, jeg føler faktisk ikke rigtig at jeg kan tage ud med veninderne, fordi jeg tror min datter ikke kan undvære mig..

Anmeld

17. april 2011

MetteMTH

Mette88 skriver:

Men det siger jeg også, kun fordi jeg har ammet i 8 mdr nu, jeg føler faktisk ikke rigtig at jeg kan tage ud med veninderne, fordi jeg tror min datter ikke kan undvære mig..

Men nok mest mig der ikke kan undvære hende..

Anmeld

17. april 2011

Albert/Alberthe1

Jeg har gået til ammeaften ved 2 jordemøder!! De fortalte at der nemt kunne gå 5-6 uger inden amningen kører ordentligt, men man skulle bare have tålmodighed!! Flasken giver ham den ro, da han bliver mæt! Når jeg så siger mæt, mener jeg mæt somnår vi har spist alt for meget og bare vil ligge ned på sofaen!! Det falder så tungt, det modermælkserstatning!

Jeg ville ikke opgive amningen endnu... Derimod ville jeg bare klø på og amme lidt oftere!!

Modermælkserstatningen kan også give dit barn hård mave, og der er intet der er så surt som et barn der ikke kan komme af med aff.

Men det er bare min mening og hvad jeg har fået fortalt!!

Knus Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.