skal jeg opgive at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Vial

mia1981 skriver:

min søn er nu 5 dage... amning er gået godt, men han får ind i mellem en flaske når han har ammet i en time eller 2....

Syntes der falder en helt helt anden ro over ham når han har fået flasken..

Syntes i jeg skal prøve at give lidt flere flasker, da han ikke rigtig virker mæt af brystet

En god mor sidder ikke i brysterne!

Hvis det slet ikke passer ind i jeres dagligdag, så ville jeg droppe det. Det blev jeg rådet til af min sp'er. Jeg er også alene. Fik tvillinger.

Selvfølgelig skal man give amning en chance. Jeg ville tale med SP, men husk på, at nogle sp'er er helt religiøse med amning og ikke rigtig skæver til, at det skal være realistisk.

Hvordan går det egentlig med den forstørret nyre-bækken-ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Davidsen87

MUMTO3 har helt ret   Gi det lidt tid, men søn spiste os i mange timer da han var helt ny, men da han var ca 1 mdr spiste han kun i 10min  

Anmeld

17. april 2011

Millesmammi

mia1981 skriver:

min søn er nu 5 dage... amning er gået godt, men han får ind i mellem en flaske når han har ammet i en time eller 2....

Syntes i jeg skal prøve at give lidt flere flasker, da han ikke rigtig virker mæt af brystet

det kommer helt an på om du overhovedet har lyst til det, for alle ved jo at modermælken er bedst for de små, men man skal ikke gøre hvis man ikke har lyst til det!

hvis du virkelig gerne vil, skal du blive ved med at prøve. jeg måtte opgive efter 2 måneder fordi mille ville spise små måltider hvert kvarter, hun spiste sig aldrig mæt, og jeg havde SÅ meget mælk tilovers. jeg ville ønske hun kunne spise noget mere . men hun blev også meget mere rolig og sov mere da hun begydte at få flaske

Anmeld

17. april 2011

mia1981

KaMa skriver:

En god mor sidder ikke i brysterne!

Hvis det slet ikke passer ind i jeres dagligdag, så ville jeg droppe det. Det blev jeg rådet til af min sp'er. Jeg er også alene. Fik tvillinger.

Selvfølgelig skal man give amning en chance. Jeg ville tale med SP, men husk på, at nogle sp'er er helt religiøse med amning og ikke rigtig skæver til, at det skal være realistisk.

Hvordan går det egentlig med den forstørret nyre-bækken-ting?

Det går godt, han blev scannet 7 timer efter fødsel og der var ikke noget at se på venstre nyre, men stadig lidt på højre.... venter at høre nærmere. Men  for at alt er fint... det tror jeg nu det er

Anmeld

17. april 2011

mia1981

Hvor meget mme skal de have her i starten, hvis man skifter over... altså hvor mange ml pr måltid

Anmeld

17. april 2011

mia1981

Mumto3 skriver:

5 dage... i min verden så er amning slet slet ikke kommet op og stå på det tidspunkt. Det er HELT normalt at baby ammer hver anden time. Deres mavesæk er på størrelse med et fingerbøl, så det er ikke mange dråber mælk der kan være i maven, og derfor har de ofte brug for mad. Når babyer får flaske overspiser de tit, fordi det er meget nemmere at få mælken ud af flasken end af brystet. Det forklare måske hvorfor han virker mere mæt. Probelmet er bare, at det ofte giver maveproblemer og ondt i maven når de overspiser, og så har man et nyt problem.

Men der er kun EN der ved om det er rigtig for dig at stoppe med at amme eller ej, og det er dig selv! Det handler nemlig også om vilje og lyst. Hvis man bare ikke har lyst til at amme, så skal man selvfølgeelig ikke kæmpe for det. Hvis man gerne vil amme, men troede at det bare var sådan noget 'man lige gjorde' så er det vigtigt at vide at det kan være rigtig svært i starten, men at det er helt normalt!

Held og lykke med det!

Jeg har rigtig meget lysten til at amme, men føler ikke tiden er der...

Ammede min første søn i 4 mdr... men der fandt jeg ud af at jeg bare ikke havde næring nok.

Anmeld

17. april 2011

birthee

mia1981 skriver:

Hvor meget mme skal de have her i starten, hvis man skifter over... altså hvor mange ml pr måltid

Jeg ammede min datter de første 1½ døgn af hendes liv - derefter valgte jeg at give flaske, da hun suttede skævt hver gang jeg lagde hende til, og jeg ammede hende 11 gange på 6 timer... Efter samtale med en rigtig god sygeplejerske på barselsgangen, blev jeg enig med mig selv om at stoppe med at amme, og give flaske... I starten lavede jeg 30 ml af gangen, og så var det så hvor meget hun spiste... hvis hun så spiste de 30 ml, lavede jeg lidt mere til gangen efter hun skulle have flaske... nu er hun 2 uger, og tager et sted mellem 50 og 90 ml pr. måltid, ca. 6-7 gange i døgnet...

Grunden til at jeg også på det tidspunkt valgte at give flaske, var at jeg havde en dreng hjemme på 4 år, og jeg følte bare at mit overskud faldt for hver gang jeg ammede hende, og det ikke lykkedes at få hende til at tage ordentlig ved...

Men ja, det er helt op til dig - men kan godt forstå hvis du vælger at stoppe... Jeg er glad for min beslutning, for jeg har meget mere overskud til min store dreng nu...

Anmeld

17. april 2011

Brams

mia1981 skriver:

Nu er vi jo forskellige alle sammen, men personligt ville jeg gå rigtigt langt for at få amningen til at virke

Du skal være meget opmærksom på, at når du supplerer med flasker, så nedsætter du mælkeproduktionen, måske ikke lige de første dage, men ret hurtigt går det ned ad bakke.

Det tog lang tid før jeg fik min egen amning op og køre og Lærke blev ordentlig mæt, men det lykkedes og jeg ammede til hun var knap 10½ måned og jeg var så glad for det

Jeg  for at det lykkedes for dig, for mig var der ikke noget bedre i verden, end at amme.

Anmeld

18. april 2011

mia1981

birthee skriver:

Jeg ammede min datter de første 1½ døgn af hendes liv - derefter valgte jeg at give flaske, da hun suttede skævt hver gang jeg lagde hende til, og jeg ammede hende 11 gange på 6 timer... Efter samtale med en rigtig god sygeplejerske på barselsgangen, blev jeg enig med mig selv om at stoppe med at amme, og give flaske... I starten lavede jeg 30 ml af gangen, og så var det så hvor meget hun spiste... hvis hun så spiste de 30 ml, lavede jeg lidt mere til gangen efter hun skulle have flaske... nu er hun 2 uger, og tager et sted mellem 50 og 90 ml pr. måltid, ca. 6-7 gange i døgnet...

Grunden til at jeg også på det tidspunkt valgte at give flaske, var at jeg havde en dreng hjemme på 4 år, og jeg følte bare at mit overskud faldt for hver gang jeg ammede hende, og det ikke lykkedes at få hende til at tage ordentlig ved...

Men ja, det er helt op til dig - men kan godt forstå hvis du vælger at stoppe... Jeg er glad for min beslutning, for jeg har meget mere overskud til min store dreng nu...

Det er lige sådan jeg har det... føler jeg er ingenting for min store dreng..

Gav idag jonathan 80 ml her til middag og han har bare sovet så godt siden.... men mine bryster spænder meget nu, hvad skal jeg gøre ved det

Anmeld

18. april 2011

Talbutikken

mia1981 skriver:

Det er lige sådan jeg har det... føler jeg er ingenting for min store dreng..

Gav idag jonathan 80 ml her til middag og han har bare sovet så godt siden.... men mine bryster spænder meget nu, hvad skal jeg gøre ved det

Hvis du har valgt at stoppe ammingen helt, kan du få nogle pille hos længe som vil stoppe mælkeproduktionen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.