mia1981 skriver:
Hvor meget mme skal de have her i starten, hvis man skifter over... altså hvor mange ml pr måltid
Jeg ammede min datter de første 1½ døgn af hendes liv - derefter valgte jeg at give flaske, da hun suttede skævt hver gang jeg lagde hende til, og jeg ammede hende 11 gange på 6 timer... Efter samtale med en rigtig god sygeplejerske på barselsgangen, blev jeg enig med mig selv om at stoppe med at amme, og give flaske... I starten lavede jeg 30 ml af gangen, og så var det så hvor meget hun spiste... hvis hun så spiste de 30 ml, lavede jeg lidt mere til gangen efter hun skulle have flaske... nu er hun 2 uger, og tager et sted mellem 50 og 90 ml pr. måltid, ca. 6-7 gange i døgnet...
Grunden til at jeg også på det tidspunkt valgte at give flaske, var at jeg havde en dreng hjemme på 4 år, og jeg følte bare at mit overskud faldt for hver gang jeg ammede hende, og det ikke lykkedes at få hende til at tage ordentlig ved...
Men ja, det er helt op til dig - men kan godt forstå hvis du vælger at stoppe... Jeg er glad for min beslutning, for jeg har meget mere overskud til min store dreng nu... 
Anmeld