låne af bank. hvor meget betale tilbage om måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

An&Jo

Muffi<3 skriver:

Så går nordea da alligevel med livrem og seler selvom de godt tør lægge børnechekken oveni ,, Vores rådighedsbeløb hedder 12000 uden børnechekken

men nu er 12000kr altså heller ikke et dårligt rådighedsbeløb.. Det er et par tusind under normalen for 2 børn, men det er nok til at man kan klare sig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Muffinmus

vi har købt en hus, hvor vi selv lagde 200.000 kr til det fra start af.

Huset kostede 930.000 kr, dvs vi betalte af på ca 730.000 kr.

Vi startede med et 20 års lån, ca 4 % og vi har lagt om til 15 års for 5 års tid siden.

Vi betale dengang med de 20 år, ca 16.000 kr hvert kvartal, altså hver 3 mdr. Nu hvor vi kun har 15 års låne, betaler vi vist omkring 18.000 kr hvert kvartal. Vælger du 30 år, men et hus der er dobbelt så dyrt som vores vil i sikkert sidde for noget lig det samme, msåek mere eller mindre alt efter hvilken lånetype i får.

Dette beløb er KUN til afbetaling på hus

Oven i kommer jo ALt andet, varme, el, mad, forsikringer, bil osv osv osv.

Anmeld

17. april 2011

An&Jo

Muffi<3 skriver:

Vi har benzin kort og der bliver sat 4000 af til benzin pr md over budget kontoen , sådan har vi altid gjort også før vi købte hus   Man ved jo nogenlunde hvad benzin forbruget ligger på

Ja men så er det jo også en vane.. Men igen kommer det meget an på banken.. og på rådgiveren for den sags skyld.. Jeg ville som rådgiver ikke råde mine kunder til at smide benzinen ind på det faste budget netop fordi man en måned kan få brug for meget mere kørsel end man har været vant til..

Derudover hører benzinen ikke under kategorien "need to have" men derimod under "nice to have" for det kan undværes hvis man er villig til offentlig transport..

Anmeld

17. april 2011

XXSS

lærkes_mor skriver:

Min mands kommentar : "14.000 for mad og tøj??!!!!!!!".......

hehe

Ja vi er også to voksne og to børn.

Og ville slet ikke kunne ha et rådighedsbeløb på 14.000 når vuggestue, hus leje osv. er betalt.....

Nu må vi se hvad der sker herhjemme :-)

Tak :-)

Det er vel også opsparing og uforudsete udgifter.. Ferie osv osv

Anmeld

17. april 2011

lucas<3

Muffi<3 skriver:

1000 ? Hvor meget har det hus kostet ?

jeg har ikke hus. det er et billån jeg skal betale tilbage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.