lærkes_mor skriver:
Jeg forstår ikke helt det der med penge pr. voksne og pr børn...
(undskyld men forstår slet ikke sådan noget......) 
Men er det penge som man skal ha til overs når man har betalt alt fast?
Har sådan halv seriøs snakket med kæresten om andelsbolig... Men kan se at så mange penge har vi jo slet ikke hvis jeg har forstået det rigtigt?
Håber det er okay jeg spørger..
Mvh Sara
Altså lige nu går jeg stadig på skole, men er igang med at uddanne mig til finansøkonom (som er dem der sidder i bankerne rundt omkring) og vi har lige haft besøg af en fra Danske Bank.. De beløb jeg nævner pr barn og vokser er det du skal have når ALT fast er betalt, men beløbene inkluderer dog benzin, mad, tøj og diverse, altså ALT hvad der kommer udover de faste som firsikringer osv.. dem jeg har angivet er bare normen som man går efter hvis man kommer i den situation at man skal have gældssanering.. Men der er forskel fra bank til bank angående hvor højt beløbet skal være.. Bankerne sætter jo selv grænsen for hvor stor risiko de vil løbe.. Min egen bank siger 6000kr for 2 voksne og 2000kr pr barn.. Så der er jo virkelig forskel..
Den eneste der kan fortælle jer om i kan låne til en andelslejlighed er banken.. jeg kan sagtens sidde og regne og regne for jer, men i sidste ende er det banken der bestemmer.. Ham vi havde på besøg fortalte at man har en score i banken og den bestemmer om man kan låne eller ej.. Han fortalte også at det kommer an på 2 ting nemlig viljen, og evnen til at betale.. Man kan sagtens have evnen til at betale et lån (altså penge nok), men hvis man ikke har viljen til at betale pengene så siger banken nej.. har man ikke evnen men viljen (altså hvis man mister arbejdet) så kan banken godt gå ind og gøre det afdragsfrit i nogle måneder eller gøre det rentefrit..
Håber det gav et lidt bedre billede af hvad jeg mente.. 
Anmeld