låne af bank. hvor meget betale tilbage om måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

An&Jo

Anonym skriver:

tusin tak for dit svar det hjalp meget

Jamen det var da så lidt.. håber du kunne bruge svaret til noget.. Men snak med banken om det.. de er altså rigtig gode til at rådgive og fortælle.. plus de ved hvad i har råd til så i ikke går og kigger på noget der er meget urealistisk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Sara.

mortilj skriver:

Det kommer an på om i vælger anuitetslån eller serielån.. et annuitets er det mest normale, hvor der gerne er en fast rente på.. Men hvor meget i kan betale afhænger af jeres økonomiske situation.. som gennemsnit skal du regne med 9500 for 2 voksne og så 2250kr pr barn oveni som rådighedsbeløb. dette skal dække alt hvad der kommer efter de faste udgifter..

På et serielån betaler man mest renter til at starte med, men på et tidspunkt bliver renterne mindre og selve afdraget på huset større.. Hvorimod et annuitetslån (som også er mest normalt) kører med den samme ydelse hele tiden, og man der betaler mest på huslånet..

Derudover så fastlægges renterne efter hvordan jeres økonomi er og hvordan den har været.. foreksempel har man tit nogle favorible renter hvis man har investeret i banken..

I kan også vælge et afdragsfrit lån, men det vil bestemt ikke anbefale da i jo så bare skal vente flere år på at blive gældsfri.. Men det er rart nok at have muligheden for at være afdragsfri nogle måneder eller en længere periode hvis en af jer ender som arbejdsløs..

Læg et budget og se på hvad brutto for huset er, og når det er betalt og der er lagt til side til ejendomsskatte og vandledningsafgift osv, så skal istadig have som udgangspunkt 9500 til 2 voksne og så 2250kr pr barn.. Det lyder som mange penge man skal have til rådighed, men det er det egentlig ikke.. Hvis man gerne vil på ferie eller andet mindst 1 gang om året så kræver det jo at der er så meget at man kan lægge til side, og de penge til børnene er som udgangspunkt til pasning..

Jeg forstår ikke helt det der med penge pr. voksne og pr børn...

(undskyld men forstår slet ikke sådan noget......)

Men er det penge som man skal ha til overs når man har betalt alt fast?

Har sådan halv seriøs snakket med kæresten om andelsbolig... Men kan se at så mange penge har vi jo slet ikke hvis jeg har forstået det rigtigt?

Håber det er okay jeg spørger..

Mvh Sara

Anmeld

17. april 2011

Lady Marion <3

lærkes_mor skriver:

Har sådan halv seriøs snakket med kæresten om andelsbolig... Men kan se at så mange penge har vi jo slet ikke hvis jeg har forstået det rigtigt?

Mvh Sara

Vi er 2 voksne og 2 børn og vores rådighedsbeløb skulle hedde 14000 kr pr md når alt er betalt , rådighedsbeløbet skal dække mad og tøj

Anmeld

17. april 2011

Sara.

Muffi<3 skriver:

Vi er 2 voksne og 2 børn og vores rådighedsbeløb skulle hedde 14000 kr pr md når alt er betalt , rådighedsbeløbet skal dække mad og tøj

Min mands kommentar : "14.000 for mad og tøj??!!!!!!!".......

hehe

Ja vi er også to voksne og to børn.

Og ville slet ikke kunne ha et rådighedsbeløb på 14.000 når vuggestue, hus leje osv. er betalt.....

Nu må vi se hvad der sker herhjemme :-)

Tak :-)

Anmeld

17. april 2011

Lady Marion <3

lærkes_mor skriver:

Min mands kommentar : "14.000 for mad og tøj??!!!!!!!".......

hehe

Ja vi er også to voksne og to børn.

Og ville slet ikke kunne ha et rådighedsbeløb på 14.000 når vuggestue, hus leje osv. er betalt.....

Nu må vi se hvad der sker herhjemme :-)

Tak :-)

Det er desværre det bankerne kræver hvis man skal købe   de går med livrem og seler

Anmeld

17. april 2011

Sara.

Muffi<3 skriver:

Det er desværre det bankerne kræver hvis man skal købe   de går med livrem og seler

ØV :-)

Men vi må få en fra banken til at kigge det hele igennem og høre hvad hun synes....

Anmeld

17. april 2011

Lady Marion <3

lærkes_mor skriver:

ØV :-)

Men vi må få en fra banken til at kigge det hele igennem og høre hvad hun synes....

Ja ikke andet for , vi var også i jyske bank , tænk de ville ikke engang regne børne chekken oveni   Så der måtte vi intet låne

Anmeld

17. april 2011

An&Jo

lærkes_mor skriver:

Mvh Sara

Altså lige nu går jeg stadig på skole, men er igang med at uddanne mig til finansøkonom (som er dem der sidder i bankerne rundt omkring) og vi har lige haft besøg af en fra Danske Bank.. De beløb jeg nævner pr barn og vokser er det du skal have når ALT fast er betalt, men beløbene inkluderer dog benzin, mad, tøj og diverse, altså ALT hvad der kommer udover de faste som firsikringer osv.. dem jeg har angivet er bare normen som man går efter hvis man kommer i den situation at man skal have gældssanering.. Men der er forskel fra bank til bank angående hvor højt beløbet skal være.. Bankerne sætter jo selv grænsen for hvor stor risiko de vil løbe.. Min egen bank siger 6000kr for 2 voksne og 2000kr pr barn.. Så der er jo virkelig forskel..

Den eneste der kan fortælle jer om i kan låne til en andelslejlighed er banken.. jeg kan sagtens sidde og regne og regne for jer, men i sidste ende er det banken der bestemmer.. Ham vi havde på besøg fortalte at man har en score i banken og den bestemmer om man kan låne eller ej.. Han fortalte også at det kommer an på 2 ting nemlig viljen, og evnen til at betale.. Man kan sagtens have evnen til at betale et lån (altså penge nok), men hvis man ikke har viljen til at betale pengene så siger banken nej.. har man ikke evnen men viljen (altså hvis man mister arbejdet) så kan banken godt gå ind og gøre det afdragsfrit i nogle måneder eller gøre det rentefrit..

Håber det gav et lidt bedre billede af hvad jeg mente..

Anmeld

17. april 2011

An&Jo

Muffi<3 skriver:

Ja ikke andet for , vi var også i jyske bank , tænk de ville ikke engang regne børne chekken oveni   Så der måtte vi intet låne

Der er faktisk mange banker der siger nej til at inddrage børnechecken især lige i øjeblikket hvor der er alt den snak om at inddrage og nedsætte beløbene osv.. De gør det for deres egen sikekrhed, men også jeres, for hvis børnechecken pludselig forsvinder og den er regnet med i budgettet så er det satme træls..

Anmeld

17. april 2011

Lady Marion <3

mortilj skriver:

Der er faktisk mange banker der siger nej til at inddrage børnechecken især lige i øjeblikket hvor der er alt den snak om at inddrage og nedsætte beløbene osv.. De gør det for deres egen sikekrhed, men også jeres, for hvis børnechecken pludselig forsvinder og den er regnet med i budgettet så er det satme træls..

Det har du ret i   Men det er de færreste familier der har et rådighedsbeløb på 14000 plus børnecheck oveni .. Nordea turde godt regne børrnechecken med og det gjorde at vi fik lov til at købe drømme huset ,,, vores rådighedsbeløb ca 15000 incl børnecheck .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.