låne af bank. hvor meget betale tilbage om måneden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Lady Marion <3

mortilj skriver:

Altså lige nu går jeg stadig på skole, men er igang med at uddanne mig til finansøkonom (som er dem der sidder i bankerne rundt omkring) og vi har lige haft besøg af en fra Danske Bank.. De beløb jeg nævner pr barn og vokser er det du skal have når ALT fast er betalt, men beløbene inkluderer dog benzin, mad, tøj og diverse, altså ALT hvad der kommer udover de faste som firsikringer osv.. dem jeg har angivet er bare normen som man går efter hvis man kommer i den situation at man skal have gældssanering.. Men der er forskel fra bank til bank angående hvor højt beløbet skal være.. Bankerne sætter jo selv grænsen for hvor stor risiko de vil løbe.. Min egen bank siger 6000kr for 2 voksne og 2000kr pr barn.. Så der er jo virkelig forskel..

Den eneste der kan fortælle jer om i kan låne til en andelslejlighed er banken.. jeg kan sagtens sidde og regne og regne for jer, men i sidste ende er det banken der bestemmer.. Ham vi havde på besøg fortalte at man har en score i banken og den bestemmer om man kan låne eller ej.. Han fortalte også at det kommer an på 2 ting nemlig viljen, og evnen til at betale.. Man kan sagtens have evnen til at betale et lån (altså penge nok), men hvis man ikke har viljen til at betale pengene så siger banken nej.. har man ikke evnen men viljen (altså hvis man mister arbejdet) så kan banken godt gå ind og gøre det afdragsfrit i nogle måneder eller gøre det rentefrit..

Håber det gav et lidt bedre billede af hvad jeg mente..

vores benzin køre over budgettet så det er ikke med i de 15000 i rådighedsbeløb.  troede ikke de måtte være med i rådighedsbeløbet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

An&Jo

Muffi<3 skriver:

Det har du ret i   Men det er de færreste familier der har et rådighedsbeløb på 14000 plus børnecheck oveni .. Nordea turde godt regne børrnechecken med og det gjorde at vi fik lov til at købe drømme huset ,,, vores rådighedsbeløb ca 15000 incl børnecheck .

Nordea er også en af de banker der tør løbe risikoen.. De større banker løber gerne risikoer fordi de tit har nogle underafdelinger eller nogle andre investeringer som gør at de ikke krakker på trods af dårligt årsresultat..

Min bank, som er en sund bank med et godt overskud regner ikke børnecheken med, de vil ikke løbe den risiko at der pludselig sidder en familie i et hus de ikke har råd til.. tilgengæld kræver de ikke et nær så højt rådighedsbeløb som så mange andre.. de kræver kun 6000kr for 2 voksne og så 2000kr pr barn efterfølgende..

Anmeld

17. april 2011

An&Jo

Muffi<3 skriver:

vores benzin køre over budgettet så det er ikke med i de 15000 i rådighedsbeløb.  troede ikke de måtte være med i rådighedsbeløbet

Det forstår jeg ikke at det er gjort sådan, for det er meget udenfor normalen.. Den ene måned bruger du jo mere benzin end den anden, så du kan jo ikke afsætte et fast beløb som sådan til det, og derfor er det med i rådighedsbeløbet.. Det var ihvertfald hvad vi fik forklaret af ham fra Danske Bank og også sådan jeg har hørt det fra andre..

Nordea har nok bare nogle andre normer så..

Anmeld

17. april 2011

lucas<3

Jeg betaler 1000 kr a om måneden.. Men det er op til dig hvad du syns du har penge til.. Men ta en snak med din bank..

Anmeld

17. april 2011

lucas<3

Jeg betaler 1000 kr a om måneden.. Men det er op til dig hvad du syns du har penge til.. Men ta en snak med din bank..

Anmeld

17. april 2011

Lady Marion <3

mortilj skriver:

Nordea er også en af de banker der tør løbe risikoen.. De større banker løber gerne risikoer fordi de tit har nogle underafdelinger eller nogle andre investeringer som gør at de ikke krakker på trods af dårligt årsresultat..

Min bank, som er en sund bank med et godt overskud regner ikke børnecheken med, de vil ikke løbe den risiko at der pludselig sidder en familie i et hus de ikke har råd til.. tilgengæld kræver de ikke et nær så højt rådighedsbeløb som så mange andre.. de kræver kun 6000kr for 2 voksne og så 2000kr pr barn efterfølgende..

Så går nordea da alligevel med livrem og seler selvom de godt tør lægge børnechekken oveni ,, Vores rådighedsbeløb hedder 12000 uden børnechekken

Anmeld

17. april 2011

Lady Marion <3

luppe-laban skriver:

1000 ? Hvor meget har det hus kostet ?

Anmeld

17. april 2011

XXSS

Anonym skriver:

hmm må lige spørge hva er kredit forreningen. har ikke forstand på alt det med økonomi i nu

Altså hos banken kan man låne 80% - resten  20% skal man låne hos kreditforeningen.. Og jeg tænker lidt, hvis i skal renovere eller noget - så bliver det jo til reelt set 2 lån. Hvis ikke så kan i nok nøjes med de  80% i banken altså 1 lån. Men i skal jo vælge om i skal have variabelt, flex eller hvilket lån i skal have. Hvis vælger med afdrag så bliver det jo en større månedlig ydelse end, hvis vælger uden afdrag - der er mange faktorer

Anmeld

17. april 2011

XXSS

Anonym skriver:

hmm må lige spørge hva er kredit forreningen. har ikke forstand på alt det med økonomi i nu

Altså hos banken kan man låne 80% - resten  20% skal man låne hos kreditforeningen.. Og jeg tænker lidt, hvis i skal renovere eller noget - så bliver det jo til reelt set 2 lån. Hvis ikke så kan i nok nøjes med de  80% i banken altså 1 lån. Men i skal jo vælge om i skal have variabelt, flex eller hvilket lån i skal have. Hvis vælger med afdrag så bliver det jo en større månedlig ydelse end, hvis vælger uden afdrag - der er mange faktorer

Anmeld

17. april 2011

Lady Marion <3

mortilj skriver:

Det forstår jeg ikke at det er gjort sådan, for det er meget udenfor normalen.. Den ene måned bruger du jo mere benzin end den anden, så du kan jo ikke afsætte et fast beløb som sådan til det, og derfor er det med i rådighedsbeløbet.. Det var ihvertfald hvad vi fik forklaret af ham fra Danske Bank og også sådan jeg har hørt det fra andre..

Nordea har nok bare nogle andre normer så..

Vi har benzin kort og der bliver sat 4000 af til benzin pr md over budget kontoen , sådan har vi altid gjort også før vi købte hus   Man ved jo nogenlunde hvad benzin forbruget ligger på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.