Hvor lang tid kan man amme hver 2 time?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.205 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. april 2011

Mormilla

Jeg har nu ammet min dejlige pige på snart 3 uger hver 2 time i flere dage. Kan ikke huske hvor mange dage men over 4. Jeg er så træt hele tiden. Så træt at jeg græder tit 

Hun virker meget u-rolig ved brystet. Ved ikke om jeg bare skal stoppe med at amme eller om jeg skal blive ved med at prøve.

Er der nogen som har nogen gode amme råd???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

MamaJakob

Bliv ved! Hun er sikkert i gang med at sætte din mælkeproduktion op, fordi hun vokser og har behov for mere mad. Så giv hende endelig, når hun kræver det, selvom det er skidehårdt

Har ikke rigtig forstand på, hvor lang tid et appetitspring kan vare, men det længste, jeg har prøvet, var en uge, og jeg var altså også ved at give op til sidst

Hvis hun er meget utålmodig også, så prøv evt. at malke ud med brystpumpe om aftenen - det hjælper jo også på at oppe produktionen

Og så ta' da lige en snak med SP, hvis hun bliver ved med at være urolig osv. - de plejer jo også altid at have gode råd for den slag

Op med modet - du er supersej og go', og den bedste mor, din datter ku' ønske dig

Anmeld

16. april 2011

lisbethita

Mormilla skriver:

Jeg har nu ammet min dejlige pige på snart 3 uger hver 2 time i flere dage. Kan ikke huske hvor mange dage men over 4. Jeg er så træt hele tiden. Så træt at jeg græder tit 

Hun virker meget u-rolig ved brystet. Ved ikke om jeg bare skal stoppe med at amme eller om jeg skal blive ved med at prøve.

Er der nogen som har nogen gode amme råd???

Hejsa,

Umiddelbart tænker jeg også "bliv ved" fordi hun kun er tre uger. Men jeg tænker også, at din mælkeproduktion bør være sat op på nuværende tidspunkt?? Har hun ondt i mavsen?? Sørger du for at få skrevet ned, hvornår du ammer og hvor længe? det er en god ide at gøre, fordi dagene flyder ud i et og det er rart at vide, hvor meget mad hun egentligt får. Jeg købte babykalenderen på nettet og den hjalp mig meget indtil jeg fik styr på amningen. 

MEN...nu og her, der ville jeg ringe til den hotline, der findes. Tror den hedder Sundhedsplejersken og det er noget alle i landet kan ringe til. De hjalp mig meget, når jeg havde brug for at snakke på mærkelige tidspunkter af døgnet.

Dernæst ville jeg bede om at få SP'en ud asap. Måske har du ikke mælk nok....eller der kan være så mange årsager.

Håber du finder ud af det. Men husk....alle mødre har været zombier den første tid 

HELD OG LYKKE!!

Anmeld

16. april 2011

Lady Marion <3

Hvis der er nok af våde bleer så kæmp

Anmeld

16. april 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

...min lille pige er 7 uger idag og jeg ammer stadig cirka hver anden time - om aftenen tit oftere   Og gæt hvad jeg skal nu...lillepigen græder...

Anmeld

16. april 2011

Tulle28

Hun er nok bare igang med et appetitspring, der er vist et ved 3 uger... Hvis bare du ammer når hun beder om det og sørger for at hvile og spise godt, burde det ikke tage så lang tid Men det er da superhårdt, ikke mindst for babserne! Der er en ammerådgiver herinde på siden under "Rådgivning" (hvis du ikke ved det) og ellers er der lidt læsestof her:

https://www.baby.dk/videnom/10p151/amning-appetitspring.aspx

https://www.baby.dk/videnom/10p349/amning-fup-eller-fakta-om-amning.aspx

Anmeld

16. april 2011

JonTri

Uhh bliv ved... det er nok appetitspring som de andre skriver... det siges at komme når baby er 3 uger, 6 uger, 3 mdr og 6 mdr. Her har det varet et døgns tid med gråd og konstant amning. Så stop endelig ikke, hvis det ik er det du har lyst til

Anmeld

16. april 2011

AD

Ikke for at gøre dig frustreret men jeg ammede min store søn hver 2. time døgnet rundt de første 3 måneder af hans liv. Det var super hårdt. Håber ikke du behøver det så længe!

Kh Dina

Anmeld

17. april 2011

Mormilla

MamaJakob skriver:

Bliv ved! Hun er sikkert i gang med at sætte din mælkeproduktion op, fordi hun vokser og har behov for mere mad. Så giv hende endelig, når hun kræver det, selvom det er skidehårdt

Har ikke rigtig forstand på, hvor lang tid et appetitspring kan vare, men det længste, jeg har prøvet, var en uge, og jeg var altså også ved at give op til sidst

Hvis hun er meget utålmodig også, så prøv evt. at malke ud med brystpumpe om aftenen - det hjælper jo også på at oppe produktionen

Og så ta' da lige en snak med SP, hvis hun bliver ved med at være urolig osv. - de plejer jo også altid at have gode råd for den slag

Op med modet - du er supersej og go', og den bedste mor, din datter ku' ønske dig

Mange tak for de søde ord Hun blev bare ved og ved i går så det endte med at hun brækkede sig. Men synes at det går lidt bedre i dag. Men nu får vi af se for dagen er jo ikke omme i nu...

Anmeld

17. april 2011

Mormilla

lisbethita skriver:

Hejsa,

Umiddelbart tænker jeg også "bliv ved" fordi hun kun er tre uger. Men jeg tænker også, at din mælkeproduktion bør være sat op på nuværende tidspunkt?? Har hun ondt i mavsen?? Sørger du for at få skrevet ned, hvornår du ammer og hvor længe? det er en god ide at gøre, fordi dagene flyder ud i et og det er rart at vide, hvor meget mad hun egentligt får. Jeg købte babykalenderen på nettet og den hjalp mig meget indtil jeg fik styr på amningen. 

MEN...nu og her, der ville jeg ringe til den hotline, der findes. Tror den hedder Sundhedsplejersken og det er noget alle i landet kan ringe til. De hjalp mig meget, når jeg havde brug for at snakke på mærkelige tidspunkter af døgnet.

Dernæst ville jeg bede om at få SP'en ud asap. Måske har du ikke mælk nok....eller der kan være så mange årsager.

Håber du finder ud af det. Men husk....alle mødre har været zombier den første tid 

HELD OG LYKKE!!

Jeg har mælk nok det er jeg 100% sikker på! Hun spiste hele aften i går og det endte med at hun brækkede sig over det hele Men i dag er det begyndt at gå bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.