På charter ferie...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

kamtok

Do it! - Det er min mening  
Jeg kan allerede nu sige, at vores barn vil skulle holde nogle ferier udenfor skoleferierne (og han er kun knap 6 mndr.).
Vi vil naturligvis sørge for at alle lektier bliver lavet og at han får det med han skal, så han ikke kommer bagud ifht. resten af klassen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Darling<3

tinasmor skriver:

Hvis det er en 9. klasses elev så forstår jeg det ikke. Nu kan det selvfølgelig godt være at der er forskel. Men der hvor min nevø går, der har de en hel masse ekstra undervisning i de fag de skal op til eksamen i. Dvs dage hvor de f.eks har 4 timer pr dag 3 gange pr fag hvor det bliver repeteret, skrevet noter osv osv. Hvis der på din nevøs søns skole ikke er dette, og det er ren "læseferie" så kan jeg bedre forstå det. Altså at han får lov at slæbe skolebøgerne med på ferie og læse selv.

Det er ikke min nevø's søn?? Det er min bror - som i LILLEBROR Og min bror går i 9klasse..

De har ikke læseferie endnu, så det er bare de 2 sidste uger inden ferien

Anmeld

16. april 2011

Darling<3

TinaPina skriver:

Så må man da håbe at flyveren ikke er forsinket, at han ikke bliver for syg til at flyve eller at de strejker i lufthavnen...

Den er forsinket hjemad, kun 3 timer. Han bliver ikke syg af at flyve?! Og de strejker nok heller ikke i lufthavnen..

Anmeld

16. april 2011

Nadia&Daniel

Synes det er helt okay - vist det ikke sker hver år.. Man kan jo risiker, at man kun kan tage afsted i Maj, vist en af forældrene ikke har mulighed for at tage ferie på andet tidspunkt.

Anmeld

16. april 2011

wamse

Jeg synes ikke det er okay, for der er masser af ferie at rejse i. Jeg synes det er vigtigt at vi viser dem, at skolen er af betydning, og at den skal passes. Så jeg ville aldrig tage på ferie med børnene, ud over den fastlagte ferie, de i forvejen har. 

Anmeld

16. april 2011

SimoneL

Jeg synes ikke, at det er okay. Ikke fordi, at barnet kommer til at misse undervisningen - de fleste i især i de små klasser vil alligevel kunne følge med ved selv at læse og snakke med forældrene om lektierne. Men fordi jeg synes, at det er vigtigt at lære ens børn om vigtigheden af faste aftaler. Det er en fast aftale, at man går i skole hver dag, med mindre man er syg.

Hvis man tager sit barn ud af skolen i en uge for at holde ferie, lærer man barnet, at skolen ikke er vigtig og at det ikke har ansvar for at møde op hver dag. Det synes jeg er slapt!

Anmeld

16. april 2011

Chr-Hei

Det syntes jeg bestemt er OK .. Har selv været taget ud fra skole flere gange for at tage på ferie.. Og jeg har ikke taget skade.. (Sådan da( Vi skal selv have vores søn en uges fri i september for skal til Kreta.. er med nyde det så længe det kan lade sig gøre..

Anmeld

16. april 2011

roenlund

Mumto3 skriver:

Nej DIT barn tager ikke skade af det overhovedet!!!

Men gang det lige op med 24 (eller hvor mange børn der er i klassen) Hvad gør det ved klassen og undervisningen generelt hvis alle forældre tog deres barn ud af skolen 1 eller 2 uger om året?

For hvis du kan tillade dig det, så kan alle de andre også.

Der har været en del fremme om ferie i forbindelse med vinterferien, hvor rigtig mange forældre vælger at holde ferie en uge før eller en uge efter vinterferien, fordi det er meget billigere. Det betyder bare at hvis 1/3 eller 1/2 af klassen er væk ugen før og en anden 1/3 af klassen er væk ugen efter, så er det faktisk ret svært for læreren at gennemføre et undervisningsforløb i 3 uger (1 uge før, 1 uge med ferie og 1 uge efter) og det HAR rent faktisk betydning for klassen.

Nu er det i maj måned du spørger til, og der er der måske ikke så mange andre der også vælger at tage deres barn ud. Så derfor er problemet nok ikke så stort, men hvis I gør det, synes jeg som minimum at det kræver at du fuldt ud acceptere at de andre forældre også tager deres børn ud, når det passer dem at holde ferie uasnet om deres børn er lige så dygtige i skolen som dit barn. Jeg synes ikke man kan sige at det kun er forbeholdt dygtige elever at kunne holde fri i 'utide'.

jeg er så enig

Hilsen læreren

Anmeld

16. april 2011

Pikku Myy

Mumto3 skriver:

Nej DIT barn tager ikke skade af det overhovedet!!!

Men gang det lige op med 24 (eller hvor mange børn der er i klassen) Hvad gør det ved klassen og undervisningen generelt hvis alle forældre tog deres barn ud af skolen 1 eller 2 uger om året?

For hvis du kan tillade dig det, så kan alle de andre også.

Der har været en del fremme om ferie i forbindelse med vinterferien, hvor rigtig mange forældre vælger at holde ferie en uge før eller en uge efter vinterferien, fordi det er meget billigere. Det betyder bare at hvis 1/3 eller 1/2 af klassen er væk ugen før og en anden 1/3 af klassen er væk ugen efter, så er det faktisk ret svært for læreren at gennemføre et undervisningsforløb i 3 uger (1 uge før, 1 uge med ferie og 1 uge efter) og det HAR rent faktisk betydning for klassen.

Nu er det i maj måned du spørger til, og der er der måske ikke så mange andre der også vælger at tage deres barn ud. Så derfor er problemet nok ikke så stort, men hvis I gør det, synes jeg som minimum at det kræver at du fuldt ud acceptere at de andre forældre også tager deres børn ud, når det passer dem at holde ferie uasnet om deres børn er lige så dygtige i skolen som dit barn. Jeg synes ikke man kan sige at det kun er forbeholdt dygtige elever at kunne holde fri i 'utide'.

Det var lige præcis det jeg skulle til at skrive, men istedet vil jeg bare støtte op om din gode formulering med et ENIG!!

Anmeld

16. april 2011

lo1986

Jeg sys ikke det er okay! Børnene har i forvejen korte skoledage og meget ferie, og helt ærlig så mener jeg at man som forældre til et skolebarn må sørge for at holde ferie i de ferier, hvor alle børnene har fri!

De fleste forældre ville jo heller ikke acceptere at lærerne holdt ferie i tide og utide!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.