På charter ferie...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det OK at tage et skole barn ud 1 uge fra skolen i maj for at tage på ferie??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.059 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. april 2011

Hansen97

Ja er det ok?? Hvis man snakker om et barn der ingen problemer har i skolen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

Vingummien

Har ikke hørt at børn har taget skade af det før

Og nogle skoler, er nu gode til at give de tmed hjem, de ved de andre børn skal lave. Og så kan man jo lige tage en time ud på ferien og så lave det

Anmeld

15. april 2011

Sara.

Vingummien skriver:

Har ikke hørt at børn har taget skade af det før

Og nogle skoler, er nu gode til at give de tmed hjem, de ved de andre børn skal lave. Og så kan man jo lige tage en time ud på ferien og så lave det

Anmeld

15. april 2011

Troldepussen

Jeg synes personligt ikke det er ok. for børn har så meget ferie fra skolen i forvejen så det burde være muligt at finde en uge der hvor man kan tage af sted. Men hvis du synes det er ok, tja så må du gøre det.

Anmeld

15. april 2011

twinny

det kommer an på hvor meget fravær barnet har resten af året.... synes jeg personligt... Sådan var det ihvertfald, da jeg gik i skole...

Anmeld

15. april 2011

tinasmor

Hvis du gør det, så sørg i hvertfald for at få en ugeplan i alle hovedfagene så du kan se hvilken sider de arbejder med og hvad de vil få for. Så ville jeg tage bøgerne med og lave det på ferien hvor du også retter osv.

Ved ikke hvordan barnets skole ser på det. Måske er der forskel på om det er et barn i børnehaveklassen i forhold til f.eks en i 5. klasse.

Anmeld

15. april 2011

Muffinmus

Hvis barnet generelt følger godt med i skolen og får lavet de lektier da skal laves så er det het ok:_)

Fordlene er jo netop at mange der ellers ikke ville have råd til at give deres børn sådanne oplevrelser, på den måde kan få råd til det.

Mine forældre reste ofte uden for ferierne, netop fordi en ferie for bare 4 personer i højsæsonen kommer op på 20-30.000 kr hvis det er charter.

Og kan man gøre det for det halve og så få råd så skal man da gøre det.

Mine forældre sørgede bare for at vi fik lektierne lavet inden turen og så kunne vi bade med god samvittighed.

Og helt ærligt, jeg synes at hvis lektierne er lavet, så er det dælme godt nok begrænset hvad man går glip af i den danske folkeskole....en uges ferie har ALDRIG gjort nogen foerksl og tvært imod har jeg nydt kvalitetstiden med mine forældre, nye sprog, ny mad osv....det er næste mere end hvad man lærer på en uge i folkeskolen ud over lektierne

Så jeg vil da også rejse der hvor jeg har råd med mine børn, om de går i Bh eller skole. 

Og nu tager vi på ferie om en uges tid, lige når påsken er SLUT, for det var billigt:-)

Anmeld

15. april 2011

Maja_4000

Jeg synes det kommer an på hvordan barnet klarer sig i skolen og ikke mindst , hvilken klasse barnet går i .. I de større klasser synes jeg ikke det er ok ! 

Anmeld

15. april 2011

lollandpigen

Troldepussen skriver:

Jeg synes personligt ikke det er ok. for børn har så meget ferie fra skolen i forvejen så det burde være muligt at finde en uge der hvor man kan tage af sted. Men hvis du synes det er ok, tja så må du gøre det.

Ville selv personligt vælge at holde ferie i de uger børnene alligevel har fri fra skole, når de har så mange uger på et skoleår..

Anmeld

16. april 2011

Darling<3

112233 skriver:

Ja er det ok?? Hvis man snakker om et barn der ingen problemer har i skolen??

Min familie tager på ferie i nat, 14 dage Og min bror når lige hjem til eksamen mandag den 2 maj

Du kan sagtens tage på ferie med dit barn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.