På charter ferie...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

tinasmor

Honnie's Wife:) skriver:

Min familie tager på ferie i nat, 14 dage Og min bror når lige hjem til eksamen mandag den 2 maj

Du kan sagtens tage på ferie med dit barn!

Hvis det er en 9. klasses elev så forstår jeg det ikke. Nu kan det selvfølgelig godt være at der er forskel. Men der hvor min nevø går, der har de en hel masse ekstra undervisning i de fag de skal op til eksamen i. Dvs dage hvor de f.eks har 4 timer pr dag 3 gange pr fag hvor det bliver repeteret, skrevet noter osv osv. Hvis der på din nevøs søns skole ikke er dette, og det er ren "læseferie" så kan jeg bedre forstå det. Altså at han får lov at slæbe skolebøgerne med på ferie og læse selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

henh01

Min datter går i 0. klasse, hun har haft 8 dages fravær i fbm 1 sygdomsforløb. Jeg går ind for at ens børn selvf kommer i skole medmindre de er syge. At tage dem ud for at tage på ferie.... hmm... måske kunne jeg finde på det i de mindre klasser, men ville foretrække at sparer op og så evt kun tage af sted hvert andet år i den oprindelige ferie. Hvad skulle de ellers lave i de 7 ugers ferie de har når alle deres venner tager på ferie..

Anmeld

16. april 2011

TinaPina

Honnie's Wife:) skriver:

Min familie tager på ferie i nat, 14 dage Og min bror når lige hjem til eksamen mandag den 2 maj

Du kan sagtens tage på ferie med dit barn!

Så må man da håbe at flyveren ikke er forsinket, at han ikke bliver for syg til at flyve eller at de strejker i lufthavnen...

Anmeld

16. april 2011

morethanperfect

Det syns jeg godt du kan .. Lige meget hvad alder ..

Anmeld

16. april 2011

LotteGabriella

Jeg har stemt andet, da jeg mener at det er ok, men at evt. lektier skal laves (man kan få en liste fra lærerne)

Anmeld

16. april 2011

Majbriteriksen

Jeg syntes ikke at det er ok. Børnene har så mange fridage i forvejen, så der må man tage afsted. Jeg kender et par som er blevet skilt. De tager begge deres fællesbarn ud i min. 1 uge hver om året. Sidste år var det 2 uger pr. forældre. Kan slet ikke forstår at man ikke kan se at det er forkert

Anmeld

16. april 2011

lotte32

Jeg ville aldrig selv gøre det, da jeg også mener at de kære små har så meget ferie i forvejen at det ikke burde være nødvendigt 

så herhjemme ved os, holder man kun fri fra skole hvis man er syg 

Lotte Ø.

Anmeld

16. april 2011

Dansker i England

Jeg kan ikke se, at en enkelt uge i de små klasser gør noget, hvis lektierne bliver lavet. Men selvfølgelig skal det ikke være hver-hver anden måned

Anmeld

16. april 2011

twinboys

Maja_4000 skriver:

Jeg synes det kommer an på hvordan barnet klarer sig i skolen og ikke mindst , hvilken klasse barnet går i .. I de større klasser synes jeg ikke det er ok ! 

Anmeld

16. april 2011

Mumto3

Nej DIT barn tager ikke skade af det overhovedet!!!

Men gang det lige op med 24 (eller hvor mange børn der er i klassen) Hvad gør det ved klassen og undervisningen generelt hvis alle forældre tog deres barn ud af skolen 1 eller 2 uger om året?

For hvis du kan tillade dig det, så kan alle de andre også.

Der har været en del fremme om ferie i forbindelse med vinterferien, hvor rigtig mange forældre vælger at holde ferie en uge før eller en uge efter vinterferien, fordi det er meget billigere. Det betyder bare at hvis 1/3 eller 1/2 af klassen er væk ugen før og en anden 1/3 af klassen er væk ugen efter, så er det faktisk ret svært for læreren at gennemføre et undervisningsforløb i 3 uger (1 uge før, 1 uge med ferie og 1 uge efter) og det HAR rent faktisk betydning for klassen.

Nu er det i maj måned du spørger til, og der er der måske ikke så mange andre der også vælger at tage deres barn ud. Så derfor er problemet nok ikke så stort, men hvis I gør det, synes jeg som minimum at det kræver at du fuldt ud acceptere at de andre forældre også tager deres børn ud, når det passer dem at holde ferie uasnet om deres børn er lige så dygtige i skolen som dit barn. Jeg synes ikke man kan sige at det kun er forbeholdt dygtige elever at kunne holde fri i 'utide'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.