NF idag :( noget lort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.792 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. april 2011

A.

nakkefold var alt for stor og blodprøver dårlige så vi skal til moderkage biopsi på mandag kl 10

andre som har prøvet det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

twinny

puhhha, jeg har ikk prøvet det, men ville ikk smutte uden lige at gove dig en kæmpe herfra...

Håber moderkagebiopsien viser alt er fint....

Anmeld

15. april 2011

Tanja1234

Prøvede det selv i starten af december pga. dårlige tal i blodprøverne..

Vi var også skide nervøse og indtil vi fik svarene kunne vi næsten ikke tænke på andet...

Selve prøven synes jeg slet ikke var slem. Men du skal virkelig huske at slappe af, så gør det ikke ondt. Men det er da stadig skræmmende med den lange nål

Jeg fik besked på at spise et par panodiler inden prøven, så det gjorde jeg. Bagefter fik jeg nogle ordentlige jag i underlivet og der var jeg også vildt nervøs, men det gik hurtigt over og efter et par dages ømhed var jeg helt mig selv igen.

Vi fik heldigvis gode svar og så var bonus at vi fik kønnet at vide før og så med 100 % sikkerhed...

Hvad hed dit risikotal?

Anmeld

15. april 2011

A.

Baby-støv skriver:

puhhha, jeg har ikk prøvet det, men ville ikk smutte uden lige at gove dig en kæmpe herfra...

Håber moderkagebiopsien viser alt er fint....

takker

Anmeld

15. april 2011

Zafir

Hvad gav de dig af risiko tal?

Jeg mistede spunken for 2½ år siden, efter moderkagebiopsi. Mit risikotal efter NF og blodprøve var 9:1. Så vi var ret sikre på at den var syg, inden moderkagebiopsi.

Krydser fingre for alt er godt.

Anmeld

15. april 2011

A.

Tanja1234 skriver:

Prøvede det selv i starten af december pga. dårlige tal i blodprøverne..

Vi var også skide nervøse og indtil vi fik svarene kunne vi næsten ikke tænke på andet...

Selve prøven synes jeg slet ikke var slem. Men du skal virkelig huske at slappe af, så gør det ikke ondt. Men det er da stadig skræmmende med den lange nål

Jeg fik besked på at spise et par panodiler inden prøven, så det gjorde jeg. Bagefter fik jeg nogle ordentlige jag i underlivet og der var jeg også vildt nervøs, men det gik hurtigt over og efter et par dages ømhed var jeg helt mig selv igen.

Vi fik heldigvis gode svar og så var bonus at vi fik kønnet at vide før og så med 100 % sikkerhed...

Hvad hed dit risikotal?

først var det 1:15

men så kom overlægen og så er det 1:193

ja lægen sagde også at det går ikke vild ondt men er bange om jeg ikke bliver i den 1 % som mister

Anmeld

15. april 2011

A.

Zafir skriver:

Hvad gav de dig af risiko tal?

Jeg mistede spunken for 2½ år siden, efter moderkagebiopsi. Mit risikotal efter NF og blodprøve var 9:1. Så vi var ret sikre på at den var syg, inden moderkagebiopsi.

Krydser fingre for alt er godt.

puha vidste faktisk ikke at det var grunden til du har mistet den ja men 1:193

Anmeld

15. april 2011

Tanja1234

A. skriver:

først var det 1:15

men så kom overlægen og så er det 1:193

ja lægen sagde også at det går ikke vild ondt men er bange om jeg ikke bliver i den 1 % som mister

Mit tal var 1:214

Tror ikke at man kan gøre så meget ved frygten - men husk at det trods alt kun er op til 1 %, hvilket jo virkelig ikke er ret meget.

Vi valgte i hvert fald at usikkerheden ville være værre at gå med i hele graviditeten og så var vi afklarede med at vi ikke ønskede et barn med Downs hvis det kunne undgås..

Anmeld

15. april 2011

Zafir

A. skriver:

puha vidste faktisk ikke at det var grunden til du har mistet den ja men 1:193

Så har du jo rigtig gode chancer!!! Solen skinner og masser af kærlighed til din baby i maven!!!

Anmeld

15. april 2011

A.

Tanja1234 skriver:

Mit tal var 1:214

Tror ikke at man kan gøre så meget ved frygten - men husk at det trods alt kun er op til 1 %, hvilket jo virkelig ikke er ret meget.

Vi valgte i hvert fald at usikkerheden ville være værre at gå med i hele graviditeten og så var vi afklarede med at vi ikke ønskede et barn med Downs hvis det kunne undgås..

det ønsker jeg heller ikke og synes at jeg ikke kun klare resten af graviditeten uden ordenlig svar om den er rask eller ej..derfor vil jeg have biopsi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.