Hvor mange husker at tage gravitamin og jern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

tinasmor

Astasmor skriver:

okay. vidste englig godt det med man ikke måtte tage dem sammen derfor har jeg gerne det med jeg tager den ene om morgenen og den anden om aftenen. det med jernpillen ikk må tages tæt på når man drikker mælk eller med mælk er fordi så binder jenet sig ikke så godt til kroppen fik jeg også afvide. drikker gerne vand til når ejg tager den.

Ok, troede nemlig bare at du måske tog dem lige som jeg gjorde før. Dvs at jeg tog både min gravitamin og min jernpille om morgen (og desværre lige efter jeg spiste min havregryn med mælk)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

NinaNymannMadsen

tinasmor skriver:

Ok, troede nemlig bare at du måske tog dem lige som jeg gjorde før. Dvs at jeg tog både min gravitamin og min jernpille om morgen (og desværre lige efter jeg spiste min havregryn med mælk)

når nej det gør jeg ikke...

har været igennem det før det er anden gang jeg tager dem jo. så vidste godt det meste af det.

Anmeld

16. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg er begyndt at huske det bedst ved at tage dem til aftensmaden...

fået en vane med at når jeg har sat er det første jeg gør hælde et glas mælk og så tage dem ud og ligge ved siden af tallerkenen med det samme..

tager mine vitaminpiller efter de første par bidder mad og når jeg er færdig med at spise og drikker det sidste glas mælk tager jeg jernpillen...

oplever ikke at blive forstoppet af jernet... husk man ikke må spise den under et måltid... det skal være mellem måltiderne...

synes så også det er lidt "sjovt" at der på den jeg har købt som hedder gravijern står der at gravide ikke må tage dem medmindre det er ifølge aftale med lægen...

Anmeld

16. april 2011

tinasmor

Astasmor skriver:

når nej det gør jeg ikke...

har været igennem det før det er anden gang jeg tager dem jo. så vidste godt det meste af det.

Også min anden gang og jeg havde svedt det helt ud ( og så er det kun 3 år siden) Mig og min ammehjerne

Anmeld

16. april 2011

NinaNymannMadsen

tinasmor skriver:

Også min anden gang og jeg havde svedt det helt ud ( og så er det kun 3 år siden) Mig og min ammehjerne

haha ja det er kun halvandet år siden da jeg blev gravid godt og vel at jeg fødte min datter.hun er snart 2 puha. kunne huske lidt af det.

Anmeld

16. april 2011

Mor Til Oktober Børn

cecilie1984 skriver:

jeg er VIRKELIG en klovn til at huske det.

men hvor vigtigt er det egentlig, er det ikke kun den gravide det går ud over?

barnet tager vel hvad det har brug for eller........??

Jeg var en rigtig klovn til det  så det var faktisk kun de første 4 mdr jeg huskede det hver dag .. Tog dem selvfølgelig når jeg kom i tanke om dem ..

Anmeld

16. april 2011

maria_wlt

Jeg husker altid mine piller....1 vitamin, 2 kalk, 1 jern og 2 fiskeolie... Jeg tog dem også inden jeg blev gravid, så de bliver taget på rutinen 

Anmeld

16. april 2011

stella

jeg tog ikke noget af det... og stella veje 4900 så hun have ikke brug for alt det

Anmeld

16. april 2011

Mauser.

Jeg husker det hver dag (: har dem liggende ved siden af håndvasken, og da jeg vasker hænder flere gange i løbet af dagen, kan jeg umuligt glemme det  

Anmeld

16. april 2011

FamilienSørensen

cecilie1984 skriver:

jeg er VIRKELIG en klovn til at huske det.

men hvor vigtigt er det egentlig, er det ikke kun den gravide det går ud over?

barnet tager vel hvad det har brug for eller........??

Jeg har hørt at fol syren i gravitamin er meget vigtig for barnet.

Men jern er vist kun til gavn for moderen.

Jeg husker at tage jern om morgen sammen med frugt, og tager gravitamin om aftenen mens jeg spiser aftensmad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.