Hvor mange husker at tage gravitamin og jern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

Mischa

cecilie1984 skriver:

jeg er VIRKELIG en klovn til at huske det.

men hvor vigtigt er det egentlig, er det ikke kun den gravide det går ud over?

barnet tager vel hvad det har brug for eller........??

vitaminerne er også til barnet. men det nytter jo ikke noget at tage vitaminpiller og ikke spise og drike ordentligt. maden er den vigtigste, det er jo ikke livsnødvendigt, men det er maden derimod. barndet får det du indtager meget kort tid efter det er også derfor barnet bliver påvirket at alt det man spiser og drikker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Fenja09

Jeg husker det stort set hver dag - men jeg tager så kun gravijern hver anden dag og får testet min blodprocent engang imellem for at være sikker på, at jeg får nok jern.

Jeg fik af vide, at barnet tager hvad det skal have, men det er ikke særlig smart at være i underskud af jern når man er gravid, for det skal jo være med til, at du kan klare hverdagen og ikke går og er træt og bliver svimmel.

Hvis man er i tvivl om ens blodprocent er høj nok ville jeg da få det tjekket hos lægen

/Fenja

Anmeld

16. april 2011

Rebecca55

cecilie1984 skriver:

Jeg glemt det også i starten. Men skrev på spejlet i badværelset med læbestift "HUSK VITAMINER", så nu husker jeg dem hver aften...

Anmeld

16. april 2011

Frøken J.

cecilie1984 skriver:

Tager altid min gravitamin med aftensmaden, og den står på bordet altid så jeg husker den. Men jern er straks værre! Fordi den skal tages MELLEM måltider! Det synes jeg er svært at planlægge, når man lige skal tænke over at den skal tages inden næste mellemmåltid, så glemmer den for meget. Og det kan afgjort mærkes på mit energiniveau! Så er begyndt at tage den når jeg går i seng, der er trods alt timer inden jeg skal spise igen

Anmeld

16. april 2011

tingimor

jeg har været et kæmpe fjols til at huske de piller... må jeg ærligt indrømme. 

men ind til hvider har alle prøver og scaninger ovs gået godt så håber da bestemt ikke det har påvirket vores lille pige 

Anmeld

16. april 2011

morethanperfect

cecilie1984 skriver:

Jeg glemte det også :/

Anmeld

16. april 2011

Sitrani

Jeg har taget folinsyre og almindelige vitaminpiller siden jeg blev gravid.. Og startede med jern i uge 14 eller sådan noget... Stoppede dog med folinsyre efter 3-4 mdr., men tager stadig de 2 andre ting  Og husker dem heldigvis hver dag!

Det er blevet en vane for mig at tage vitaminpillen om morgenen efter jeg har børstet tænder, og jern-pillen om aftenen, også sammen med tandbørstningen - så pillerne står ved siden af min tandbørste, så jeg bliver husket på det... Det var måske et tip til jer, som glemmer at tage jeres vitaminer?  For hvis man husker at børste tænder, så ser man også pillerne

Anmeld

16. april 2011

Bondepigen

Jeg husker det næsten altid! Jeg har dem så osse i sådan en ugeæske til piller, så er det lidt sværere at glemme dem. Gravitamin er meget vigtige for barnet, jern er mest for moderen, men de er meget nødvendige for mig. Jeg tager dobbelt, da jeg ikke optager jern så godt, selv om jeg ikke tager dem sammen med hverken kalk eller mælk, og drikker juice til.

Jeg var meget tæt på at skulle have blod efter min første fødsel. Jeg gik rundt med konstant migræne og havde ingen kræfter overhovedet...kunne knapt løfte min nyfødte datter... Blev så undersøgt, og mit jernindhold i blodet var så lavt, at jeg skulle have haft blod, hvis ikke jeg fik blodprocenten op hurtigt med masser af jern. Heldigvis lykkedes det uden blod, men det var ikke en rar start som nybagt mor, så jeg vil helt klart anbefale folk at huske deres piller, både for barnets og moderens skyld. Og det var kun pga. jernmangel, for blod mistede jeg kun en halv ltr af...

Anmeld

16. april 2011

tinasmor

Astasmor skriver:

jern glemmer jeg men gravitamin dem husker jeg for dem tager jeg når vi spiser aftensmad og på den måde husker jeg at der er noget jeg skal inden jeg spiser så derfor ved jeg at jeg skal tage den pille. jern glemmer jeg mest i weekenden, for plejer gerne at tage den inden jeg skal ud af døren og i skole.

glemmer jeg jernet så bliver jeg hurtig træt og svimmel og får hovedpine.

Har lige fået at vide, at man ikke må tage gravitamin og jern sammen. Det er noget med at jernen ikke bliver optaget så godt. Ud over det må man ikke tage jern tæt på at man drikker mælk (hvis du gør det) ville bare lige nævne det, da jeg først fik det af vide i uge 22 og indtil da havde taget begge pilller om morgenen.

Anmeld

16. april 2011

NinaNymannMadsen

tinasmor skriver:

Har lige fået at vide, at man ikke må tage gravitamin og jern sammen. Det er noget med at jernen ikke bliver optaget så godt. Ud over det må man ikke tage jern tæt på at man drikker mælk (hvis du gør det) ville bare lige nævne det, da jeg først fik det af vide i uge 22 og indtil da havde taget begge pilller om morgenen.

okay. vidste englig godt det med man ikke måtte tage dem sammen derfor har jeg gerne det med jeg tager den ene om morgenen og den anden om aftenen. det med jernpillen ikk må tages tæt på når man drikker mælk eller med mælk er fordi så binder jenet sig ikke så godt til kroppen fik jeg også afvide. drikker gerne vand til når ejg tager den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.