Vincent og Josephine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

Lisbeth85

Tillykke med de to navne til de to små. Begge navne er ganske fine, men havde nu SLET ikke gættet i den retning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

N&J

*LOL*

Sjovt nok går kritikken på (af Vincent) div. steder at navnet er for sjældent og derfor "kan en prins da ikke hedde det"... 

Går den ikke mere på at Vincent ikke rigtig passer som prinsenavn, jeg syntes det er et meget normalt navn- og meget sødt, men syntes fx. ikke at det passer som prinsenavn, det syntes jeg fx. heller ikke sofie eller mette gør altså som prinsesse navn

Anmeld

14. april 2011

eElak

N&J skriver:

Går den ikke mere på at Vincent ikke rigtig passer som prinsenavn, jeg syntes det er et meget normalt navn- og meget sødt, men syntes fx. ikke at det passer som prinsenavn, det syntes jeg fx. heller ikke sofie eller mette gør altså som prinsesse navn

Der er 446 personer i danmark som hedder Vincent i følge dst. 

Så det er ikke just et alment brugt navn - undtagen lige der hvor Dinna88 bor 

Men jo - det er jo præcis det jeg skriver - at navnet ikke går som prinsenavn når man hører om kritikken rundt omrking på div. forums, og kommentarer til artikler. 

Jeg synes nu også det er et temmeligt tilforladeligt navn... Altså det kan udtales, staves som det siges, og så er det altså ikke et navn hvor det virker "mærkeligt". Navnet er også langt mere brugt i andre dele af verdenen.. bare Sverige - der bruges navnet mere... Der er så også en skokæde som hedder det, ligesom at et skomærke hedder Vincent.. 

Derudover er der en mobelkæde i UK som hedder det og et gammelt motorcykelmærke (jep har set top gear).

Jeg kan godt forstå at folk studser over navnet Vincent - for det er ikke tit man hører det, men når man tænker efter - det er da ikke mere specielt end f.eks. William - William er bare mere brugt.  

Anmeld

14. april 2011

N&J

Men jo - det er jo præcis det jeg skriver - at navnet ikke går som prinsenavn når man hører om kritikken rundt omrking på div. forums, og kommentarer til artikler. 

Jeg synes nu også det er et temmeligt tilforladeligt navn... Altså det kan udtales, staves som det siges, og så er det altså ikke et navn hvor det virker "mærkeligt". Navnet er også langt mere brugt i andre dele af verdenen.. bare Sverige - der bruges navnet mere... Der er så også en skokæde som hedder det, ligesom at et skomærke hedder Vincent.. 

Derudover er der en mobelkæde i UK som hedder det og et gammelt motorcykelmærke (jep har set top gear).

Jeg kan godt forstå at folk studser over navnet Vincent - for det er ikke tit man hører det, men når man tænker efter - det er da ikke mere specielt end f.eks. William - William er bare mere brugt.  

Tror bare jeg har set for meget engelsksproget tv og læst om for mange rockbands... hihi, tue er der kun omkring 955 der hedder, men det er ikke et usædvanligt navn, sådan har jeg det også med Vincent

der er kun omkring 100 mere der hedder Nikita (556 eller deromkring), men jeg havde inden hun blev døbt ikke hørt om en eneste (udover den fiktive figur hun er opkaldt efter), nu syntes jeg der dukker Nikita'er op alle steder.. men nu skal du nok få masser af navnebrødre til din søn, hvilket jo egentlig er pænt træls når man vælger et specielt navn, netop fordi det er specielt... 

Anmeld

14. april 2011

Cris

Min veninde har en dreng på 3 som hedder Vincent, nu kommer han ikke længere til at være alene, der kommer helt sikkert flere Vincent...

Anmeld

14. april 2011

Cris

KaLee skriver:

sko, møbel, motorcykel... Og en ære til Vincent Van Gogh :-D

Anmeld

14. april 2011

eElak

Cris skriver:

sko, møbel, motorcykel... Og en ære til Vincent Van Gogh :-D

og Vincent Price 

http://www.youtube.com/watch?v=fxQcBKUPm8o 

Anmeld

14. april 2011

Dinna88

KaLee skriver:

Der er ingen grund til at blive rap i munden
Jeg skrev til dig, hvilket du ikke har svaret på, at personerne kan have heddet mere end Vincent, så det ikke er derunder. Det ved jeg at to af dem gør. 

Anmeld

14. april 2011

eElak

N&J skriver:

Tror bare jeg har set for meget engelsksproget tv og læst om for mange rockbands... hihi, tue er der kun omkring 955 der hedder, men det er ikke et usædvanligt navn, sådan har jeg det også med Vincent

der er kun omkring 100 mere der hedder Nikita (556 eller deromkring), men jeg havde inden hun blev døbt ikke hørt om en eneste (udover den fiktive figur hun er opkaldt efter), nu syntes jeg der dukker Nikita'er op alle steder.. men nu skal du nok få masser af navnebrødre til din søn, hvilket jo egentlig er pænt træls når man vælger et specielt navn, netop fordi det er specielt... 

nemlig - det er ret så træls at der muligvis kommer til at være en masse unger med det navn nu.. ;-)

Da jeg fik min søn, havde jeg ikke mødt andre som havde det navn. 

Jeg tænkte på ham der er ret så sød at se på i "Amys ret" ;-)

Siden jeg fik knægten, har jeg mødt en far i den første mødregruppe som hed Vincent (han var tysker), og så har jeg mødt moren til en anden Vincent... 

Men ja - jeg synes så småt også at det popper mere og mere op...  

Anmeld

14. april 2011

Josephinesmor

er vild med navnet Josephine, det hedder min datter jo! Vincent er lidt specielt, men et fedt valg alligevel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.