N&J skriver:
Går den ikke mere på at Vincent ikke rigtig passer som prinsenavn, jeg syntes det er et meget normalt navn- og meget sødt, men syntes fx. ikke at det passer som prinsenavn, det syntes jeg fx. heller ikke sofie eller mette gør
altså som prinsesse navn
Der er 446 personer i danmark som hedder Vincent i følge dst.
Så det er ikke just et alment brugt navn - undtagen lige der hvor Dinna88 bor 
Men jo - det er jo præcis det jeg skriver - at navnet ikke går som prinsenavn når man hører om kritikken rundt omrking på div. forums, og kommentarer til artikler.
Jeg synes nu også det er et temmeligt tilforladeligt navn... Altså det kan udtales, staves som det siges, og så er det altså ikke et navn hvor det virker "mærkeligt". Navnet er også langt mere brugt i andre dele af verdenen.. bare Sverige - der bruges navnet mere... Der er så også en skokæde som hedder det, ligesom at et skomærke hedder Vincent..
Derudover er der en mobelkæde i UK som hedder det og et gammelt motorcykelmærke (jep har set top gear).
Jeg kan godt forstå at folk studser over navnet Vincent - for det er ikke tit man hører det, men når man tænker efter - det er da ikke mere specielt end f.eks. William - William er bare mere brugt.
Anmeld