MaybeBaby skriver:
Vi har den skønneste labradorhvalp på 9 mdr og jeg er nu i 18. uge *Indsæt gerne selv fanfare her* 
Vi har bemærket en tydelig ændring i hundens opførelse omkring mig. Han er SÅ beskyttende at selv det at jeg går på toilettet, så følger han efter. Lukker jeg døren derud til, så ligger han lige så pænt udenfor døren og vener på, at jeg kommer ud.
En dag jeg kom hjem fra arbejde og vi skulle videre til hunderæning, havde han ødelagt vores gulv i forgangen, og jeg var SÅ parat til at lave ham om til et par støvler. Sådan plejer han ikke at opføre sig. Skide skuffet tager jeg til hundetræning og spørger helt desperat vores trænere, hvad vi kan gøre og hvorfor mon han gør det. Er han blevet ked af at være alene hjemme?
Så fortalte hun sin teori som en gravid hormonel kvinde slet ikke kunne klare at få fortalt uden tårer i øjnene. Hendes teori var at han ikke var bange for at være alene hjemme, men bange for, om jeg kunne klare mig uden ham. Han var simpelthen bange for, om jeg nu kunne passe på mig selv. Åh så gik skuffelsen over til forelskelse.
Keeto som ALDRIG gøer gik for en lille time siden lige amok over en kvinde, der gik på grusvejen herude, men som gik forbi vores hus i første omgang. Og han vogtede både haven og fordøren med ståpels i 10 min. lige indtil der blev banket på døren, så skal jeg love for at selv baby nu ved h*n har hund! Ork satme så sur han var på damen - fra Jehovas Vidner!
Tror bare det var fordi, jeg var alene hjemme med ham. Han har udnævnt sig selv til min beskytter, når manden ikke er hjemme, efter jeg er blevet gravid. Og han blev bestemt også skamrost, da han jo reagerede som han burde overfor en fremmede på vores grund. 
Har I oplevet noget lign.?
/Mette
vi prøvede noget a la det samme med vores hanhund (som vi desværre ikke har mere, da han endte med at smadre alt inkl. sofaen
Han er dog hos en ny familie, hvor han stortrives
).
Da jeg begyndte at få veer, VILLE han ligge på gulvet ved siden af mig, eller på fliserne ved siden af solsengen, hvis jeg lå derude - hvis jeg gik nogle steder, fulgte han efter osv.