Graviditet og dyr!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.907 visninger
28 svar
0 synes godt om
13. april 2011

MaybeBaby

Vi har den skønneste labradorhvalp på 9 mdr og jeg er nu i 18. uge *Indsæt gerne selv fanfare her*

Vi har bemærket en tydelig ændring i hundens opførelse omkring mig. Han er SÅ beskyttende at selv det at jeg går på toilettet, så følger han efter. Lukker jeg døren derud til, så ligger han lige så pænt udenfor døren og vener på, at jeg kommer ud.

En dag jeg kom hjem fra arbejde og vi skulle videre til hunderæning, havde han ødelagt vores gulv i forgangen, og jeg var SÅ parat til at lave ham om til et par støvler. Sådan plejer han ikke at opføre sig. Skide skuffet tager jeg til hundetræning og spørger helt desperat vores trænere, hvad vi kan gøre og hvorfor mon han gør det. Er han blevet ked af at være alene hjemme?

Så fortalte hun sin teori som en gravid hormonel kvinde slet ikke kunne klare at få fortalt uden tårer i øjnene. Hendes teori var at han ikke var bange for at være alene hjemme, men bange for, om jeg kunne klare mig uden ham. Han var simpelthen bange for, om jeg nu kunne passe på mig selv. Åh så gik skuffelsen over til forelskelse.

Keeto som ALDRIG gøer gik for en lille time siden lige amok over en kvinde, der gik på grusvejen herude, men som gik forbi vores hus i første omgang. Og han vogtede både haven og fordøren med ståpels i 10 min. lige indtil der blev banket på døren, så skal jeg love for at selv baby nu ved h*n har hund! Ork satme så sur han var på damen - fra Jehovas Vidner!

Tror bare det var fordi, jeg var alene hjemme med ham. Han har udnævnt sig selv til min beskytter, når manden ikke er hjemme, efter jeg er blevet gravid. Og han blev bestemt også skamrost, da han jo reagerede som han burde overfor en fremmede på vores grund.

Har I oplevet noget lign.?

/Mette

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Sitrani

Det var dog det sødeste nogensinde... Det er da slet ikke til at stå for!!! Lille hund, der bare beskytter sin ejer.. nåååååårh... Mit kommende moderhjerter hopper derudaf.. hehe....

Jeg har ikke hørt eller oplevet lignende, men har hørt, at hunde kan mærke, at man er gravid pga. hormonerne, som de kan "lugte", med deres utrolig dygtige næse.....

Anmeld

13. april 2011

TroldeMor<3

Haha - det lyder rigtig sødt !

Jeg tror bestemt også at dyr kan mærke man er gravid.

Jeg selv har en kat - og jeg er overbevist om at han vidste jeg var gravid, før jeg selv gjorde. For pludselig en dag, begyndte han at "amme" på min mave - slikke på den, og trykke med poterne, som var jeg hans mor.. Det var megete mærkeligt, for han havde ikke gjort det før...

Jeg prøvede lidt at smide ham over til min kæreste i håb om at han kunne blive slikket på i stedet - men katten ville kun på mig...

Efter jeg testede, opdagede jeg at han faktisk var begyndt på det kort tid efter jeg var blevet gravid. Jeg ved ikke om det er noget de kan lugte eller mærke - men et eller andet kan de ihvertfald

Nu kan jeg slet ikke sidde med ham - uden han forsøger at gøre det, det er lidt irriterende faktisk :b

Anmeld

13. april 2011

Mor til prinsessen :-)

MaybeBaby skriver:

Vi har den skønneste labradorhvalp på 9 mdr og jeg er nu i 18. uge *Indsæt gerne selv fanfare her*

Vi har bemærket en tydelig ændring i hundens opførelse omkring mig. Han er SÅ beskyttende at selv det at jeg går på toilettet, så følger han efter. Lukker jeg døren derud til, så ligger han lige så pænt udenfor døren og vener på, at jeg kommer ud.

En dag jeg kom hjem fra arbejde og vi skulle videre til hunderæning, havde han ødelagt vores gulv i forgangen, og jeg var SÅ parat til at lave ham om til et par støvler. Sådan plejer han ikke at opføre sig. Skide skuffet tager jeg til hundetræning og spørger helt desperat vores trænere, hvad vi kan gøre og hvorfor mon han gør det. Er han blevet ked af at være alene hjemme?

Så fortalte hun sin teori som en gravid hormonel kvinde slet ikke kunne klare at få fortalt uden tårer i øjnene. Hendes teori var at han ikke var bange for at være alene hjemme, men bange for, om jeg kunne klare mig uden ham. Han var simpelthen bange for, om jeg nu kunne passe på mig selv. Åh så gik skuffelsen over til forelskelse.

Keeto som ALDRIG gøer gik for en lille time siden lige amok over en kvinde, der gik på grusvejen herude, men som gik forbi vores hus i første omgang. Og han vogtede både haven og fordøren med ståpels i 10 min. lige indtil der blev banket på døren, så skal jeg love for at selv baby nu ved h*n har hund! Ork satme så sur han var på damen - fra Jehovas Vidner!

Tror bare det var fordi, jeg var alene hjemme med ham. Han har udnævnt sig selv til min beskytter, når manden ikke er hjemme, efter jeg er blevet gravid. Og han blev bestemt også skamrost, da han jo reagerede som han burde overfor en fremmede på vores grund.

/Mette

kan det ikke også være et udviklingstrin  Min hund havde ikke gnavet i noget som helst, og begyndte på det.... vi prøvede mange forskellige ting, og fandt ud af han skulle være i hele lejligheden og vi skulle kaste alt legetøget på gulvet.. Så bed han ikke i noget, og har ikke gjort det siden :-)

kan også være den kan mærke der sker noget andet end der plejer, og bekymrer sig lidt indtil den kan forholde sig til det :-)

bare lige nogle tanker herfra som har en lab på 2 år

Anmeld

13. april 2011

quindelist

MaybeBaby skriver:

/Mette

Jeg har to katte der på skift "ruger" på min mave. Min mand synes det er meget underholdende og kalder mig liggehøne....! HRMPFF. Selv synes jeg det er rimelig anstrengende at vågne gentagne gange hver nat med 8 kg kat på maven og deraf et akut tisse behov, og vores katte plejer ellers ikke at sove i soveværelset.Det startede da jeg var 6 uger henne, Er 20+1 i dag.

Anmeld

13. april 2011

Mira0911

Vi har selv en labber.... Vi fik ham da jeg var knap 3 måneder henne med den første pige... Han ødelagde da også nogle ting når han var alene hjemme, og det stoppede hurtigt, han fik masser af legetøj og ben til leg når vi ikke var hjemme... 

Nu hvor jeg er gravid igen, er han virkelig også beskyttende... Han følger mig ud til toilettet, ligger pænt og venter til jeg er færdig, går med igen, enten ind i soveværelset, og ligger sig på gulvet ved min side eller med ud i stuen hvis jeg ligger der... 

Anmeld

13. april 2011

MaybeBaby

Mor til prinsessen :-) skriver:

kan det ikke også være et udviklingstrin  Min hund havde ikke gnavet i noget som helst, og begyndte på det.... vi prøvede mange forskellige ting, og fandt ud af han skulle være i hele lejligheden og vi skulle kaste alt legetøget på gulvet.. Så bed han ikke i noget, og har ikke gjort det siden :-)

kan også være den kan mærke der sker noget andet end der plejer, og bekymrer sig lidt indtil den kan forholde sig til det :-)

bare lige nogle tanker herfra som har en lab på 2 år

Det kan det bestemt også være, men det eneste jeg har ændret er at gøre mig til en mere synlig leder overfor ham, så han ikke ser mig som "svag" mere ved fx at lade som om at jeg spiser lidt af hans mad inden han får noget (som en leder må), jeg går først ud ad døren og fortæller ham, at han skal blive indtil jeg har sikret mig, at det er okay for ham at gå ud. Og der har intet været siden.

Men jo som du siger, så kan det være så meget andet - men er overbevist om, at mange dyr kan mærke ændringen. Og så er det bare forskelligt hvordan den kommer til udtryk

Anmeld

13. april 2011

Tropez

Jeg har 2 små blandings hunde som bare er over mig konstant efter jeg er blevet gravid og får de lov skal de helst ligge på min mave, min venindes hund tedede sig ligesådan efter hun blev gravid og ville kun være hos hende og begyndte og at gø og knurre når der kom fremmed eller de mødte dem på deres gå ture så jo tror helt sikkert der er noget om snakken

Anmeld

13. april 2011

MaybeBaby

quindelist skriver:

Jeg har to katte der på skift "ruger" på min mave. Min mand synes det er meget underholdende og kalder mig liggehøne....! HRMPFF. Selv synes jeg det er rimelig anstrengende at vågne gentagne gange hver nat med 8 kg kat på maven og deraf et akut tisse behov, og vores katte plejer ellers ikke at sove i soveværelset.Det startede da jeg var 6 uger henne, Er 20+1 i dag.

Nej hvor hyggeligt Jeg har også opgivet at sætte mig ned i vores fatboy som lidt er blevet hundens stol nu, da der ellers ville ligge en 30 kg hund på min mave

Anmeld

13. april 2011

MaybeBaby

MoarJ skriver:

Vi har selv en labber.... Vi fik ham da jeg var knap 3 måneder henne med den første pige... Han ødelagde da også nogle ting når han var alene hjemme, og det stoppede hurtigt, han fik masser af legetøj og ben til leg når vi ikke var hjemme... 

Nu hvor jeg er gravid igen, er han virkelig også beskyttende... Han følger mig ud til toilettet, ligger pænt og venter til jeg er færdig, går med igen, enten ind i soveværelset, og ligger sig på gulvet ved min side eller med ud i stuen hvis jeg ligger der... 

Lige præcis. Vores har bestemt også været igennem ødelægge-ting stadiet, som han er kommet over igen, også derfor jeg faktisk tror på, at han nu reagerer på graviditeten mere end at han bare er blevet en slambert igen Og det lyder til at vores hunde er meget ens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.